Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 141
  1. #1

    Standaard Ervaringen HAAR GUITARS

    Aan reacties te lezen op een andere plaats is iedereen vol lof over Haar gitaren. Maar zijn er hier ook mensen met slechte ervaringen?

    Ik heb me zelf zo net een Haar gitaar geruild. Het is een 2008 model dat weinig bespeeld is geweest en waar de eigenaar niet geprutst heeft (ken hem persoonlijk), na enkele uren gespeeld te hebben en de elektronica gecontroleerd te hebben, kwam ik tot volgende conclusie:

    Pro:



    - Zowel nek als body zijn in huis gemaakt en ondanks lichte afwijking van een Fender dik OK

    - De nek is fijn geoliëd

    - De body is mooi gelakt met nitro

    - De Relic is mooi gedaan

    - De solderingen zijn perfect

    - De onderdelen van hoogwaardig materiaal

    - Nek en body passen perfect op elkaar

    - 2 piece body

    - Birdseye nek

    - ...



    Contra’s:



    - afwerking inleg van positiestippen, verkeerde boringen die achteraf zijn opgevuld

    - halspen in hals zit niet mooi recht en reageert niet zoals verwacht.

    - de frezing voor de electronica was blijkbaar te klein, er is dus een stukje hout aan de potmeter zijde moeten afkappen/vijlen om er alles in te krijgen (maar goed beter te veel hout in begin als omgekeerd!)

    - er is geen geleidende verf of folie gebruikt om de elektronica beter af te scheiden van externe elektromagnetische stralingen (gek voor moderne tijden)

    - het brugelement (onder de slagplaat) zat vol met stof van afgevijld plastic afkomstig van de slagplaat

    - fretten zijn goed afgevijld aan de zijkant maar ook nog eens gelijmd met de bijhorende slordigheid

    - fretten zijn niet afgevijld aan de bovenkant in hogere posities wat er voor zorgt dat bij benden de snaren doodlopen tegen de volgende frets! (Vooral Si snaar tegen 17e fret)

    - Mid pickup is niet aangesloten op Tone pot

    - ...



    Graag jullie ervaring!



    Groet,




    Joop

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Owke , waar heb je hem tegen geruild?

    Ben je er wel tevreden mee? of ga je hem weer verkopen.
    ----

    // City Of Life //

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb er een aantal in handen gehad die stuk voor stuk zeer goed waren afgewerkt. Kan exemplarisch zijn.
    Het niet aansluiten van de mid pick-up is een modificatie ,ten opzichte van een Fender, die vaker wordt toegepast. Het wordt gedaan voor mensen die veel met het brugelement spelen om het scherpe kantje ( in het geluid) er af te kunnen halen.
    Spreek je bij de frets wel over lijm? Bij veel blanke halzen wordt er gelakt na het fretten. Dit geeft een zekere mate van afdichten van de fetsleuf. Bij Fenders ziet dit er nog wel eens koddig uit omdat er dan bijkans druipers/ zakkers tussen zitten. Kan hetzelfde zijn. Frets worden meestal klemmend er in geslagen.
    Je zou met de eerste eigenaar eens samen naar Eric toe kunnen gaan en hem om service vragen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Ik heb ook een Haar Telecaster gehad en dat was een erg goed afgewerkte gitaar. Ik vind de topictitel wat overdreven, ik lees maar erg weinig wat echt een slechte ervaring te noemen is. De opgevulde positiemarkeringen zijn dan nog wel de ergste, maar dat is toch geen echte ramp.

