Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: snaren vervangen

  1. #1

    Standaard snaren vervangen

    hoi,

    ik ben nieuw op het forum. fantastisch forum vooral het zeflbouw gedeelte.
    maar even to the point ik moet mijn snaren vervangen en ik wil graag 0.10 - 0.46 set. hierbij is me vraag moet ik dan iets afstellen of veranderen aan me gitaar? ik heb nu een standaard set snaren er op zitten die er op zaten toen ik hem kocht. ik heb een Epiphone SG mocht dit iets uit maken.

    MVG,
    Marvin

    PS: reden dat ik dit op een forum vraag is omdat ik in de middle of nowhere woon en er totaal geen muziekwinkel in de buurt zit

  2. #2

    Standaard

    Tja zit er niet al een 0.10 set op? Verder kan het zijn dat je de trussrod iets moet afstellen. Gewoon erop proberen lijkt me Ik ben van 010 naar 011 gegaan zonder het te merken eigenlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Kan je gewoon zo vervangen, en indien nodig, kan je gelijk je fretboard/body even schoonmaken.
    wat ik zelf vaak doe, is de snaar vervangen, ongeveer stemmen, en even de gitaar aan de snaar optillen zodat ie gelijk goed rekt. dan ontstemt ie een stuk minder. wel voorzichtig met de hoogste snaren

    Maar nog steeds nadat je snaren hebt vervangen, zet de gitaar even een uurtje weg. In t begin ontstemt ie nog heel erg, dan heb je niks fout gedaan, maar de snaar moet nog even settelen


    oh en welkom btw

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Tja zit er niet al een 0.10 set op? Verder kan het zijn dat je de trussrod iets moet afstellen. Gewoon erop proberen lijkt me Ik ben van 010 naar 011 gegaan zonder het te merken eigenlijk.
    Epiphone zet vanuit de fabriek zelf er .010 - .046 op, zo zag ik in de Epi-FAQ.
    Er is natuurlijk een kans dat er in de winkel een andere set op is gezet.
    Maar ik denk ook dat het probleemloos kan.
    High Art Through Sheer Incompentence

  5. #5

    Standaard

    dankje wel voor de reacties
    morgen komen snaren binnen en dan hopen dat alles goed gaat

    MVG,
    Marvin

  6. #6

    Standaard

    Welkom trouwens

    Ja gewoon erop zetten moet dan geen problemen opleveren.
    Wat ik doe met nieuwe snaren is stemmen, heel lomp benden, weer stemmen en dat een paar keer achter mekaar en dan houd ontstemmen ze niet veel meer. Ernie ball wel want die blijven uren onstemmen, maar Elixir werkt het zo perfect bij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2009
    Locatie
    Landhorst
    Berichten
    308

    Standaard

    Bekijk deze turtorials even, staan handige tips in.

    Part 1

    Part 2

    En deze

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top