Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 385

Discussie: Elektro FAQ

  1. #281

    Standaard

    Echt De V??...k gaat het proberen.
    Gebruik ik die koperfolie wel voor mn brood
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    koper is goed tegen schimmel


  3. #283
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angel-eyes18 Bekijk bericht
    Ik dacht om de uitsparingen voor mijn elementen dicht te plakken met koperfolie...zo ook mijn slagplaat (onderkant) en de ruimte achterin waar alle electronica zit.
    Ik betwijfel of het zinvol is om de slagplaat van een SG met aluminium- of kopertape te behangen: er ligt daar weinig elektronica bloot, toch? Maar ach, baat het niet, het schaadt (wellicht) ook niet.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #284

    Standaard

    Ik had dat ergens gelezen Kakihara...k verzin het niet zelf...
    Maar wat je zegt...ik vraag mij ook af met mijn zeer beperkte kennis wat de meerwaarde is van een gekoperiseerde slagplaat.... (Hoe zei ik dat?)
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  5. #285
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je pups met kappen hebt: 0
    als je het gat wel doet.

  6. #286

    Standaard

    Pups met kappen?..ja die heb ik...nikkele kappen om precies te zijn..prop de gaatjes gewoon vol met koper................................of met alufolie...
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  7. #287

    Standaard

    Net voor het eerst elementen en pots voor mijn stratocaster gesoldeerd. Nu ik hem test (zonder snaren en nek) doet alles het zoals het moet horen volgens mij. Switch doet het, pots doen het maar alleen is er een irritante hum. Hij is gewoon geaard vanaf de volume pot naar de tremelo claw en de pickguard is ook geshield. Of is deze hum normaal (via amplitube) als nog niet alles is aangesloten zoals de snaren? Hoe hoger de master volume hoe harder de hum is logischerwijs maar als ik de tone pot helemaal dicht draai als ik bv in de eerste positie zit dan verdwijnt de hum..





    Iemand die me kan helpen?

  8. #288

    Standaard

    Niks mis met mn pots, hoorde dat het normaal is dat als je de tone dichtdraait dan de hum ook verdwijnt. Maar nu zit ik nog steeds met die hum en krijg het maar niet weg. Pot to pot met een ground wire hoeft niet zeggen ze omdat mijn pickguard geshield is maar heb vanaf mijn master volume ook een ground wire naar de tremelo claw. Nog steeds het probleem. Verdwijnt dit als de schroeven in de pickguard (misschien werkt dat als aarde??), snaren en tuners erop zitten?

    Zit in het zelfbouw board dus hoop wel dat iemand wat weet hierover.

  9. #289

    Standaard

    Verdwijnt de brom niet voor een goed deel als je één van de geaarde onderdelen aanraakt?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #290

    Standaard

    Een heel klein beetje als ik de brug aanraak maar dat lijkt heel miniem.. Misschien ligt dat ook aan amplitube maar heb geen last met mijn Gibson. Ga morgen naar mn ouderlijk huis waar mijn versterker staat zodat ik het daar kan testen maar verwacht hetzelfde resultaat.

    1 snaar erop kunnen zetten (de rest gaat niet want de tuner holes zijn net iets te klein. Ff met een ruimer wat vergroten) en als ik de snaren aanraak of de brug dan hoor ik toch wel een groot verschil in hum. Het is niet zo dat het helemaal weg is maar wel speelbaar. Hoort dit zo? Hoe is dat te verhelpen? Of is die nog niet goed geaard
    Laatst gewijzigd door Dennis_Ajax; 8 november 2012 om 16:36

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top