  5. #5

    Standaard

    Bij mijn Fender strat is m'n mid-pup ook niet op de tonepot aangesloten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankpaul1 Bekijk bericht
    Ik heb ook een Haar Telecaster gehad en dat was een erg goed afgewerkte gitaar. Ik vind de topictitel wat overdreven, ik lees maar erg weinig wat echt een slechte ervaring te noemen is. De opgevulde positiemarkeringen zijn dan nog wel de ergste, maar dat is toch geen echte ramp.

    ik heb geen ervaringen mee frank ( omdat ik gitaar via andere gitaar bouwer laat maken), maar in afgelopen periode zijn heeeeeeeeel wat Haar strats op markt te koop gestaan, dus dat wil ook iets zeggen wat kwaliteit betreft dan ;-)
    Het is net zoals met oude Fenders : jij had goeie en jij had slechte....

  7. #7
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankpaul1 Bekijk bericht
    Ik heb ook een Haar Telecaster gehad en dat was een erg goed afgewerkte gitaar. Ik vind de topictitel wat overdreven, ik lees maar erg weinig wat echt een slechte ervaring te noemen is. De opgevulde positiemarkeringen zijn dan nog wel de ergste, maar dat is toch geen echte ramp.
    Sorry, maar een trussrod die niet goed werkt vind ik behoorlijk serieus en is ook niet zomaar te repareren.

    Persoonlijk ben ik niet zo weg van Haar en vind ik ze erg overhyped. Ik heb een paar goeie exemplaren in mijn handen gehad, maar meer mindere exemplaren. Mijn mening is dat Haar onder de kwaliteit zit van de gewone USA Fenders. De CS van Fender vind ik daar nog een stuk boven zitten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    ik heb geen ervaringen mee frank ( omdat ik gitaar via andere gitaar bouwer laat maken), maar in afgelopen periode zijn heeeeeeeeel wat Haar strats op markt te koop gestaan, dus dat wil ook iets zeggen wat kwaliteit betreft dan ;-)
    Het is net zoals met oude Fenders : jij had goeie en jij had slechte....
    Dat er Haar gitaren te koop staan vind ik totaal geen relatie hebben met de kwaliteit. Zoveel staan er ook niet te koop, op dit moment maar eentje op Marktplaats en die is ook al weer gereserveerd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik heb er nu drie Haar relic Strats.

    Daphne Blue met maple hals. Hiervan is de afwerking echt perfect, het is wel een oudje. Dit is één van de eerste met het nieuwe logo. Waanzinnige sound, maar helaas niets voor live doeleinden. Hij heeft een beetje last van een Middip.

    Vintage White met rosewood toets. Afwerking body was een beetje identiek aan wat jij noemt. Solderingen waren slordig en er zat ook een verkeerde volumepot in waardoor deze alleen maar vol open kon. Solderingen, potmeter en jackinput dus op een gegeven ogenblik zelf vervangen. Kwa sound en playability echter wel een waanzinnige gitaar.

    3 tone sunburst met rosewood toets. Deze heb ik zo'n 2 jaar geleden laten bouwen als spare voor m'n Vintage White (op de kleur na is deze identiek). Inmiddels is dit zo'n beetje mijn mail axe geworden. Deze is recentelijk afgesteld door een gitaarbouwer en deze was zeer te spreken over de bouwkwaliteit.

    Kortom, er zitten (eigenlijk net zoals de Fender gitaren) hier en daar nog wel eens wat maandag ochtend modelletjes tussen.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Hallo Joop en welkom op Gitaarnet!!!

    Het enige echte 'probleem' lijkt het aanlopen van de snaren boven de 17e fret te zijn en dat is simpel te verhelpen.
    Voor de rest lijkt het een prima gitaar, echter heeft hij wat afwerkingsfouten/slordigheden.(maandagochtendmodel zoals chiel zegt!!!)
    Ik denk dat je best (zoals waarde Eko al zei) bij Erik v/d Haar terecht kan, hij staat immers voor z'n producten en misschien serviced hij je gitaar wel waar nodig.

    Als je een paar foto's post van je gitaar en de klachten, kunnen wij wat beter zien wat je precies bedoelt.
    Nu is het nog 'klinkt als'

    veel plezier op gitaarnet!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top