Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 141
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Mijn Haar blijft mij iedere jam/oefenavond/gig weer verbazen qua sound en bepspeelbaarheid. Prik lekker door de mix en klinkt voor singlecoils aardig dik. Het enige echte minpuntje vond ik dat er hier er daar wat scherpe freteindes waren, maar die waren zo verholpen. Een extra fretje was ook niet mis geweest, maar dat zou de relic uiterlijk een beetje tegengaan naar mijn inzicht.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    Boekelo!
    Berichten
    715

    Cool

    Nu een tijdje een Haar strat... Klinkt geweldig, maar goed ook uitgetest en gekozen uit een aantal... waarbij ik wel de strat van de bassist bij mij uit de band meehad (die had al eerder een geweldig klinkende haar strat gekocht) voor vergelijk... Die ik uitkoos vond ik de beste (smaak dus) ... prikt goed door de mix, speelt lekker en klinkt gewoon erg goed... Meer wil ik dus niet...

    Maar ja, CS Fender blijft lastig... Heb nu een Fender CS Nocaster en ik moet zeggen dat ik nog geen tele heb gehoord (ook niet van Haar) die beter klinkt dan deze...

    Bij mij blijft het horen, vergelijken, horen, vergelijken en als je er dan eentje vindt, kopen!

    Harm

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Dat "door de mix prikken" van die Haars, is dat een positieve kwaliteit?
    Die midhoog piek kom ik wel vaker tegen bij strats en hoe leuk en aardig ook bij live gebruik, het is juist niet wat ik wil horen uit zo'n ding en er ook niet echt uit te halen valt.
    Fenders hebben daar ook wel last van, de ene wat meer dan de ander maar voor een goed vintage geluid zoek ik toch echt een geluid wat harmonisch in balans is, kamerbreed ipv piek.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat "door de mix prikken" van die Haars, is dat een positieve kwaliteit?
    Die midhoog piek kom ik wel vaker tegen bij strats en hoe leuk en aardig ook bij live gebruik, het is juist niet wat ik wil horen uit zo'n ding en er ook niet echt uit te halen valt.
    Fenders hebben daar ook wel last van, de ene wat meer dan de ander maar voor een goed vintage geluid zoek ik toch echt een geluid wat harmonisch in balans is, kamerbreed ipv piek.
    Ik heb nu 1 optreden en 3 oefensessies met mijn Fender CS gehad, daarvoor een lange tijd een Haar strat. Hoewel de Fender CS elementen warmer klinken, prikken de Suhr LP enkelspoelertjes idd beter door de mix. Het is niet zozeer een "midhoog piek" het is een soort van "hele" piek. Moeilijk uit te leggen, maar ik mis mijn Suhr elementjes ergens nog steeds. Die hebben overigens ook meer laag dan de Fender CS elementen.

    Iemand zei laatst dat de Haar strat elementen weinig meer met het oude Fender geluid te maken had. En dat klopt eigenlijk wel: de Haar strats zijn een soort van moderne "power" strats. Veelzijdiger misschien ook wel.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1

    Net zoals bij Fenders heb je bij Haars mindere exemplaren ertussen, het blijft pure handbouw he ? En niet van die perfecte gitaartjes die met CadCam programma's in mekaar zijn gezet.
    Die van mij prikt inderdaad perfect door de mix, en ik krijg er een zeer overtuigende Hendrix/SRV sound uit (ondanks de Suhr LP elementjes). Zeer te spreken over mn strat en ik gebruik hem naast mn MM Luke 2 zowel als live axe en als repetitie axe.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Net zoals bij Fenders heb je bij Haars mindere exemplaren ertussen, het blijft pure handbouw he ? En niet van die perfecte gitaartjes die met CadCam programma's in mekaar zijn gezet.
    Ik zou verwachten dat de handbouw beter zou zijn dan de CadCam. Ik mag hopen dat handbouw wil zeggen "meer naar je eigen wens" en niet "minder goed gemaakt dan door de machines"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat "door de mix prikken" van die Haars, is dat een positieve kwaliteit?
    Die midhoog piek kom ik wel vaker tegen bij strats en hoe leuk en aardig ook bij live gebruik, het is juist niet wat ik wil horen uit zo'n ding en er ook niet echt uit te halen valt.
    Fenders hebben daar ook wel last van, de ene wat meer dan de ander maar voor een goed vintage geluid zoek ik toch echt een geluid wat harmonisch in balans is, kamerbreed ipv piek.
    Voor studiowerk zou ik ook absoluut voor het laatste kiezen, maar live moet het gewoon inprikken en gaaaaan zijn. Wat dat betreft blijft het een persoonlijke voorkeur en dus smaak.

  8. #28
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RolandT Bekijk bericht
    Ik zou verwachten dat de handbouw beter zou zijn dan de CadCam. Ik mag hopen dat handbouw wil zeggen "meer naar je eigen wens" en niet "minder goed gemaakt dan door de machines"
    Handbouw zorgt vaak voor hogere kosten en een minder consistent product. Dat is ook juist het probleem bij Haar (maar vaak ook bij andere handgebouwde gitaren). Niet elke gitaar is super. De CS van Fender en Gibson krijgen ook niet elke gitaar super goed. Ook daar wordt het nodige met de hand gedaan.
    De toppers van de Fender CS die ik geprobeerd hebben waren voor mij een stuk beter dan de beste Haars die ik geprobeerd heb.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Onlangs heb ik ook een Haar strat getest en daar viel me op dat het lakwerk een beschadiging had bij de bevestiging van de hals. Voor een gitaar van 1400,- vond ik dat eigenlijk niet kunnen. Hiij speelde en klonk verder wel prima, maar heb toch voor een 2e hands Fender std plus gekozen. Die klonk en speelde het beste van alle geteste gitaren. En de prijs was daarmee ook een stuk interessanter.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb een lange tijd een Haar strat gehad en weer verkocht omdat ik de hals iets te dik vond.

    De FEEL van mijn Haar strat was geweldig. De afwerking ook. Ik had alleen wel af en toe het gevoel dat de intonatie niet helemaal 100% was. Dat betekent: als ik akkoorden ging pakken hoog op de hals (11e fret of hoger) die niet meer 100% zuiver waren. Dit kan volgens mij met een afstelbeurt wel weer geregeld worden? Of ligt dit aan het fretwerk?

    Soms had ik ook op bepaalde plekken op de hals dat de toon IETSIES minder doorklonk dan op andere plekken, maar dooie plekken niet.

    En... de Haar strat hoefde ik bijna nooit te stemmen! Mijn meest stabiele gitaar qua stemmen die ik gehad heb.

    Anyway: dik tevreden, op die intonatie na dan.

    Kheb nu een Fender CS. Gekozen uit ongeveer 15 andere CS modellen. Het verschil tussen de CS modellen is groot!
    Bijna geen enkele gitaar is 100% zuiver op de 11e fret en hoger, wanneer je akkoorden pakt. Sterker nog ik heb er nog geen in mijn handen gehad, die exact die toon speelt als lager op de hals. Kan ook aan mij liggen.

    Naar de TS: Die afschermende folie (shield) vind ik zelf ook niet zo geweldig hoor. Hij is wel stil, maar mist wel iets.

    De enig ereden waarom ik geen HAAR zo laten bouwen, is omdat je zo wel eens een jaar moet wachten op je gitaar. Maar als ik er eentje 2e hands kan kopen zal ik dat niet laten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top