Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 130

Discussie: Backplate van racks

  1. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Vandaag heb ik een héél erg custom kabeltje gesoldeerd:

    TRS splitterkabel waarbij de Tip een Stereo Tip+Ring aanstuurt, en de Ring stuurt de Ring van een tweede Stereo plug aan.
    Zo kan ik met de Tip de Channel+Gain van m'n preamp in een keer aan/uitzetten. Ik gebruik namelijk enkel kanaal 1 en 4.
    Met de Ring schakel ik Contour aan (op diezelfde input zit Bypass op de Tip).

    Het was nogal een rotkarwei, maar het is uiteindelijk gelukt en werkt perfect. En het ziet er érg netjes uit, moet ik zeggen.
    Haha, handig en slimme oplossing

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Doordat ik de nieuwe preamp niet kan schakelen met enkel de G-Major moet () ik nu een looper aanschaffen en mijn voorkeur gaat sterk uit naar de Axess GRX4. Ik ben er al bijna zeker van dat dat 'm gaat worden. Ik heb niet superveel haast dus ik kan wachten tot er eentje opduikt.

    Het plan is om Powerconditioner, 2HE racktray, 2HE preamp en G-Major in 1 rack te stoppen (alle relais en MIDI bij elkaar) en een nieuw 2HE rack te kopen voor de poweramp (zoals Mark ook heeft). Dan hoeven van rack1 naar rack2 alleen stroom (Powercon) en het audiosignaal. En over dat laatste heb ik een vraagje: kan ik een stereo socket gebruiken en in beide racks twee kabels eraan solderen (de aarde dus verbinden) en aan de buitenkant (van rack naar rack) een stereokabel laten lopen? Dat scheelt een kabel (50% in dit geval) en ziet er netter uit. Zijn microfoonkabels daar geschikt voor? Of is dat te dun?
    Maar zijn de stereokabels ook wel gewoon van dusdanige kwaliteit dat ze voor gitaarsignaal gebruikt kunnen worden en gaat er niets fout bij het splitten/lumpen?
    Anders doe ik het gewoon met 2 losse kabels, maar dit lijkt me eerlijk gezegd ideaal!

    O de 2HE wordt waarschijnlijk een 4HE. 2HE bestaat niet van mijn merk (PLS-shop) en ik heb nog een 4HE staan. Een beetje omslachtig..

    Maar de vraag is dus: kan het met een stereokabel?

    Edit: op dit moment gebruik ik deze. 0,75mm2. Deze heeft 2 cores (microfoon) van 0,5mm2. Zou dat genoeg zijn? Cordial bevalt me heel goed dus daar wil ik best bij blijven .
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 7 december 2009 om 19:12

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Weet niemand of zo'n kabel dezelfde kwaliteit behoudt als een monokabel? Het is wel belangrijk voor mijn plan in welke vorm ik m'n rack wil gaan uitbouwen.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Even wat hulp nodig met plugjes.
    Ik heb 2 vijfpolige XLR-stekkers nodig omdat ik de standaard MIDI plugjes daarmee vervang. Klopt het dat ik dan deze plug nodig heb, en dat deze en deze standaard DIN (dus ook gebruikt voor MIDI) zijn en die dus niet passen? Met mijn eerste backplate heb ik zo'n fout gemaakt.

    En is dit een geschikt chassisdeel? Voor zo'n soort rackplate, dus?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 januari 2010 om 09:42

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik zou deze 3-polige XLR nemen, tenzij je nog extra signalen door de kabel laat lopen, zoals b.v. 9V (phantom power).
    Ik zou deze als chassis-deel nemen.

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    1 van de chassisdelen moet inderdaad phantom power ondersteunen (GCX->plate en dan plate->GCP). De ander niet want die gaat van GCX->G-Major (van rack1 naar rack2). Maar die vijfpolige sockets van n-joymusic zijn alsnog goedkoper. Waarom zou je die niet nemen?
    Volgens mij heeft Thomann geen (enigzins betaalbare) vijfpolige XLR chassis meer. Maar klopt het dat de pluggen en chassis die ik postte XLR zijn en passen in een rackplate?

    Overigens vind ik het wel zo makkelijk om alles gewoon vijfpolig te nemen. Het solderen is de moeite niet en het is wat vrijer als ik m'n rack weer 'ns aanpas.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ja, volgens mij klopt het allemaal wel.
    Alleen die eerste link naar een standaard DIN is geen DIN maar een 5 polige Neutrik XLR. De 2e link is wel een 5 polige DIN.
    5-Polig kan natuurlijk ook, en kan inderdaad handig zijn voor als je nog 's wat extra nodig hebt.

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Prima, dan ga ik de boel bestellen. Dan laat ik de powerplant links liggen en bestel ik voorlopig nog geen grote adapter of daisy chains oid. Dat komt later wel. Nog even een laatste check of ik alles wat ik nodig heb wel heb opgeschreven. Als het zoveel van ongeveer hetzelfde is wordt het vaak zo vaag.

    Zie je wel, bijna een jack socket vergeten :P.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 januari 2010 om 10:35

  9. #129

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Nog even nagecheckt en orders zijn de deur uit. Geen Powerplant, maar wel die daisy chain van SSSNAKE. Mocht 'ie niet passen, dan was het ook maar een paar euro. Daar kom ik wel overheen. En als 'ie wel past ben ik voorlopig klaar .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top