Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 130

Discussie: Backplate van racks

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Lijkt me niet handig als daar iets veranderd moet worden. Of om mee te nemen :P. Heb je wel 'ns gigs .
    Regelmatig! ...op zolder...voor mijn dochter

    Ennuh, moet jij niet aan het werk?
    Ja overlegje hier , vergaderingetje daar..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Wat dacht je van deze plug met die dikkere speaker kabel?

    Ik ben geen expert hoor, maar volgens mij kun je voor je speakers het beste een zo dik mogelijke kabel gebruiken.
    Ik begreep inderdaad ook dat speakers een zo dik mogelijke kabel nodig hebben. Dit lijkt me een goede keus en voor 2,50 per plug (x2) met een metertje kabel ben ik maar iets meer kwijt. Doen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Regelmatig! ...op zolder...voor mijn dochter
    Blij dat ik 'n quote uitvoerde, want je kleine lettertjes had ik niet gezien .

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Op advies van Hole ben ik vandaag naar de lokale elektronicaboer geweest. Maar hij is in praktisch niets goedkoper dan bv Thomann. Ik ga dus het gros van m'n bestelling daar doen.
    Over het zelf maken van netsnoerstekkerfemale-naar-IECmale-stekkers: m'n pa (o.a. elektrotechneut) zei dat zelf maken nooit zo netjes wordt als kopen. En voor minder dan 6 euro per stuk zal ik ze wel niet kunnen maken. Ik denk dus dat ik ze toch maar koop en de kabels wegwerk (ze zijn 1,5 meter lang).

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Op advies van Hole

    ben ik vandaag naar de lokale elektronicaboer geweest.

    Maar hij is in praktisch niets goedkoper dan bv Thomann.
    Afzetter!

    En voor minder dan 6 euro per stuk zal ik ze wel niet kunnen maken. Ik denk dus dat ik ze toch maar koop en de kabels wegwerk (ze zijn 1,5 meter lang).
    Het overwegen waard: slechts aan 1 kant een "zelfbouwstekker" erop. Dan kun je de kabels toch nog op maat maken. je wil de stroomkabels echt zo kort mogelijk houden (interferentie met je signaal)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Je hebt het over zelf kabels maken niet netjes (wat niet waar is), even later zeg je dat je de 1,5m (veel te lange) snoeren wel wegwerkt. Dát is imo niet netjes, bovendien geven te lange snoeren, zeker wanneer je ze bijvoorbeeld oprolt, meer kans op storingen en andere ellende. Een rack bekabelen is maatwerk, en kan naar mijn idee zelden écht goed gedaan worden met kant en klare kabels.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Het overwegen waard: slechts aan 1 kant een "zelfbouwstekker" erop. Dan kun je de kabels toch nog op maat maken. je wil de stroomkabels echt zo kort mogelijk houden (interferentie met je signaal)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Je hebt het over zelf kabels maken niet netjes (wat niet waar is), even later zeg je dat je de 1,5m (veel te lange) snoeren wel wegwerkt. Dát is imo niet netjes, bovendien geven te lange snoeren, zeker wanneer je ze bijvoorbeeld oprolt, meer kans op storingen en andere ellende. Een rack bekabelen is maatwerk, en kan naar mijn idee zelden écht goed gedaan worden met kant en klare kabels.
    Dan vind ik Marks idee wel een goede: ene helft van de kabel afknippen en dan alsnog op maat maken met een andere plug (zelfbouw dus). Ik ben even aan het kijken wat het zelf maken me zou gaan kosten (exceloverzicht) dus misschien wordt het 't alsnog.
    Ik ben het met je eens dat 'wegwerken' inderdaad niet netjes is. Maatwerk is relaxter.
    Netsnoerstekkers (male en female) schijnen ze bij de gamma en praxis wel te hebben. Netsnoer zelf uiteraard ook. Maar denken jullie dat ze ook IEC-pluggen (male en female) hebben?

    Als ik overigens de kabels door zou knippen en er een 'zelfbouwstekker' op zou zetten zou ik alsnog meer kwijt zijn dan bij het volledig zelf maken van de snoeren...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 6 mei 2009 om 17:16

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Netsnoeren hebben mensen wel vaak over toch? Als ik het huis doorzoek kom er ik zeker een stuk of wat tegen van oude PC's en huishoudelijke apparaten. Anders kan je ze vaak voor niks of bijna niks krijgen bij de kringloop. Hoef je alleen nog maar een aantal male stekkers te kopen. http://www.n-joymusic.nl/velleman-re...l-p-47123.html

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Kijk, zo'n soort website zocht ik nou eigenlijk . Ik heb het volgende nodig als ik m'n eigen kabels ga maken:
    1x netsnoerstekker male (main power)
    1x powercon input (main power)
    2x netsnoerstekker female (poweramp+mixer)
    4x IEC male (poweramp,mixer,preamp,fx)
    2x IEC female (preamp,fx)
    x meter netsnoer

    IEC's en netsnoerstekkers (zowel male als female) zie ik daar wel staan. ff kijken naar de verzendkosten.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Kan ik op die website ook netsnoer kopen? Ik zie deze pagina, maar heb er niet echt verstand van. Eventueel ook voor het maken van een main power kabel (dus van lichtnet naar m'n rack, flink lang)

  10. #30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top