Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 39 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 385

Discussie: Elektro FAQ

  1. #41

    Standaard

    Je zou elk element een aan-uitschakelaar kunnen geven, zoals de Brian May Red Special (alleen staan daar de elementen in serie); een enkelpolige on-on per element zou dan voldoende zijn.

    Als je met de humbuckers niets bijzonders doet (coil tap of fase-schakelaar), kun je ze gewoon als single coil behandelen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #42

    Standaard

    Ok bedankt, ik ga dan vandaag of morgen even een flinke lading vanuit amerika laten overkomen met allemaal hardware. En als ik tegen problemen oploop met het in elkaar zetten van alles zul je me hier wel weer zien verschijnen.

    Nogmaals bedankt!
    ESP LTD EC-1000 VHB SD, Squier Bullet-strat
    VOX VT 50, Roland Cube 15x

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Deze site kwam ik zojuist tegen op het web:

    http://www.guitarnucleus.com/schems.html

    Veel wiring schema's van Fender, Gibson, BC Rich, Dimarzio, EMG, Ibanez etc.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Zo'n beetje het meest grondige onderzoek naar de werking van gitaar en gitaarelectronica ooit: Physik der elektrogitarre : http://homepages.fh-regensburg.de/~met39626/index.html ( schade leute; nur auf deutsch )

  5. #45

    Standaard

    gegroet allen

    Ik ben op zoek naar een soort van ultieme bron van informatie over elementen, als dat al bestaat.
    dwz werking, geluid, bedradingen, meteriaal, geschiedenis enz...
    ik vind over alles wel een beetje maar nooit echt "1 ultieme bron"
    dit mogen sites zijn, pdf's, boeken enz...
    de link hierboven leek me ook wel interessant... maar zou nog interessanter zijn indien ik Duits sprak
    The Guitar Pickups Handbook heb ik al bekeken maar dat lijkt vooral over de geschiedenis te gaan...

    iemand?

    dankjewel voor't luisterend oog

  6. #46

    Standaard

    The Secrets of Electric Guitar Pickups

    By Helmuth E. W. Lemme


    heeft voor mij een hoop verhelderd.

    In "Basic Pickup Winding and The Complete Guide to Making Your Own Pickup Winder" door Jason Lollar staat heel veel praktische informatie maar minder over over de natuurkundige achtergrond. Als je je in die achtergrond wil verdiepen moet je je in de natuurkunde van elektromagnetisme, inducties en capaciteiten storten.

    Met een beetje zoeken, vind je vast ook wel artikelen van en interviews met Bill Lawrence; die heeft altijd interessants over pickups te melden.

    Ik ben al een hele tijd aan het lezen maar de 'ultieme bron' ben ik nog niet tegengekomen.
    Deze site kwam ik een jaar of 2 geleden voor het eerst tegen; inspireerde me om zelf aan de slag te gaan.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Guitar electronics for musicians van Donald Brosnac heeft voor mij al het een en ander opgehelderd. Het boek dateert jammer genoeg al van ergens begin jaren 80 en is best wel wat gedateerd maar de basis blijft hetzelfde. Een wat minder wetenschappelijke benadering dan Lemme.

    Guitar electronics : Understanding wiring and diagrams van Tim A. Swike. Nog niet in mijn handen gehad, al wel positieve dingen over gelezen.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Het is waarschijnlijk al ergens voorbij gekomen (indien niet : schande!) maar het leek me gepast om het hier te posten : stukje over welke capacitators te kiezen.
    Deel 1
    Deel 2
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Het is waarschijnlijk al ergens voorbij gekomen (indien niet : schande!) maar het leek me gepast om het hier te posten : stukje over welke capacitators te kiezen.
    Deel 1
    Deel 2
    Interessant! In de loop van de tijd ben ik al heel wat losse brokjes van deze informatie tegengekomen; maar dit is een mooi gebundeld overzicht.

    Overigens is het Nederlandse woord 'condensator'
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Overigens is het Nederlandse woord 'condensator'
    Mijn verontschuldigingen, ik zal er de volgende keer op letten
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top