Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Post In ear monitors in de oefenruimte

    Sinds kort heb ik een in-ear systeem. Voor gitaar spelen is het een stuk minder fijn maar voor mijn zang is het zoveel beter dat ik het, al met al, toch een verbetering vind. Ik heb inmiddels drie keer gerepeteerd met de band met de in-ears. Tijdens het spelen is er niet veel aan de hand maar het overleg tussen de nummers is erg klote. Constant één oortje uit doen en dan weer in werkt voor geen meter. De zangeres heeft ook een in-ear en die heeft vaak één oortje uit (ook tijdens het spelen) Omdat ik gehoord heb dat er niet veel slechter is voor je gehoor, wil ik dat absoluut niet doen. In ear werkt het beste met een goede isolatie van de oren. Het kan haar blijkbaar niet veel schelen ondanks waarschuwingen voor gehoorbeschadiging....
    De bassist en andere gitarist hebben geen microfoon en zij gebruiken de PA voor monitor. Wat is een goeie oplossing om de oortjes in te kunnen houden tijdens het overleggen? Een paar roommics ophangen ofzo? Hoe doen andere in-ear gebruikers dit?
    Vote for Pedro!

  2. #2

    Standaard

    hoeveel dempen die in-ears dan?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Als het echt zoveel moeite is, om 1 keer om de 3-5 minuten een oortje uit te doen, dan moet je maar lui wezen en inderdaad roommics ophangen ofzo...



  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WICKED Bekijk bericht
    hoeveel dempen die in-ears dan?
    Zo'n 25 db: http://www.westone.com/content/297.html

    Dat is genoeg om vrijwel niets meer te verstaan van iemand die op normaal niveau aan het praten is. Het is niet dat ik te lui ben om de oortjes uit te doen maar het gaat ten koste van de afdichting van de schuimpjes. Daarnaast ben ik de bandleider en moet ik veel uitleggen en vaker dan 1 keer in de 3 minuten als we met een nieuw nummer bezig zijn.
    Vote for Pedro!

  5. #5

    Standaard

    het is niet echt een antwoord op je vraag,
    maar waarom in vredesnaam in-ears tijdens repeties?

    Ik kan me voorstellen dat je tijdens repetities zoveel mogelijk een live situatie wil nabootsen, maar dan doe je toch alleen de repetitie voor een gig in-ears in ofzo?

    Wij hebben altijd gewoon een paar floor monitors voor de zang en klaar.
    Gitaren/drums gewoon zonder verdere pa versterking
    Voor de gehoorbescherming hebben we allemaal exinore's en dan kun je nog prima overleggen.

    Keep it simple denk ik altijd maar.

    edit:
    Ik snap het al, je bent zanger, en het zingt fijner met in ears dan alleen doppen.
    Kun je tijdens het overleg dan niet in de mic praten?

    En voor de andere gitarist en bassist een (goedkope) extra mic aansluiten?
    Laatst gewijzigd door Baker; 12 mei 2009 om 23:02

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    het is niet echt een antwoord op je vraag,
    maar waarom in vredesnaam in-ears tijdens repeties?

    Ik kan me voorstellen dat je tijdens repetities zoveel mogelijk een live situatie wil nabootsen, maar dan doe je toch alleen de repetitie voor een gig in-ears in ofzo?

    Wij hebben altijd gewoon een paar floor monitors voor de zang en klaar.
    Gitaren/drums gewoon zonder verdere pa versterking
    Voor de gehoorbescherming hebben we allemaal exinore's en dan kun je nog prima overleggen.

    Keep it simple denk ik altijd maar.

    edit:
    Ik snap het al, je bent zanger, en het zingt fijner met in ears dan alleen doppen.
    Kun je tijdens het overleg dan niet in de mic praten?

    En voor de andere gitarist en bassist een (goedkope) extra mic aansluiten?
    Ik heb ook Exinore doppen maar dat zingt voor geen meter in vergelijking met een in-ear. Doordat je je eigen stem supergoed kunt horen, heb je veel meer controle over je stem. Voor wat betreft het communicatieprobleem schaf ik een paar Behringer XM8500 mics aan. Schijnt een poor man's sm58 beta te zijn als ik de reviews mag geloven. Kunnen we ook meteen gaan werken aan 6 stemmige zang
    Vote for Pedro!

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Onze zanger heeft paar jaar met in-ear geoefend dat wil prima. Hij gebruikt een klein mengtafeltje om zijn zang te mengen en bij te kleuren. Op dat mengtafeltje zat ook een extra microfoon (een condensator) die in de ruimte stond. Deze pakt de gesprekken op. Dat werkte prima. Hij kon de balans zelf regelen, tijdens het oefenen stond het mengpaneel op een hoog tafeltje zodat hij tijdens het zingen nog alles bij kon regelen.

    De reden om met in-ear te oefenen: [1] de band oefende keihard (104 db) en de monitors trekken dat niet goed en gaan piepen [2] als je oefent met in-ear heb je live nooit verassingen [3] hij zingt zuiverder met in-ear.

    Ik heb wel oplaadbare batterijen gebruikt, er was altijd een vooraard in de lader. Dat werkt zeer goed. Die powerbank (geel groene) werken uitstekend. Ongeveer 3 repeteties per vol geladen batterij.
    Vriendelijke groet,

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    [...]Op dat mengtafeltje zat ook een extra microfoon (een condensator) die in de ruimte stond. Deze pakt de gesprekken op. [...]
    En dat is precies de oplossing die ik voor wilde stellen. Ambi-micje erbij en alles is opgelost... wel uitzetten als er gespeeld wordt, dat zal pijn doen ...

    Succes ermee!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Onze zanger heeft paar jaar met in-ear geoefend dat wil prima. Hij gebruikt een klein mengtafeltje om zijn zang te mengen en bij te kleuren. Op dat mengtafeltje zat ook een extra microfoon (een condensator) die in de ruimte stond. Deze pakt de gesprekken op. Dat werkte prima. Hij kon de balans zelf regelen, tijdens het oefenen stond het mengpaneel op een hoog tafeltje zodat hij tijdens het zingen nog alles bij kon regelen.

    De reden om met in-ear te oefenen: [1] de band oefende keihard (104 db) en de monitors trekken dat niet goed en gaan piepen [2] als je oefent met in-ear heb je live nooit verassingen [3] hij zingt zuiverder met in-ear.

    Ik heb wel oplaadbare batterijen gebruikt, er was altijd een vooraard in de lader. Dat werkt zeer goed. Die powerbank (geel groene) werken uitstekend. Ongeveer 3 repeteties per vol geladen batterij.
    erg handig! goede tip + je maakt de kans op gehoorschade veeeeeeeeeeel kleiner!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Een extra mengtafel is niet nodig omdat ik naast het mengpaneel sta en daar ook nog wel een mic-input vrij heb. Volgende vraag welke condensator mic is geschikt en goedkoop? Ik heb helaas net mijn SP B1 verkocht anders had ik die kunnen gebruiken. Heeft Behringer een goedkope mic die geschikt is voor ambient/room mic?

    Voor wat betreft de gehoorbescherming, ik weiger om zonder doppen of inear te oefenen. Mijn gehoor heeft al veel te veel schade opgelopen door oefenen op hoog volume.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top