Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 385

Discussie: Elektro FAQ

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Zojuist een paar pickups ontvangen, de Proseries P90 domino. Volgens mij zijn dit onder licentie geproduceerde Guitarfetish Dream90 pickups, in dat geval klinken ze zo: http://www.youtube.com/watch?v=WhjUFaaQio0


    Echter de bedrading kom ik niet uit. Tegen verwachting in zijn P90's geen humbuckers. Ik zie een witte draad, en een rode die lijkt samengesoldeerd te zijn met een bare ground (shielding binnen mantel?) wat mij doet denken dat wit de hot output is en rood de aarde. Ik moet de laatste paar centimeter toch strippen dus dan word ik wel wat wijzer maar heeft iemand nog suggesties?
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zie je het juist. Grappig dat je niet wist dat P90's single coils zijn Maar ja, ik leer hier ook nog zowat elke dag bij.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Volgens mij zie je het juist. Grappig dat je niet wist dat P90's single coils zijn Maar ja, ik leer hier ook nog zowat elke dag bij.
    tja P90, de vreemde eend in de bijt. in mijn -voornamelijk single coil muziekscene worden ze zowat gelijkgeschakeld methumbuckers, terwijl iedereen wel weet dat het sc zijn) omdat de klank nu eenmaal een pak vetter is dan die van een sc.
    Ik heb 4 gitaren met P90's maar heb onlangs de P100 herontdekt. Deze stacked hb versie van P90 wordt veel gebashed maar da's omdat iedereen (logisch, was ook de bedoeling) een P90 zonder hum verwachtte. En dat zijn ze zeker niet. Wel erg goeie, cleane humbuckers imo.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    ff een stukje draad ontleed, en is inderdaad geshield. Er zijn draadjes binnen de mantel om de andere 2 draden heen gewonden - 1 richting op dus niet gevlochten. Omdat ik een cleane afwerking wil moet ik de draden dus terugstrippen, shielding samenbinden en aan aardpunt solderen.

    Misschien een heel stomme vraag: is het mogelijk om de beide P90's te behandelen als één humbucker op de middelste stand, en dan op de twee andere standen 'de coils te splitten'?
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Misschien een heel stomme vraag: is het mogelijk om de beide P90's te behandelen als één humbucker op de middelste stand, en dan op de twee andere standen 'de coils te splitten'?
    Dat kan prima. Je moet je alleen vantevoren afvragen of je ze dan in serie (als 'n standaard-humbucker) of parallel wil hebben (of beide, daar is ook nog wel iets op te verzinnen).
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Nog 1 voor de boeken: een Les Paul-stijl threeway!


    (tenminste hier kwam ik op uit met Google)

    De oplossing als je weinig trek hebt om een Fender-stijl switch in te bouwen in een houten toplaag.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Moet dit een FAQ voorstellen???
    Van de 12 bijdragen hierboven horen er welgeteld 8 stuks (2,4,7,8,9,10,11,12) niet thuis in een FAQ onderwerp.
    En 4 van die 8 oneigenlijke bijdragen zijn van de topicstarter zelf!!!
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  8. #8

    Standaard Jack-in plug solderen

    Beste mensen,

    Wie kan mij vertellen hoe ik deze plug moet aansluiten op mijn preamp? Vanuit mijn preamp gaat een kabel met daarin een rood, wit en zwart kabeltje. Welke moet ik nu waar op solderen?


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spartametje Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Wie kan mij vertellen hoe ik deze plug moet aansluiten op mijn preamp? Vanuit mijn preamp gaat een kabel met daarin een rood, wit en zwart kabeltje. Welke moet ik nu waar op solderen?

    Gokje:
    1 zwart
    2 wit
    3 rood (misschien moet wit samen met rood of zwart en 2 dus leeg)

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ik ben mijn schemaatje kwijt en kan niet meer bedenken hoe het zou zou moeten zijn. Maar naast een 5/way stratschakelaar kan je een potmeter gebruiken om het hals element erbij te draaien (blendpot) Er is ook zo'n schematje waarbij je met 1 potmeter in de 1e stand (brugelement) het halselement erbij draait, en in de 5e stand (halselement) het brugelement erbij draait.

    Weet iemand wat ik bedoel?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top