Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard waarde gibson les paul studio

    Hey,

    Anderhalf jaar geleden werd me een zwarte gibson les paul studio met gouden hardware aangeboden voor de prijs van 500 euro. De eigenaar vertelde me dat hij er toen 1500euri voor betaald had. Hij is wel aangekocht in een duurdere winkel.
    De gitaar is van '92, er is wel iets mee gebeurd.
    De eigenaar heeft 3 lessen gitaar genomen en dan besloten dat het niets voor hem was.
    De gitaar heeft toen als pronkstuk in de woonkamer gestaan voor het raam... en nu krijgen jullie al vermoedens wat er is mis gegaan.
    De lak van de gitaar is gewoon gesmolten of aangetast door de standaard waar hij in stond. Het blote hout is zichtbaar, vooraan op de gitaar zijn er ook wel een paar stevige krassen en er is 1 volume knop die er steeds afvalt.
    Resultaat is zo'n 10cm op 10cm op de achterkant van de gitaar die serieus vern**kt is. Tot overmaat van ramp heeft die toen nog met een schuurspons erop gezeten.
    Nu de gitaar speelde wel fantastisch, toch besloot ik hem toen niet te kopen omdat ik een andere gitaar moest verkopen ervoor.
    Sindsdien duikt die gitaar toch steeds terug op in m'n gedachten, en nu denk ik erover om hem te kopen.
    Maar is de prijs van 500 euro correct, fretwerk is in nieuwstaat en hij klinkt echt wel heel lekker.
    Dit is natuurlijk moeilijk om een antwoord op te geven zonder foto's die heb ik niet meer.
    Wat zou een juiste prijs zijn om te betalen voor die gitaar?

    GR

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    650€ ongeveer. Zonder originele koffer 550€
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Iets uitgebreider, het hangt natuurlijk ook van je financiele draagkracht af, en hoe goed de gitaar werkelijk is. Beschadigde lak op een oude gitaar moet je een beetje doorheen kijken, een gitaar gaat er niet slechter door klinken. Dat volumeknopje is ongetwijfeld ook makkelijk te fixen. Als je het geld hebt, en je wilt het graag, moet je het gewoon doen. De eerder genoemde prijzen kloppen wel zo'n beetje.
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    in '92 hebben ze 1695 gulden gekost. En dan nog met gigbag. Een prijs van toendertijd 1500 euri klopt niet.

    Voor de staat waar ie in is vindt ik 500 wel wat veel. 450 meer ok. Zou zelf beginnen met bieden vanaf 400.

    Persoonlijk zou ik, mocht je m gaan kopen, dan de lak aan de achterkant van de hals er licht afschuren zodat ie neit meer zo plakt. Dat heb ik altijd als grote nadeel gevonden van mijn studiootje.
    What to play or what not to play. Thats the question!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petpas Bekijk bericht
    in '92 hebben ze 1695 gulden gekost. En dan nog met gigbag. Een prijs van toendertijd 1500 euri klopt niet.

    Voor de staat waar ie in is vindt ik 500 wel wat veel. 450 meer ok. Zou zelf beginnen met bieden vanaf 400.

    Persoonlijk zou ik, mocht je m gaan kopen, dan de lak aan de achterkant van de hals er licht afschuren zodat ie neit meer zo plakt. Dat heb ik altijd als grote nadeel gevonden van mijn studiootje.
    Ik dacht ook dat 500 wat veel was, feit dat de prijs in '92 geen 1500 euro was vind ik wel wat tegenvallen van de verkoper z'n kant.
    Ik ga er nog ééns goed over nadenken.
    Bedankt!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Als je nagaat wat je in 1992 voor je gulden kreeg is die gitaar eigenlijk duurder geweest. Die €500 is echt geen cent teveel. Met ebben fretboard is het zelfs helemaal niet duur. Weet wel dat de begin 90er studio's beter aangeschreven staan dan de latere.

  7. #7

    Standaard

    ik betaalde 1.5 jaar geleden bijna 1300 euro voor m'n les paul studio inc. koffer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Die was toch nieuw?

  9. #9

    Standaard

    Ik betaalde 2 jaar geleden 1100 euro voor m'n les paul studio (ebony met gouden hardware) inc. koffer.
    Gibson LP Studio
    Edwards EX E125 E
    Hughes & Kettner Switchblade 100H
    Marshall Lead 600A cab
    Roland Cube 20X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
    Muziek maken op zich doe je voor je eigen plezier

    Optreden doe je voor andermans plezier

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Orpheo had er laatst een voor beduidend minder te koop staan...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top