Omdat we het 'foto's van jouw rack'-topic volledig lieten ontsporen leek het me verstandiger een nieuw topic aan te maken. Het is nogal specifiek want ik heb een aantal (specifieke) vragen, maar misschien handig voor iedereen die info zoekt omtrend back- en frontplates in racks.

Hier mijn vragen (sommige zijn al aan bod gekomen):
- Er werd mij aangeraden een XLR-adapter te gebruiken ipv een MIDI connector. Maar dan zou ik een MIDI to XLR kabel moeten maken. Atm heb ik een Behringer FCB 1010 maar ik wil graag een GCP. Die heeft Phantom Power nodig en dus 5aderig. Dat kan ook met XLR, maar dan moet ik weer een nieuwe kabel maken. Besides zijn dat soort kabels een stuk specifieker.
Het gepriegel met solderen is denk ik wel overkomelijk. Het hoeft tenslotte maar eenmaal.

- Ik wil een stereo-connector erin hebbeen zodat ik een stereokabel van mijn footcontroller naar m'n preamp kan voeren. Zijn deze plug en met name deze kabel daar goed voor? Het is een microfoonkabel, maar ik kon geen stereokabel vinden op Thomann.

- Ik heb besloten de IEC-IEC en IEC-EUROinput kabels toch maar te kopen (bij Conrad). Ze zijn 5 à 6 euro en als ik ze zelf zou maken zou het duurder worden. Ik zal ze wel op maat snijden.

- Verder wil ik twee jackoutputs hebben waar ik mijn speakerkabels op aansluit. Aan de binnenkant lopen die naar de poweramp. Zou ik deze kabel kunnen aanschaffen en midden doorknippen, of heeft iemand een beter alternatief? Geluidsconservatie staat vrij hoog!

Ik hoop dat het topic ook nut heeft voor andere mensen