Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 130

Discussie: Backplate van racks

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Backplate van racks

    Omdat we het 'foto's van jouw rack'-topic volledig lieten ontsporen leek het me verstandiger een nieuw topic aan te maken. Het is nogal specifiek want ik heb een aantal (specifieke) vragen, maar misschien handig voor iedereen die info zoekt omtrend back- en frontplates in racks.

    Hier mijn vragen (sommige zijn al aan bod gekomen):
    - Er werd mij aangeraden een XLR-adapter te gebruiken ipv een MIDI connector. Maar dan zou ik een MIDI to XLR kabel moeten maken. Atm heb ik een Behringer FCB 1010 maar ik wil graag een GCP. Die heeft Phantom Power nodig en dus 5aderig. Dat kan ook met XLR, maar dan moet ik weer een nieuwe kabel maken. Besides zijn dat soort kabels een stuk specifieker.
    Het gepriegel met solderen is denk ik wel overkomelijk. Het hoeft tenslotte maar eenmaal.

    - Ik wil een stereo-connector erin hebbeen zodat ik een stereokabel van mijn footcontroller naar m'n preamp kan voeren. Zijn deze plug en met name deze kabel daar goed voor? Het is een microfoonkabel, maar ik kon geen stereokabel vinden op Thomann.

    - Ik heb besloten de IEC-IEC en IEC-EUROinput kabels toch maar te kopen (bij Conrad). Ze zijn 5 à 6 euro en als ik ze zelf zou maken zou het duurder worden. Ik zal ze wel op maat snijden.

    - Verder wil ik twee jackoutputs hebben waar ik mijn speakerkabels op aansluit. Aan de binnenkant lopen die naar de poweramp. Zou ik deze kabel kunnen aanschaffen en midden doorknippen, of heeft iemand een beter alternatief? Geluidsconservatie staat vrij hoog!

    Ik hoop dat het topic ook nut heeft voor andere mensen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ....

    - Ik wil een stereo-connector erin hebbeen zodat ik een stereokabel van mijn footcontroller naar m'n preamp kan voeren. Zijn deze plug en met name deze kabel daar goed voor? Het is een microfoonkabel, maar ik kon geen stereokabel vinden op Thomann
    .....
    Waar dient die kabel voor? Schakelen v.d. amp?
    In dat geval zou het prima kunnen.
    Als er een gitaar signaal doorheen moet weet ik het niet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    5 polig xlr bestaat, wordt gebruikt in de lichtwereld voor DMX.
    Ze hebben nooit alle 5 de polen gebruikt uiteindelijk, maar de kabels en de connectors worden nogsteeds gemaakt omdat er nog movingheads en tafels zijn die het "gebruiken".

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    XLR pluggen zijn naar mijn idee erg geschikt voor mutikabels. Ik heb zelf een 7pin XLR tussen mn board en mn rack liggen. Er gaat ac, dc en midi doorheen. Ik heb wel een backup 5pin midi (din) optie, mocht die kabel onverhoopt kapot gaan of vergeten worden mee te nemen (mn board heeft dan één adaptertje nodig).

    Prefab netkabels hebben vrijwel altijd vaste stekkers. Je kan dan niet de stekkers loshalen, de kabel inkorten en de stekkers er weer aan zetten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik twijfel nog steeds over het maken van een MIDI-to-XLR-kabel, omdat ik dan gewone MIDI kabels niet meer kan gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Waar dient die kabel voor? Schakelen v.d. amp?
    In dat geval zou het prima kunnen.
    Als er een gitaar signaal doorheen moet weet ik het niet.
    Inderdaad voor het schakelen van 2 functies van m'n preamp.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik twijfel nog steeds over het maken van een MIDI-to-XLR-kabel, omdat ik dan gewone MIDI kabels niet meer kan gebruiken.

    .....
    Als je het zodanig maakt dat je altijd op een eenvoudige wijze bij je oorspronkelijke aansluitingen kan, is er niks aan de hand.
    Maar je zou ook gewoon een reserve kabel kunnen maken/kopen.
    De andere gitarist van onze band gebruikt al een jaar of 8 dezelfde 5 aderige XLR-midi kabel met Phantom power. Deze gaan bij normaal gebruik echt niet zomaar kapot in tegenstelling tot die priegelige midi stekkertjes.

    Ik ga d'r vanuit dat je nu echt overtuigd bent.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ....
    Inderdaad voor het schakelen van 2 functies van m'n preamp.
    In dat geval zou je ook gewoon een elektro snoer met randaarding kunnen gebruiken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Laat ik inderdaad maar gewoon vertrouwen op het advies van een deskundige . Het wordt een euro duurder omdat de XLR5aderig goedkoper is en ik de MIDI kabel die ik nu heb door kan knippen en daar de plug op kan solderen. Voor intern heb ik ook nog wel een korte MIDI kabel liggen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    In dat geval zou je ook gewoon een elektro snoer met randaarding kunnen gebruiken.
    Is dat beter dan de kabel waar ik net een link voor gaf? Want elektro heb ik wss nog wel liggen.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top