Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 39 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 385

Discussie: Elektro FAQ

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Die ga ik in ieder geval eens helemaal doorlezen. Laat alle andere info maar komen!
    Misschien dom vraagje (ik weet ook helemaal niets op gebied van elementen): wat is het verschil tussen 'hot' elementen en andere?
    Laatst gewijzigd door Zjef; 9 juni 2009 om 20:37
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  2. #22

    Standaard

    Hot slaat op de output, de hoogte van het voltage dat je elementen afgeven. Hoe hoger hoe hotter.
    Elementen met veel output produceren relatief veel middentonen en zijn iha goed voor scheuren, brullen en gillen. Een lagere output geeft een cleaner, helderder geluid.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2008
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    20

    Standaard

    Ik stumble'de over deze sitehttp://www.guitar-mod.com/rg_diagrams.html

    hartstikke handig

  4. #24

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Sinds een tijdje spookt het idee in mijn hoofd om aan een zelfbouw LesPaul te beginnen. Ik speel al meer dan half mijn leven gitaar en ben nooit gehinderd door enige theoretische achtergrond. Gitaren kocht ik tot nu oe altijd op gevoel en gehoor. Maar nu ik er zelf een wil bouwen weet ik niet waar ik moet beginnen bij de keuze van 2 humbuckers.
    De gitaar wordt waarschijnlijk khaya mahonie met een zebrano top. Er zou vooral post-rock mee gespeeld worden.
    Maximaal budget: € 100 per element.
    Wie kan mij een snelcursus humbucker geven of mij een hint in de goede richting geven?
    Voor ca €100 per element heb je inderdaad een geweldig geluid, weet niet hoe het bij actieve pickups zit. Neem vooral een kijkje bij Seymour Duncan, die lui hebben geweldige tonesamples en zij (en/of de Tonefactory site) hebben ook een listing van de bands die er mee spelen.

    Naar mijn weten: high output trekt heavy metal liefhebbers, en jazz/classic rock pickups klinken weer warmer. Ik heb zelf een Seymour Duncan classic rock element op de nekpositie en een high output bij de brug.

    Wat het verschil is: het type magneten, de lengte van de winding, wie het weet mag het zeggen. Een rijzende ster is de Alnico magneet met een ongekend sterk magnetisch veld en het vermogen om dit te behouden. Getuige hiervan is dat zelfs het getik van je analoge horloge (mits stalen wijzer) versterkt kan worden als je hem achter de gitaar houd.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 12 juni 2009 om 11:15
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Wat het verschil is: het type magneten, de lengte van de winding, wie het weet mag het zeggen. Een rijzende ster is de Alnico magneet met een ongekend sterk magnetisch veld en het vermogen om dit te behouden.
    Hoe bedoel je dat? Allerlei typen Alnico magneten zitten toch al sinds de jaren 40 in gitaarelementen?

    Daarvoor gebruikte men wolfraam-/chroomstalen en Alni magneten. Keramische kwamen later dan de AlNiCo.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    ik las nog ergens een erg mooie verschil vergelijking tussen keramisch en metalen magneten: t verschil in geluid, is gelijk aan t geluids verschil als je ze laat vallen: keramisch schel, krak, metaal ronder, plof

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Akkoord weer wat geleerd. De Alnico 5 pickups werden aangeprezen alsof ze gisteren door God uit de hemel waren gekwakt. Misschien is die serie iets nieuwer. Dit verhaal valt in ieder geval wel uit op te maken welk type magneten relevant zijn voor je muzieksmaak en meestal komt men je ook wel tegemoet met die informatie (geschikt voor welke sound) voor men de technische diepgang opzoekt.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Bedankt voor alle info. Ik ben uiteindelijk bij Bare Knuckle Black Dogs uitgekomen.
    Alhier een demo van hun geluid vanop het net.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Bedankt voor alle info. Ik ben uiteindelijk bij Bare Knuckle Black Dogs uitgekomen.
    Alhier een demo van hun geluid vanop het net.
    Leuke keus, af en toe een tikkie nasaal maar dat kan ook in de versterker zitten. Het merk had ik nog nooit van gehoord.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top