Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Die lak lost op door de chemische weekmakers in het schuimrubber van de staander. Heel bekend.
    Dat staat inderdaad in alle Gibson handleidingen en vaak ook op de staander. Hier gaat het echter om een 10x10 cm bloot hout. Die kerel heeft zijn gitaar dus zoveel jaren in zo'n staander staan; op een bepaald moment moet je toch zien dat er iets mis is. Wat dacht hij dan "laat het nog maar wat verder oplossen"? Weinig zorgzaam.

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Die lak lost op door de chemische weekmakers in het schuimrubber van de staander. Heel bekend.


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Wist je niet? De meeste gitaren hebben polyurethaan lak, die hebben er geen last van. De wat duurdere gitaren (niet alleen Gibson) hebben een dunne (en meer resonante) nitrocelluloselaklaag. Daar ben je dus een wat duurdere stander voor nodig.
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rufus Bekijk bericht
    Feit is wel dat ik de verkoper ken en ik dus ook persoonlijk zal onderhandelen over de prijs.
    Ik heb de gitaar hier al een week thuis gehad om te proberen.
    Het klinkt misschien wel echt als uitmelkerij om er nog 100 euro af te doen, maar je zou de achterkant van die gitaar moeten zien.
    Ik weet het is de bespeelbaarheid en de klank die essentieel is, maar echt toen ik die gitaar zag de eerste maal trok ik zo'n grimas op m'n gezicht alsof er echt iets heel veel pijn deed, echt zonde.
    De verkoper had me ook niet ingelicht over de schade trouwens.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Ah zo! ja 400,- is dan wel een belediging ja... beetje lakschade tssss.
    Van die stand dat kan wel kloppen, heb er een waar de rubberen dop van af is en de achterkant van m'n strat heeft ook zo'n eeltplek.
    Gelukkig dat het maar een strat is.
    Orpheo had een Gibson LP studio winered met ebben toets uit 1992 die geheel van zijn wijnrode lak ontdaan was. Die gitaar is dus onafgewerkt aangekocht en weer doorverkocht voor €500,-. Het is ook nog eens zo dat orpheo mij net voor was anders had ik met liefde die €500,-- betaald.

    Deze gitaar waar het nu over gaat is nog enigzins te herstellen en dus eigenlijk meer waard. Maar wie weet door de invloed van recessie en andere bullshit is die gitaar juist niet meer waard dan die €500,-

    Onderhandelen mag altijd maar wanneer ze jou het vreten van het bord stoten kunnen ze toch ook een holpor verwachten?

  5. #25

    Standaard

    Holpor...til niet zo zwaar aan het topic zou ik zeggen.
    Het topic gaat er toch over dat ik wil weten als de prijs van 500 correct is, bij deze blijkt dat dus ook meer dan correct te zijn als ik iedereen z'n reactie zie.
    Voila ik kan de man z'n prijs gerust aanvaarden, zonder hem een imbeciel voorstel te doen.
    Ik informeer me toch voor ik domme dingen doe.
    Maar holpor is wel een uitermate cool woord.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rufus Bekijk bericht
    Holpor...til niet zo zwaar aan het topic zou ik zeggen.
    Het topic gaat er toch over dat ik wil weten als de prijs van 500 correct is, bij deze blijkt dat dus ook meer dan correct te zijn als ik iedereen z'n reactie zie.
    Voila ik kan de man z'n prijs gerust aanvaarden, zonder hem een imbeciel voorstel te doen.
    Ik informeer me toch voor ik domme dingen doe.
    Maar holpor is wel een uitermate cool woord.
    Je mag altijd lager bieden niets vreemds aan. In jouw geval ook wenselijk aangezien de gitaar er al een jaar staat. Denk alleen niet in heel hoge percentages. Gewoon 5%, is heel normaal. De holpor is voor de belachelijke bieders.

    Ik til niet zwaar aan dit topic. Deel mijn mening

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top