Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 39 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 385

Discussie: Elektro FAQ

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Misschien een heel stomme vraag: is het mogelijk om de beide P90's te behandelen als één humbucker op de middelste stand, en dan op de twee andere standen 'de coils te splitten'?
    Dat kan prima. Je moet je alleen vantevoren afvragen of je ze dan in serie (als 'n standaard-humbucker) of parallel wil hebben (of beide, daar is ook nog wel iets op te verzinnen).
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Nog 1 voor de boeken: een Les Paul-stijl threeway!


    (tenminste hier kwam ik op uit met Google)

    De oplossing als je weinig trek hebt om een Fender-stijl switch in te bouwen in een houten toplaag.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Moet dit een FAQ voorstellen???
    Van de 12 bijdragen hierboven horen er welgeteld 8 stuks (2,4,7,8,9,10,11,12) niet thuis in een FAQ onderwerp.
    En 4 van die 8 oneigenlijke bijdragen zijn van de topicstarter zelf!!!
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Naar mijn mening, en uitgaande van andere FAQs in dit subforum, kunnen in een FAQ ook discussies plaatsvinden. Ik heb wel de neiging gehad om de betreffende posts te verwijderen, maar vond dit om de volledigheid van die (on topic) discussie niet zinvol.


    Hoe zou jij het doen? Wat mis je of zou je graag anders zien? Je zou een zinvolle bijdrage kunnen leveren door een volgens jou onvolledig concept verder op te helpen bouwen. Met dat uitgangspunt is dit topic ook begonnen. Het initiatief is van mij, maar de inhoud is wat we er samen van maken.


    Step up or shut up
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 21 mei 2009 om 12:06
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ja, discussies mogen in een FAQ onderwerp. Over wat er wel en niet in moet, over fouten, misverstanden en inhoud die beter zus of zo verwoord kan worden. En vragen als: "En hoe zit het dan met .....?" mogen ook natuurlijk.

    Maar een verhaal over zojuist onvangen elementen met een verwijzing naar hoe ze klinken? Zeg nou zelf.

    Met betrekking tot de vorm van je verder wel aardige verhaal in de eerste bijdrage zou ik willen zeggen dat ik moeilijk onderscheid kan zien tussen gewone onderstreping en "link"-onderstreping.

    Verder wel een leuk initiatief, hoor, daar niet van.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Ja, discussies mogen in een FAQ onderwerp. Over wat er wel en niet in moet, over fouten, misverstanden en inhoud die beter zus of zo verwoord kan worden. En vragen als: "En hoe zit het dan met .....?" mogen ook natuurlijk.

    Maar een verhaal over zojuist onvangen elementen met een verwijzing naar hoe ze klinken? Zeg nou zelf.

    Met betrekking tot de vorm van je verder wel aardige verhaal in de eerste bijdrage zou ik willen zeggen dat ik moeilijk onderscheid kan zien tussen gewone onderstreping en "link"-onderstreping.

    Verder wel een leuk initiatief, hoor, daar niet van.
    Bedankt voor je positieve feedback. Je verhaal over mijn P90 pickups is gedeeltelijk terecht, misschien inderdaad een beetje 'kijk eens wat ik heb' gehalte. Ik ga dit ook niet verdedigen, ieder mag er het zijne van denken.

    Ik ga wat doen met je opmerking over de onderstreepte trefwoorden. Om de leesbaarheid zal ik dit veranderen naar cursief.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Voor de grap ff een plaatje met de humbucker kleurcodes van verschillende pickup fabrikanten.

    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Voor de grap ff een plaatje met de humbucker kleurcodes van verschillende pickup fabrikanten.

    Hier vind je een uitgebreidere lijst, zij het visueel minder aantrekkelijk.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Sinds een tijdje spookt het idee in mijn hoofd om aan een zelfbouw LesPaul te beginnen. Ik speel al meer dan half mijn leven gitaar en ben nooit gehinderd door enige theoretische achtergrond. Gitaren kocht ik tot nu oe altijd op gevoel en gehoor. Maar nu ik er zelf een wil bouwen weet ik niet waar ik moet beginnen bij de keuze van 2 humbuckers.
    De gitaar wordt waarschijnlijk khaya mahonie met een zebrano top. Er zou vooral post-rock mee gespeeld worden.
    Maximaal budget: € 100 per element.
    Wie kan mij een snelcursus humbucker geven of mij een hint in de goede richting geven?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  10. #20

    Standaard

    Ze hebben allemaal zo'n beetje dezelfde maat dus wat dat betreft kun je je keuze ook nog uitstellen. Orpheo heeft onlangs een hele reeks vergeleken en zijn bevindingen in dit topic gezet.

    Voor 100 euro per stuk kun je volgens mij een fantastisch geluid hebben. De moeilijkheid met advies in dit soort zaken is dat het zo enorm smaakafhankelijk is.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top