Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 63 van 63
  1. #61

    Standaard

    Let op:

    Het gain kanaal van een dsl is een echt lead kanaal.

    Voor ritmewerk is een jcm800 veel beter, want die "ademt" meer en heeft een vloeiender en romiger oversturing (vinrtage idd). Het leadkanaal van de dsl heeft met high output humbuckers al snel (te) veel gain en prikt gewoon niet lekker door de mix met ritmewerk.

    Het ritme kanaal is de klasse van de dsl, die heeft daar een mooi open karakter met een lekkere toon, ook als je die overstuurt d.m.v. een booster.

    Sas met een jcm900?
    Ik meende toch een dsl te zien (van een afstandje, dus niet 100%), maar in ieder geval was het rode lampje van het leadkanaal te zien. Dat blijkt dan op een jcm900 als het dat was, ook k#$%e te zijn

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    De versterker is idd wat 'hoog'. Ik vind hem met V30 ook niet mooi klinken. Met de Greenbacks daarentegen wel. De speakers die jij hebt zijn oké, maar wel "hard" zogezegd.
    Met v30's klinkt hij best lekker vind ik. Greenbacks wel echt beter.
    g12-75t's zijn de minst hard klinkende speakers die ik ken! Greenbacks hebben harde mids, en 75t's hebben erg weinig mids. Vind ze wel schel, heb mijn 1960a daarom ook verkocht. Groot deel van dat schelle zit natuurlijk ook in de cab zelf.

    En met de DSL gebruik je makkelijk teveel gain. Ik gebruik heb op lead 1 met gain op 3.5 en een crunch box ervoor met gain op 3 en volume op 5, dan is het niet teveel en klinkt het gewoon goed.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Thnx voor de extra info Renin
    Eigelijk zal ik best graag eens een JCM800 2205 en een DSL50/100 naast elkaar willen testen zodat ik toch een beslissing kan nemen. Een 2205 vind ik namelijk ook gruwlijk mooi maar vind clean eigelijk ook best wel belangrijk en dat is weer een min punt van de 2205 en natuurlijk de prijs maar daar valt nog over na te denken ergens

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht

    Sas met een jcm900?
    Ik meende toch een dsl te zien (van een afstandje, dus niet 100%), maar in ieder geval was het rode lampje van het leadkanaal te zien. Dat blijkt dan op een jcm900 als het dat was, ook k#$%e te zijn
    Check deze foto:
    http://lh4.ggpht.com/_tp_U5qV0fEU/R5...M/IMG_3389.jpg

    Ene JCM900 is aangesloten en gebruikt hij dus ook. Andere JCM900 is voor de show en tevens reserve/backup. Ik heb hem ook eens live gezien op een groter podium waar hij beide JCM's aangesloten had.
    Sas een kut geluid? Hmm das merkwaardig. Ik heb Sas vaak live gezien en gehoord maar ik kan tot nu toe niet spreken van een kutgeluid, ondanks dat de JCM900 nou niet echt heel hoog bij mij staat
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top