Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: slaghand verbeteren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Thumbs down slaghand verbeteren

    Ik ben linkshandig, en speel rechtshandig gitaar.
    Was ik gister op gitaarles, en pak daar een linkshandige gitaar ga een beetje proberen akkoorden te pakken (wat hartstikke tegenvalt).
    Vraag ik me af, waarom linkshandige gitaristen hun gitaar zouden moeten omdraaien, je pakt je akkoorden immers met je linkerhand, dus zou je denken dat het dan juist beter is om als 'lefty' op een rechtshandige gitaar te spelen. Blijkt niet zo te zijn, omdat je slag toch ook belangrijk is.

    Nou heb ik een filmpje van mij op YouTube gezet (als een soort 'test') en toen aan de congierge van mijn school laten horen (speelt ook gitaar).
    Die zei toen: "Je grepen zijn goed, maar ik zal het je gewoon eerlijk zeggen: Je slag is niet goed"
    Nou had ik net de dag ervoor gehoord dat dat komt omdat ik links ben, en de motoriek van mijn rechterhand niet zo fijn is. Dus ik zeg dat, en opeens vind die vent het hartstikke duidelijk. Hij zei, dat ik soms dingen aansla die ik niet hoor aan te slaan.

    Nu luister ik mijn filmpje ook opnieuw, en ik kan op sommige stukken echt zeggen dat het lichtelijk beroerd is.
    Nu wil ik dus mijn slaghand (rechterhand) trainen om 'fijner' te worden.

    Heeft iemand tips?
    Laatst gewijzigd door Portel; 16 mei 2009 om 18:36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    man dat klonk vals volgens mij. Maar dan zie ik je stemming staan.

    Ik ben ook linkshandig. Niet echt moeite mee. Soms denk ik dat je twijfelt

    www.metronomeonline.com
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Prima slag hoor, niks mis mee.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Ja, de gitaar stond niet helemaal goed gestemd, maar daar ging de vraag ook niet over.

    Ik heb het idee dat de slaghand dik in orde is. Ik zou die concierge gewoon een pak rammel geven, zoals de jeugd tegenwoordig gewoon is om te doen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Originele nummer is helemaal gespeeld in EEEEBE-stemming,
    Ik heb het intro en de riffs in EEEEBE-stemming gespeeld, en de rest in standard tuning met capo op 2e fret. Het klinkt niet précies hetzelfde, maar het komt in de buurt.

    Ik vind het zelf trouwens ook heel rommelig klinken, op een gegeven moment zit ik er totaal naast, en ergens in het begin stop ik opeens met spelen, wat dus niet moest.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Kritisch op jezelf zijn is prima, als het maar in balans is met je liefdevolle kant. Kijk ook naar de dingen die je goed vindt van jezelf (dat kan best moeilijk zijn). Ik speel al 25 jaar gitaar en nog steeds speel ik rommelig, maar dat vind ik juist mooi van mezelf, het is mijn stijl.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Thumbs up

    Nu ging het me niet echt om de mening van mijn congierge,
    Maar ik merk ook wel dat ik mijn pols niet zo vrij is als mijn linker pols, mijn rechter pols is wat stijver. Hoe kan ik dit trainen, dat mijn rechter pols minder stijf wordt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Ontspannender spelen!

    Begin met een eenvoudige op-en-neer slag:
    1 e 2 e 3 e 4 e
    iedere tel is neer, iedere e is op

    Ga er vervolgens accenten in leggen (dus iets harder/sterker aanslaan):
    Eerst alleen op de 1e tel,
    daarna op de 1e en 3e tel,
    en dan op de 1e, de e na de 2 en de 4e tel:
    1 e 2 e 3 e 4 e

    Begin heel traag en bouw het tempo langzaam op. Houd je pols ten alle tijden ontspannen.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Hier een nieuw filmpje van het vorige lied.
    Heb een aantal stukjes opnieuw opgenomen. Hopelijk iets beter en minder rommelig

    http://www.youtube.com/watch?v=kVL59tvKsQs <<
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik vind het behoorlijk goed (dat verkleden tussen door leid nogal af....) !
    Advies van Jeroen opvolgen en als ik het goed heb ben je in de snellere stukjes soms net iets te laat. Zeker zo rond 4.50 in het crescendo achtige gedeelte.
    Op De heren in actie
    Eerst genadeloos proberen te kopiëren, dan je eigen ding doen. Bedenk: Stephen Stills is geen peppie en kokkie gitarist.
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top