Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Maar Han: zoveel geld hébben we niet . 1 van de 4 werkt niet en eentje werkt fulltime. De andere twee, waaronder ikzelf moeten het doen met een maandsalaris van 200-400 euro bruto (dus -verzekering, studiegeld, boeken, de nodige cd's, etc).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    als je met dat verhaal nou mee had gedaan aan mijn Weggeef-topic had je vast gewonnen. Had je toch een een echte Pandora gehad (die had je als in ear monitor kunnen gebruiken )

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ik heb ooit een aantal wedge monitoren zelf gebouwd, met Philips AD12100 speakers er in. Die heb ik jaren op het podium gebruikt want ze gaan echt snoeihard en nu gebruik ik ze al bijna 18 jaar in de studio, waar een paar bands er mee oefenen en ze worden gebruikt als een gitarist zijn solo (over)doet. Die monitoren liggen dan op de vloer en daar draai ik de muziek op en dat gaat soms tekeer als een orkaan. Die worden aangedreven door een Pioneer A401 versterker die ik 15 jaar geleden nieuw kocht voor iets van 350 gulden, maar die nu geen 50 euro kost op marktplaats. Die versterker levert 2*100 watt en trekt de vier monitoren, met een enorm volume. Dar wordt hij wel eens wat warm van, maar hij doet dat dus al meer dan 15 jaar. Dat is dus goed spul wat eigenlijk voor de huiskamer is ontworpen, maar onder PA omstandigheden ook goed werkt en geen speakers wegblaast.

    Misschien is dat een idee, monitors zelf bouwen met een goedkope speaker er in en een kwalitatief goede maar goedkope versterker.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    rofl (+10 tekens)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb ooit een aantal wedge monitoren zelf gebouwd, met Philips AD12100 speakers er in. Die heb ik jaren op het podium gebruikt want ze gaan echt snoeihard en nu gebruik ik ze al bijna 18 jaar in de studio, waar een paar bands er mee oefenen en ze worden gebruikt als een gitarist zijn solo (over)doet. Die monitoren liggen dan op de vloer en daar draai ik de muziek op en dat gaat soms tekeer als een orkaan. Die worden aangedreven door een Pioneer A401 versterker die ik 15 jaar geleden nieuw kocht voor iets van 350 gulden, maar die nu geen 50 euro kost op marktplaats. Die versterker levert 2*100 watt en trekt de vier monitoren, met een enorm volume. Dar wordt hij wel eens wat warm van, maar hij doet dat dus al meer dan 15 jaar. Dat is dus goed spul wat eigenlijk voor de huiskamer is ontworpen, maar onder PA omstandigheden ook goed werkt en geen speakers wegblaast.

    Misschien is dat een idee, monitors zelf bouwen met een goedkope speaker er in en een kwalitatief goede maar goedkope versterker.
    Dat zijn dan passieve monitors neem ik aan? Die kosten bij zelfbouw waarschijnlijk ook bijna 60 euro en dan zien ze er vast niet zo netjes uit (bij mij iig niet :P)

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ik haalde het hout uit de container op de bouw, afvalstukken en dus gratis. Heb het in elkaar gelijmd met poly-urethaan lijm, die schuimzooi dus en dat krijg je alleen nog los als je zo'n monitor van een flat afgooit. De speakers kocht ik met zes tegelijk voor een paar tientjes per stuk en ze doen het nog altijd en hebben een hoog rendement. En ja, ze zijn passief, maar zonder filter en ze hangen dus direct aan de versterker, het zijn zg breedband speakers, dubbelconus.

    Maar tegenwoordig zou ik eerst eens zo'n actieve monitor kopen voor 125 euro en uitzoeken of die het goed doet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Waarschijnlijk worden het dan wel gelijk 3 actieve monitors tegelijk. Althans, dat was het idee. Misschien niet helemaal verstandig, maar ik geloof niet dat Thomann echt rotzooi verkoopt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    voordeel van passief is wel dat ze lichter zijn, en dat je geen extra stroompunten versprijd over het podium nodig hebt.

  9. #19

    Standaard

    Nou, min of meer. Je moet dus wel versterkers meeslepen, en die hebben ook allemaal een stroompunt nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    ik zeg passief!!! omdat:
    - in mijn ervaring klinkt het beter (geen idee hoe het komt, maar heb het vaker geprobeerd)
    - geen extra stroom voorop het podium (waar weer verlengkabels voor moeten komen) waar bier overheen kan gaan
    - nieuw speakertje zo geplaatst
    - voor mij sneller opgebouwd...


    Maar ben het ook met han eens, voor dat bedrag wordt het huilen met de pet als je beetje pech hebt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top