Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    Zelhem
    Berichten
    73

    Standaard Koch studiotone vs H&K Statesman

    Ik ben op zoek naar kleinere versterker, liefst EL84, voor erbij voor de wat minder luidruchtige optredens. Vandaag deze twee versterkers even kort getest. Wat mij opviel aan de studiotone is dat deze dus helemaal niet hard ging. Dat is dus ook eigenlijk het doel maar dit was wel heel zachtjes. Als ik het cleane kanaal net voorbij de helft had staan begon er al een aardig randje aan te komen maar qua volume was het niet veel. Nu is het "maar" 20 watt, maar volgens mij was er iets niet helemaal goed met de Koch. De statesman daarintegen, ook EL84 en 20 watt, ging een stuk harder. Errug lekkere versterker trouwens, zowel het clean als de drive, zeg maar rustig distortion.

    Kan iemand hier iets meer over zeggen?
    Shut up 'n play yer guitar

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Ik heb een H&K edition tube, de voorloper van de statesman zeg maar. Ook 20 watt en dat gaat inderdaad hard, ik ben er nog altijd heel tevreden van heel veelzijdig dingetje.
    Elektrisch: Richwood strat => 6m cordial kabel => hughes & kettner edition tube
    Akoestisch: LAG T111D

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    weinig zinnigs, bedoel, mijn 15 watt Blues Junior gaat ook echt hard dus ik zou, net als jij, als eerste denken dat die Koch niet helemaal ok is.
    Heb je een mogelijkheid een ander exemplaar te testen?
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2007
    Locatie
    Oss, Noord brabant
    Berichten
    154

    Standaard

    ik weet eigenlijk weinig zinnigs te zeggen , behalve dat die H&K erg lekker is.

    Iemand hier op het forum had toch een statesman te koop? Ik ben ff vergeten wie, sorry

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik heb mijn 20W Studiotone echt nog nooit voorbij de helft gehad hoor!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Klinkt idd als een slecht afgestelde Koch. Of buizen die niet OK zijn... Als het goed is, moet ie heeeeeeeel lang clean blijven, tenzij je echt een mega-output elementen op je gitaar hebt.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    Zelhem
    Berichten
    73

    Standaard

    Bedankt voor de reacties allen.

    Die studiotone was gewoon niet goed, kan bijna niet anders. Wel jammer, want het is een lekkere compacte versterker en toch veelzijdig. De statesman is net een slag groter, maar verder ook een prima ding. Hier in de buurt zitten verder weinig gitaarwinkels waar ik nog effe kan testen. Ik wil eigenlijk niet naar de GuitarKing, Jukebox, want dan kom ik weer met andere dingen terug
    Shut up 'n play yer guitar

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gaby Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties allen.

    Die studiotone was gewoon niet goed, kan bijna niet anders. Wel jammer, want het is een lekkere compacte versterker en toch veelzijdig. De statesman is net een slag groter, maar verder ook een prima ding. Hier in de buurt zitten verder weinig gitaarwinkels waar ik nog effe kan testen. Ik wil eigenlijk niet naar de GuitarKing, Jukebox, want dan kom ik weer met andere dingen terug
    je zou toch nog eens een koch moeten proberen die dingen zijn anders zo goed en betrouwbaar, ik ben heel tevreden over mijn multitone II 100W top niet helemaal het zelfde maar koch is koch

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Spam spam spam spam.

    Ontopic: het is een kwestie van smaak. De Studiotone klinkt pakken moderner dan de Statesman en is denk ik ook net dat beetje veelzijder. Dus... zoek je een meer 'vintage' georienteerde versterker, pak dan de Statesman. Wil je meer een 'modern hifi' geluid, pak dan de Studiotone.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 modern, strak, hifi-geluid dan moet je bij Koch zijn. Die Statesman ken ik niet.
    Dat die Koch niet harder ging dat ligt denk ik of aan de uitgangstrafo's die niet meer goed zijn (kwestie van vernieuwen) of toch de buizen ff checken. Bekend van de eerste serie Studiotones was dat de eindtrafo's kapot konden gaan (heb dit zelf ook gehad toen ik hem nog had en kon een nieuwe er laten inzetten binnen de garantie). Wat de kosten zijn weet ik zo niet, bel Dolf ff, die kan je zeker verder helpen met dit probleem.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top