Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Fender Custom Vibrolux Reverb

    Na op Harmony Central evenveel slechte als goede recencies te hebben gelezen over de Fender Custom Vibrolux Reverb weet ik niet goed wat ik hier mee moet? Er zijn zelfs gitaristen die zeggen dat een Hot Rod Deluxe of Deville beter is, metname de reverb.

    De meeste klachten hebben betrekking op ruis, is dat niet een bijkomend verschijnsel als een versterker een tube driven reverb en vibrato heeft, en wordt dat meer of minder naarmate er een betere buis wordt geplaatst? Ook zou de verterker een brom hebben die irritant hard gaat.

    Ik ben op zoek naar een draagbare 40 watt, 2X10" versterker combo of combinatie, met een Fender toon, die degelijk in elkaar is gezet, mag +/- 1000 Euro kosten. Bij voorkeur met 2 kanalen en reverb.

    Nu heb ik dus een nieuwe serie Vibrolux op het oog maar ik moet er wel een flink stuk voor rijden en daarom dus deze topic.

    Een oude Vibrolux is voor mij een moeilijke optie, ik kan niet inschatten of de versterker een goed conditie heeft en in hoeverre er aan gesleuteld is. Ik zou ook niet weten wat de slechte en de goede series zijn, en is er dan zo veel verschil met de nieuwste serie?
    Laatst gewijzigd door Freddy Krueger; 15 mei 2009 om 13:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    De oude Vibrolux amps beginnen ongeveer bij 1200 euro (iets minder als je geluk hebt). Als zo'n ding in de laatste paar jaar ook nog eens onderhouden is, heb je er een prima amp aan.

    Er staat op Marktplaats trouwens ook een Super Reverb te koop (4x10", 40 watt, recent voorzien van nieuwe buizen en gerecapt) voor 1150 euri. Ook leuk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De oude Vibrolux amps beginnen ongeveer bij 1200 euro (iets minder als je geluk hebt). Als zo'n ding in de laatste paar jaar ook nog eens onderhouden is, heb je er een prima amp aan.

    Er staat op Marktplaats trouwens ook een Super Reverb te koop (4x10", 40 watt, recent voorzien van nieuwe buizen en gerecapt) voor 1150 euri. Ook leuk.
    Super reverb weegt te veel.

    Oude Vibrolux kan ik niet inschatten of ze morgen exploderen of zoiets.

    Is er iemand met een nieuwer model en kan misschien mijn vragen beantwoorden, ik zou graag morgen de Vibrolux willen proberen en het aantal te rijden km moet het wel waard zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Onder andere Mr. Jay en Chris Winsemius hebben hier veel ervaring met oude Fender versterkers. Ff wachten of zij reageren en ze anders ff PM'en.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Onder andere Mr. Jay en Chris Winsemius hebben hier veel ervaring met oude Fender versterkers. Ff wachten of zij reageren en ze anders ff PM'en.
    Oké, ja een goede oude zou ik dan nog moeten vinden, de versterker die ik wil proberen is de nieuwe serie.

    bedankt voor de reactie

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Wat ik ervan heb begrepen is dat de nieuwe niet in de buurt komen van de oude. Schel, stug. De ouwe Fenders klinken dynamischer en veel mooier, en zijn ongeveer even duur. Goeie oude Vibroluxen zijn er nog best wel (volgens mij staan er momenteel 2 op Marktplaats), je moet alleen een beetje geduld hebben. Ik zou eerder een half jaar zoeken naar een goeie silverface Vibrolux dan een nieuwe Custom Vibrolux uit de winkel ophalen. En die ouwe dingen ontploffen echt niet ineens hoor, wees maar niet bang.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Over die nieuwe kan ik (helaas) niet al te veel vertellen. Weleens meegemaakt en 'n bekende NL-gitarist vond 'm zeker ok.

    Qua circuit is het niet 'n clone v/e blackface, silverface of brownface. Het is meer 'n mix van brownface, blackface en custom-shop qua ontwerp. Onderdelen te vergelijken met de "betaalbare" moderne Fender buizen-amps.

  8. #8

    Standaard

    Misschien wel een idee een nieuw model te kopen voor een nette prijs, en tussentijds op zoek gaan naar een "betere" oude model? Later kan ik dan het nieuwere model weer te koop aanbieden.

    Heb ik toevallig niet 1 van de gitaristen van Ilse de Lange, ik geloof hij heet Arnold ofzo, met een Vibrolux zien spelen, en dat leek wel een nieuwer model, had dacht ik van de creme knoppen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Krueger Bekijk bericht
    Misschien wel een idee een nieuw model te kopen voor een nette prijs, en tussentijds op zoek gaan naar een "betere" oude model? Later kan ik dan het nieuwere model weer te koop aanbieden.
    Dat kan, maar koop die nieuwe dan iig niet nieuw. Ik weet niet wat ze tweedehands doen, maar hoe nieuwer hoe meer je afschrijft. Met een oude schrijf je niks af, die worden alleen maar meer waard. En bedenk je wel dat die Customs niet zo gewild zijn als de oudere.

    Hoeveel haast heb je ermee? Heb je nu helemaal geen versterker?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat kan, maar koop die nieuwe dan iig niet nieuw. Ik weet niet wat ze tweedehands doen, maar hoe nieuwer hoe meer je afschrijft. Met een oude schrijf je niks af, die worden alleen maar meer waard. En bedenk je wel dat die Customs niet zo gewild zijn als de oudere.

    Hoeveel haast heb je ermee? Heb je nu helemaal geen versterker?
    Nee, ik heb niet echt een versterker. Dat nieuwe model is 2e hands, dus ik hoop dat ik daar geen of weinig verlies aan lijd.

    Is het trouwens mogelijk met een A/B switch gebruik te maken van beide inputs, dus 1 voor slag en de andere voor solo's?

    En, kan ik een nieuwe model niet upgraden tot een wel "goede" versterker?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top