Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 39 EersteEerste ... 2836373839 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 385

Discussie: Elektro FAQ

  1. #371

    Standaard

    Vraagje over een schema wat ik wil gaan toepassen op mijn nieuwste zelfbouw:

    Voor mijn Rickenbacker 650D achtige gitaarbouwsel, heb ik twee Gretsch Filtertrons op de kop getikt. Deze wil ik enkel bedraden met een 4 standen (3 polen) draaischakelaar en een volume pot. Weet iemand hier een schema voor? Ik heb wel een aansluitschema voor de draaischakelaar alleen gevonden:

    http://i222.photobucket.com/albums/d...lRotary3x4.gif

    Dus hier moet nog op de een of andere manier een volume pot tussen worden geprakt.

    Kan iemand mij hierbij helpen? De elektronica is qua zelfbouw mijn grootste struikelblok :-S.

    Tevens vroeg ik mij af hoe de bedrading van de filtertrons zit. Er komt per element een wit omhuld draadje uit en een klustertje losse draadjes.
    http://www.guitaraudio.com/media/cat...6-2880-100.jpg
    SPELUHHHHHHH!!!

  2. #372
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    De volumepot tussen de schakelaar en de output zetten.
    Wit draadje = signaal. Losse draadjes = aarde/afscherming.

  3. #373

    Standaard

    Hoi Piezo, bedankt voor je reactie.

    ik heb hier een schema gevonden van de setup die ik wil, alleen dan met toggleswitch.

    http://1.bp.blogspot.com/-fCGV4075Il...simpleaxis.png

    kan ik die gebruiken met het schema van de rotary switch waarvan ik eerder een link stuurde?
    SPELUHHHHHHH!!!

  4. #374
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    4 standen, 3 polen rotaryswitch kan je gewoon gebruiken. Heb je zelfs een stand over als killswitchstand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  5. #375

    Standaard

    Beste allen, toch nog weer een vraagje over het bedraden van mijn zelfbouw gitaar. Ik heb een verlengde jack input besteld. Deze blijkt 3-polig te zijn. Misschien een hele domme vraag, maar hoe moet ik deze aansluiten?

    foto hochladen

    Ik heb dus twee kleine aansluitingen (een korte en een iets langere) en een grote aansluiting die naar de body lijkt te koppelen. Ik hoop dat jullie me hierin kunnen helpen. moet ik de twee kleine met elkaar verbinden of moet ik er iets anders mee doen, of is deze niet bruikbaar voor gitaar?

    Bij voorbaat dank!!
    SPELUHHHHHHH!!!

  6. #376
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Die lange is de sleeve, een van de twee anderen de tip. Kabel in je versterker, andere eind in de bus en met twee draadjes ff testen met een los elementje als je geen metertje hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #377
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Nog makkelijker: kort draadje solderen aan de lange poot. Snoer inprikken, versterker aan en met het andere eind van het draadje tegen de twee andere polen aan prikken en luisteren. Een van de twee zal niets doen, want die zit ook aan de sleeve vast.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  8. #378

    Standaard

    Hulp gezocht!

    Ik ben momenteel een Ibanez MC500 aan het ombouwen en heb daar de volgende ideeën voor:

    Halshumbucker>Phase-switch>Tri-Sound-switch>3-way toggle switch 1
    Brughumbucker>Tri-Sound-switch>3-way toggle switch 1

    Naast de humbuckers die dus via een Les-Paul stijl toggleswitch gekozen worden komt er een single coil tussen. De output van toggle switch 1 gaat naar 1 kant van toggle switch 2, op de andere kant komt de single coil. Dan krijg je de volgende opties:

    1: Humbucker keuze met toggle switch 1
    2: Humbucker keuze met toggle switch 1 + single coil
    3: Single coil

    Mijn struikelblok zit hem in het feit dat ik die single coil in series wil kunnen schakelen met de humbuckers. Ik heb daar al een 2-way DPDT switch voor, maar weet even niet hoe ik die moet aansluiten op het middenelement. Heeft iemand hier een schema voor?

    Gegroet,
    Sebas.

  9. #379
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Quick question:
    als een P90 in een akoestische gitaar zonder volume en tone pots rechtstreeks naar buiten gaat, kan ik er dan iets hoog afsnoepen door een .15uF condensator tussen + en - van de uitgang te solderen?
    Of denk ik nu te simpel, dat kan natuurlijk ook...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #380
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Kan in principe, de waarde lijkt me wel een tikkie hoog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top