Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 86 van 86
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    zo vandaag maar eens met het gitaartje aan de slag.

    1 halsbout is dolgedraaid, dus die moet eruit en ik ga de graad van de hals anders zetten voor een betere actie, eerst maar eens de neckpocked goed bekijken en desnoods aanpassen.

    en wellicht even andere mechanieken plaatsen, de oude zijn niet top meer.

    Ik wil toch proberen de bespeelbaarheid en geluid zo goed te krijgen dat die een beginnersgitaar overtreft (om die reden ga ik de brug ook vastzetten)
    het is echt goed mogelijk met dit soort gitaren een heerlijk lo-fi geluid te krijgen hoor! Voor bijvoorbeeld smerige blues, of garagerock

    Succes ermee!

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    zo eindelijk klaar maar het is redelijk gelukt, trem is uitgeschakeld, maar actie van de gitaar blijft aan de hoge kant en is het meeste geschikt voor punk en crunch en zou goed te gebruiken zijn als slide denk ik, maar hij is er beter aan toe dan dat die was

    eerst de oude mechanieken verwijderd, deze waren echt prut:



    de nieuwe mechanieken, eveneens uit de seventies, maar nog wel helemaal goed:



    trem verwijderd:



    de voorbereidingen om de hals van de gitaar te lichten:


  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    ik ga voor lelijk, maar wel lekker apart
    Ik ga voor mooi maar omdat ie lekker apart is.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    neckpocket schoongeschuurd en alle overtollige resten verf, plakkerigheid etc. verwijderd, body lijkt gemaakt te zijn van essen hout



    het gedeelte van de hals, welke in de pocket steekt ontdaan van de lak, wellicht scheelt het iets sustain en zo te zien is de hals van mahony?



    de nieuwe mechanieken op de headstock gemonteerd, wel goed gelukt vind ik zelf, mooi in lijn en niet schots en scheef



    van de voorzijde gezien:



    de graad is miniem, maar maakt net het verschil...



    hals en body weer in elkaar....



    eindresultaat:




  5. #85

    Standaard

    Leuk man ! Filmpje ?

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    vanavond weer aan het sleutelen/afstellen geweest, actie is nu heel redelijk en kan nog verder naar beneden, indien ik de inkepingen van de snaren verder invijl, is een leuk werkje voor morgenavond.

    intonatie van de gitaar is niet 100%, maar komt in de buurt

    Geluid van de gitaar is heel ok en valt mij niet tegen, clean heeft die een byrds-sound (Rickenbacker achtig), vooral op de achterste element.

    Gitaar leent zich met distortion, muff, rat, lekker voor punk, grunche en garagerock.

    als ik er zo op speel is het eigenlijk een zeer geschikte gitaar voor vrouwen of kids tot 12 jaar, body is vrij klein en licht en vooral comfortabel, dus een slecht idee was deze gitaar nu ook niet.

    tja samengevat een gitaar, waarbij smaken erg zullen verschillen, maar wel erg handzaam, wellicht was dit de opzet?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top