Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 146
  1. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nieuwe vraag: 16 kanalen (met preamps) tegelijkertijd opnemen met een budget van rond de €500 ... ik zat aan 2 PreSonus Firestudio's te denken. Die komen regelmatig 2e hands voor ~200/st voorbij, behalve nu natuurlijk

    We hebben nu een Tascam US-1641, maar die clipt heel geniepig (zonder Cubase te signaleren), klinkt iets te vlakjes en wil willekeurig nog wel eens overstappen op een mooie witte ruis ipv audio, wat alleen met een uit/aan te fixen is.


    Zijn er nog andere leuke opties dan de Presonus voor een leuke prijs?




    Nog steeds heel blij mee, maar ik heb er wel een DI voor gezet omdat hij op standje "inst" te makkelijk clipt.
    Als die presonus ook een adat in out heeft kan je er de behringer ada8000 aan koppelen. kost bijna niks nieuw en klinkt ok. Ook niet meer dan ok, maar voor toms enzo prima

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Als die presonus ook een adat in out heeft kan je er de behringer ada8000 aan koppelen. kost bijna niks nieuw en klinkt ok. Ook niet meer dan ok, maar voor toms enzo prima
    16 channels of optical ADAT I/O @ 44.1/48 kHz (8 ch. @ 96 kHz via dual SMUX)
    Ik heb ook al eens naar de Focusrite OctoPre gekeken, de betere ADA8000. Helaas valt dat net buiten het budget.


    We hebben overigens ook nog een Soundcraft Folio RacPac mixer om als preamps te dienen, maar ik heb het idee dat die ook niet echt lekker klinken.

  3. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb ook al eens naar de Focusrite OctoPre gekeken, de betere ADA8000. Helaas valt dat net buiten het budget.


    We hebben overigens ook nog een Soundcraft Folio RacPac mixer om als preamps te dienen, maar ik heb het idee dat die ook niet echt lekker klinken.
    Wat is er mis mee dan? Octopre is een flink pak duurder ja.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Wat is er mis mee dan?
    Ruis, verlies van helde laag en pisserig hoog. Soort van Boss buffer dus

  5. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ruis, verlies van helde laag en pisserig hoog. Soort van Boss buffer dus
    die ADA ruist wle een beetje. Verder wienig aan de hand met het klank beeld. OUdere mixers doen dat idd nog wel eens, heb zo;n oude soundcraft gehad, was idd een beetje gaar. Behringer maakt het zeker niet mooier, maar ook niet leijker, maar doe er nooit kritische gleuiden mee (dus geen zang, gitaar, kick, snare etc...)

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    maar doe er nooit kritische geluiden mee (dus geen zang, gitaar, kick, snare etc...)
    We hadden het voor toms en de room-mics gebruikt. Vooral de toms misten dan weer helder laag ...

    Ik lees trouwens wel overal goede dingen over de nieuwe ADA8200 en de FIREPOWER FCA1616.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 4 april 2014 om 12:40

  7. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    We hadden het voor toms en de room-mics gebruikt. Vooral de toms misten dan weer helder laag ...

    Ik lees trouwens wel overal goede dignen over de nieuwe ADA8200 en de FIREPOWER FCA1616.
    Tsja, weet je, ik heb niet echt een idee wat helder laag is, maar toms EQ ik sowieso het snot uit, en daarnaast is je mic veel belangrijker dan de preamp en converter. Maar goed, het is geen kwaliteitsspul nee. bedoel, tis 25 euro voor een preamp en conversie. Dan mag ej niet zeuren...

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Tsja, weet je, ik heb niet echt een idee wat helder laag is, maar toms EQ ik sowieso het snot uit, en daarnaast is je mic veel belangrijker dan de preamp en converter. Maar goed, het is geen kwaliteitsspul nee. bedoel, tis 25 euro voor een preamp en conversie. Dan mag ej niet zeuren...
    Toms hebben oude MD421N's, dus daar ligt het niet aan

  9. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Toms hebben oude MD421N's, dus daar ligt het niet aan
    Nou, ik heb de mijne weggedaan. Maar die was waarschijnlijk ook kapot .

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden onder jullie: we hebben net een Focusrite Saffire PRO 26 en een Saffire PRO 10 gekocht. 16 preamps in twee FW interfaces dus. Eventueel gaat de 10 vervangen worden door een ADAT-interface, maar dit is volgens mij al een leuke set.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top