Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Zou fatsoenlijke shielding hier niet helpen? Dat ontbreekt toch vaak bij beginnersgitaren (en helaas ook bij duurdere gitaren). Ik heb pas ook gelezen over mensen die zelf hun elementen waxpotten. Zou dat helpen?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Ja een set gfs in een gitaar van 90,- euro, je weet maar nooit
    Ja stel dat ie die gitaar helemaal te gek vind. Kun je beter elementen veranderen dan een andere gitaar kopen.
    GFS hoeft maar 50 eu te kosten hoor. Ben je wel van het gezeik af..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #13

    Standaard

    zet je switch van je single coils eens naar standje 2 of 4 (dus 2 elementen tegelijk). Dat zal ook iets schelen vermoedelijk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    alleen als de midden pup reverse wound is...
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Minder Gain, Minder volume minder treble.

    Persoonlijk hou ik wel van een ''mooie'' feedback!
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  6. #16

    Standaard

    75% gain kan best veel zijn, 60% ofzo klinkt vaak ook nog beter. Ik heb alleen met mijn deels hollow gitaar feedback als ik dichtbij mijn amp ben, maar dan ook echt met heeeeeeeeel veel gain.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    75% gain kan best veel zijn, 60% ofzo klinkt vaak ook nog beter. Ik heb alleen met mijn deels hollow gitaar feedback als ik dichtbij mijn amp ben, maar dan ook echt met heeeeeeeeel veel gain.
    60% vind ik zelfs nog veel... Kom niet verder dan 40%. Dan heb ik echt genoeg scheur. Gebruik het liefst zo minimaal mogelijk gain, omdat live je geluid anders echt vezuipt in de hoeveelheid gain.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    60% vind ik zelfs nog veel... Kom niet verder dan 40%. Dan heb ik echt genoeg scheur. Gebruik het liefst zo minimaal mogelijk gain, omdat live je geluid anders echt vezuipt in de hoeveelheid gain.
    Ik weet niet welke amp hij heeft of welke jij hebt. Het hangt heel erg van de amp af. Op mijn Brunetti heb ik gain meestal op 5.5, op mijn DEA op 7 op mijn DSL op 5 od1... Mijn Brunetti verzuipt zelfs nog niet echt met de gain op 10, het is maar net welke amp je hebt dus.
    Ik ging er vanuit dat zijn amp niet zoveel gain heeft, dat hij hem daarom op 75% heeft en denk ook niet dat het om live gebruik gaat...

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Ja een set gfs in een gitaar van 90,- euro, je weet maar nooit
    Hey ik heb een setje Toneriders van 60 euro in mn Squier van 80 euro
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Ik weet niet welke amp hij heeft of welke jij hebt. Het hangt heel erg van de amp af. Op mijn Brunetti heb ik gain meestal op 5.5, op mijn DEA op 7 op mijn DSL op 5 od1... Mijn Brunetti verzuipt zelfs nog niet echt met de gain op 10, het is maar net welke amp je hebt dus.
    Ik ging er vanuit dat zijn amp niet zoveel gain heeft, dat hij hem daarom op 75% heeft en denk ook niet dat het om live gebruik gaat...
    Inderdaad, m'n Powertone zet ik vaak ook om 45-55%, terwijl ik het lead kanaal van de JCM900 in de oefenruimte meestal op 100% zet, want anders komt er nauwelijks distortion uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top