Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2009
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    123

    Standaard DI Box maakt kwaliteit erg uit?

    Ik heb een DI box nodig voor de band waar ik nog niet zo lang speel. Nu vraag ik mij wat de verschillen zijn tussen 'goedkope' (Behr. DI-100) en 'dure' (BSS AR-133) DI boxen zijn, en of dit heel erg uitmaakt.

    Ik heb wel een Behringer DI-100 gebruikt van een bandmember, en mijns inzien werkt hij gewoon goed. Bij aanschaf wil ik toch weten wat de verschillen zijn.
    Laatst gewijzigd door Goldfoxx; 13 mei 2009 om 12:33

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    roermond
    Berichten
    122

    Standaard

    ik zou ook wel eens willen weten waarom er gekozen wordt voor een DI box of voor een microfoon voor de amp...
    Gear: Fender Std Strat HSS (4 Seasons Pick Ups) Fender Hot Rod Deluxe
    Effects: Polytune / Wah / MXR Phaser / Fulltone Fulldrive 2 / Ultimate Drive / Nikki's Boost (clone)
    Loop: MXR Carbon Copy / TC Electronics Alter Ego / Boss CH1

  3. #3

    Standaard

    Voor welk instrument heb je dit nodig ?
    Die behringer DI100 werkt wel, maar bij mijn gitaar vond ik em wat snel vervormen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2009
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik speel op het moment acoustisch in de band. Dus mn Taylor gaat direct de DI in na mn tuner. Op termijn wil ik mij ook meer gaan focussen op mn electrische gitaar.

    Maar Techfrenk heeft een goede vraag, wil ik ook wel s weten. Speel nog niet zo lang met de band, en vind het wel s nodig dit soort dingen te weten
    Laatst gewijzigd door Goldfoxx; 13 mei 2009 om 13:22

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Ik werk nu met IMG Stageline DIB-100, passief, werkt heel goed, zoals het hoort, en helemaal niet duur.
    Voordien werkte ik met een dubbele Behringer maar die beïnvloedde het geluid sterk
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2009
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    123

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp hebben slechtere DI's de kans dat ze je signaal negatief kleuren. Betere DI's geven je signaal zo transparant mogelijk door?

    (Ik weet wel dat er dure DI's zijn na wat gegoogle, die juist je klank kleuren, bv met buizen, om je geluid juist mooier te maken)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2009
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door techfrenk Bekijk bericht
    ik zou ook wel eens willen weten waarom er gekozen wordt voor een DI box of voor een microfoon voor de amp...
    Ik denk dat het te maken heeft met het karakter van je speaker. Op het moment dat je een DI gebruikt lijkt mij dat je signaal zonder de kleuring van je speaker het mengpaneel in gaat. Met microfoon, word het signaal nog extra gekleurd. Wel lijkt me dat je meer kans op feedback hebt met een mic.
    Heeft dan dus te maken of je het meer transparante geluid, of het meer gekleurde geluid wilt.

    Maar zoals ik zij: dat denk ik, ik ben er niet zeker van. Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Inderdaad,

    En micro's ja, die geven extra karakter, + ze kunnen het warme geluid uit je speakers opnemen terwijl je met een DI dat niet hebt...
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Maar waarom wil je die DI box?

    Je kan dus een versterker kopen, en dan kan je die opnemen,
    of je kan je gitaar rechtstreeks versterken door een (goede!) micro ervoor te plaatsen (voor de 12e fret)
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2009
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    Maar waarom wil je die DI box?

    Je kan dus een versterker kopen, en dan kan je die opnemen,
    of je kan je gitaar rechtstreeks versterken door een (goede!) micro ervoor te plaatsen (voor de 12e fret)
    Ik speel nog maar kort in de band , maar de eerste paar keren heb ik de DI van een ander geleend, Aangezien ieder verantwoordelijk is voor zn spullen tot en met de DI. Daarom wilde ik dus een DI kopen.

    Microfoon voor mn gitaar werkt niet, aangezien ik staand speel. Ook is de gitaar Electro-Acoustisch (Taylor 214ce), dus lijkt me het logisch om die ook te gebruiken .
    Gear:
    Taylor 714ce Ltd. 2008. Cedar/Koa
    Fender Lite Ash telecaster (Upgraded)
    Vox AC15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top