Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 146
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Omdat het via een directere connectie naar je moederbord gaat is PCI eigenlijk sneller, maar je merkt (zeker met een beperkt aantal sporen) geen merkbaar verschil.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    109

    Standaard

    mooi verhaal dit maar heb nog een vraag hierover..

    ik neem met cubasis op (via audigy platinum pro 2 externe geluidkaart) en eigenlijk voornamelijk gitaar..

    zo'n http://www.thomann.de/nl/behringer_ucg102.htm lijkt me wat mooier als mijn "versterker line-out" - "geluidkaart line in set-up".. maar is het met dit apparaat mogelijk via cubasis te blijven opnemen en daarbij het geluid ook via de externe geluidkaart te blijven afspelen???

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2008
    Locatie
    Hoensbroek
    Berichten
    165

    Standaard Usb audio interface

    Ik ben op zoek naar een goedkope usb audio interface. En dan ook nog eens meteen zo goedkoop mogelijk!
    Ik wil gewoon me gitaar erin steken, via usb naar de computer en dan met een of ander programmaatje zoals guitar rig, peavey revalver opnemen

    dan zie ik op internet zulke dingen staan:
    http://www.thomann.de/nl/the_tbone_usb1g.htm
    http://www.thomann.de/nl/miditech_guitarface_usb.htm

    maar dan vraag ik me af of dit dan wel iets is of dat ik beter naar iets anders kan kijken

    hoop dat dit duidelijk genoeg is
    grtz

  4. #14

    Standaard

    Die USB kabel natuurlijk!
    (let wel, het is geen audio interface, maar enkel in USB input. Dus je zult je ingebouwde geluidskaart moeten gebruiken, wat helemaal niet zo erg is totdat je ontdekt dat deze ws grote latency vertoont. Maar dat zie je dan wel weer)
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2008
    Locatie
    Hoensbroek
    Berichten
    165

    Standaard

    Ik heb een niet al te goede computer tot mijn beschikking en de geluidskaart is dus ook niet van de beste kwaliteit. Wat kan ik het beste pakken als ik niet via mijn geluidskaart moet?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    705

    Standaard

    Heel handig!
    Laatst gewijzigd door Jordii; 28 januari 2010 om 21:14

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    705

    Standaard Verschillen USB interfaces


    38 euro, 47 euro en 75 euro.
    Ik ben van plan om 1 van deze 3 te gaan kopen, maar wat zou kwalitatief het verschil ertussen zijn? Ik hoef er alleen mijn gitaar mee op te nemen. Er hoeft geen programma bij te zitten ofzo. Wat is ongeveer de latency waar ik op moet rekenen?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik heb er niet megaveel verstand van, maar een interface is wat anders dan een geluidskaart, en misschien is dat handig dat dat ook in de post vermeld wordt? Met een interface moet je computer nog rekenen, terwijl een geluidskaar veel van het rekenwerk op zich neemt, en waarbij je dus minder latency hebt.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #19

    Standaard

    Nee hoor, dat maakt tegenwoordig niets meer uit. Die doosjes die je ziet worden ook net zo goed geluidskaarten genoemd. Ze doen niets onder voor een interne kaart.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Nee, ik dacht dat een interface alleen een "aansluit-hub" is, zoals de plaatjes hierboven, maar een (externe) geluidskaart dus ook rekenwerk doet.

    Althans, toen ik er naar op zoek was (jaar of 3 geleden), is me dat zo verteld. Bijv. die kleine Toneport GX (pin me niet vast op de naam, maar wel volgens mij die hierboven is gepost) is slechts een aansluiting, maar een Toneport UX is wel een "echte" geluidskaart.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top