Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 146
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Wij hebben nu met de band een Tascam US1641. Hartstikke leuk voor het geld, maar een headroom van 0,0 (clipt direct, maar zonder het te melden! ) en hij wil nog wel eens storen (digitale ruis; uit/aanzetten verhelpt dat weer: driver probleem?).

    Ik zou graag een stapje hoger gaan en mijn oog is gevallen op de Focusrite Saffire Pro 40.

    Is dat een merkbare stap beter, of is dat ook een wat meer budget-achtige interface? De "pro" even buiten beschouwing gelaten

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    lijkt zo op het eerste gezicht wel ja.

    die ruis, welke OS gebruik jij?
    ik heb het namelijk ook met mijn delta 1010's mega balen en niet te peilen waar het vandaan komt.
    wel heb ik vermoeden dat tegen te hard insturen aanzitten het flink helpt.
    win 7 pro heb ik

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    lijkt zo op het eerste gezicht wel ja.

    die ruis, welke OS gebruik jij?
    ik heb het namelijk ook met mijn delta 1010's mega balen en niet te peilen waar het vandaan komt.
    wel heb ik vermoeden dat tegen te hard insturen aanzitten het flink helpt.
    win 7 pro heb ik
    Windows XP Pro 32bit.

    Het grootste probleem bij de Tascam is wel het clippen: afgetopte sinussen, maar Cubase registreert dat niet, je ziet het pas als je enorm inzoomt op de waveforms. We proberen nu de pieken onder de -3db te houden ...

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja, dat zie ik ook, vooral bij die onmeunig hard slaande drummer van mijn bandje
    clip melding krijg ik wel en ook al zie je die dus inderdaad niet, zie je dit verschijnsel.
    kan het ook van doen hebben met -10 0 en +4 dB standen?

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    kan het ook van doen hebben met -10 0 en +4 dB standen?
    Nope: die zijn er voor de mic preamps niet.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wij hebben nu met de band een Tascam US1641. Hartstikke leuk voor het geld, maar een headroom van 0,0 (clipt direct, maar zonder het te melden! ) en hij wil nog wel eens storen (digitale ruis; uit/aanzetten verhelpt dat weer: driver probleem?).

    Ik zou graag een stapje hoger gaan en mijn oog is gevallen op de Focusrite Saffire Pro 40.

    Is dat een merkbare stap beter, of is dat ook een wat meer budget-achtige interface? De "pro" even buiten beschouwing gelaten
    Ik heb zelf de Focusrite. Erg fijn apparaat. Veel routing/monitor-opties. Handig meer inputs/outputs via ADAT, je kunt zelfs meerdere interfaces uit de Saffire serie aan elkaar linken. Bij mij werkt 'ie ook erg stabiel, nog geen last gehad van rare dingen (wat ik bij een paar vorige interfaces nog wel eens had). Ik gebruik echter wel mac.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N.D. Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Focusrite. Erg fijn apparaat. Veel routing/monitor-opties. Handig meer inputs/outputs via ADAT, je kunt zelfs meerdere interfaces uit de Saffire serie aan elkaar linken. Bij mij werkt 'ie ook erg stabiel, nog geen last gehad van rare dingen (wat ik bij een paar vorige interfaces nog wel eens had). Ik gebruik echter wel mac.
    Zat ik ook naar te kijken: de Behringer ADA8000 er bij en ik heb 16 inputs! Of toch een 2e Focusite dan maar?

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zat ik ook naar te kijken: de Behringer ADA8000 er bij en ik heb 16 inputs! Of toch een 2e Focusite dan maar?
    Dat kan, ik heb hele goede maar ook slechte dingen over die Behringer gelezen op 't internet, zelf geen ervaring mee. Kun je beter doorsparen voor andere preamps met een ADAT uitgang lijkt me (zoals de Focusrite Octopre bijv.). Dat is mijn plan althans
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N.D. Bekijk bericht
    Dat kan, ik heb hele goede maar ook slechte dingen over die Behringer gelezen op 't internet, zelf geen ervaring mee. Kun je beter doorsparen voor andere preamps met een ADAT uitgang lijkt me (zoals de Focusrite Octopre bijv.). Dat is mijn plan althans
    Opamps zou ik zelf kunnen vervangen. En de Focusrite Octopre is maar een paar 10-tjes goedkoper dan een 2e Saffire Pro 40.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Opamps zou ik zelf kunnen vervangen. En de Focusrite Octopre is maar een paar 10-tjes goedkoper dan een 2e Saffire Pro 40.
    In de Octopre zitten andere preamps.
    En van zo'n kleine modificatie aan de Behringer wordt 't niet in 1x een topapparaat denk ik, straks heb je met die Behringer exact hetzelfde probleem als op die goedkopere Tascam met de headroom. Ik zou zeggen, lees vooral veel gebruikerservaringen, zoals ik al zei heb ik zowel goede als slechte reacties gelezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top