Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard 3 projecten (TELE EN STRAT)

    Hallo allemaal!

    na een beetje geklooi (van mijn kant uit...excuses ervoor) op t forum.
    open ik maar een topic over m´n projecten en evt vragen gooi ik er wel hier bij in.

    stand van zaken:
    ik heb momenteel 3 projecten lopen, noemende:
    2 tele´s waavan 1 echt bijna af is, alleen nog de frets in de hals smijten
    en ik ben klaar. (gekozen houtsoort: Mahonie met een fineer laag)

    1 tele Semi hollow body. (die is nog niet zo ver, alleen de planken voor de body verlijmd en de body uit getekent)
    (gekozen houtsoort: Nyatoh..het is een knoerdharde houtsoort met een mooie, roodbruine (en een beetje paars zelfs) kleur en rechtlijnige nerf )

    en 1 strat (Semi hollowbody!!) k kom maar weinig strats tegen die
    zo´n mooi F gat in de body hebben, des te meer reden voor mij om d´r een te bouwen!
    (gekozen houtsoort: Mahonie .. iedereen kent t wel.. k hoef er niet veel over te zeggen denk k)

    Ik heb nu de meeste hardware binnen voor de 2e tele en de strat,
    voor de strat: GFS Pu´s, fender hardtail birdge, potmeters, fender vintage tuners.
    voor de tele hollowbody: zo´n standaard hardware pakket (maar k gooi d´r misschien wel Pu´s uit m´n Nocaster in. (k denk ook dat ik hier de bird inlays ga gebruiken die ik vande week heb gekregen van n collega)

    (de eerste tele heeft alle hardware van n ouder squier over genomen)

    Voor de drie projecten heb ik Allparts halzen gekocht.. gewoon puur om de reden dat ik mezelf nog niet heb kunnen overtuigen om t zelf te bouwen.

    Verder heb ik, zoals jullie hebben kunnen lezen, een nieuwe frees gekocht en heb k m´n Tools zo goed als compleet ( mocht dat niet zo zijn koop ik ze in de loop van de tijd wel weer bij..).

    Nou dat was de stand van zaken tot nu toe! ik zal jullie op de hoogte houden van alle vorderingen.

    Foto´s moet ik jullie nog heel even schuldig blijven maar ze zijn in aantocht!
    (en het worden er een hele boel :P)
    Laatst gewijzigd door !!!!dennis!!!!; 17 april 2009 om 08:32
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Mooi , maar heb je Allparts halzen zonder frets gekocht? Of een herfret?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    k heb er 1 gekocht die helemaal blank was ( niks er op, geen frets enzo)

    en 2 die kant en klaar zijn.
    oh en by the way! m´n strat krijgt een omgekeerde kop
    (heb met opzet een links handige besteld)

    De reden dat ik 2 halzen wel gefret heb gekocht en maar 1 zonder is omdat ik steeds een stapje verder wil gaan met het bouwen.. k heb nog nooit zelf frets ingezet of ge-refret
    dus dat wil ik nu voor t eerst gaan proberen.
    Laatst gewijzigd door !!!!dennis!!!!; 17 april 2009 om 08:46
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!! Bekijk bericht
    Hallo allemaal!


    Foto´s moet ik jullie nog heel even schuldig blijven maar ze zijn in aantocht!
    (en het worden er een hele boel :P)
    Voor foto's geldt: je kan er nooit genoeg van hebben. Kom maar op met die foto's.

    Veel succes met al je projecten. Ik hoop niet dat ze halverwege stoppen door de grote hoeveelheid werk die er in zit. Misschien is het iets om er eerst één compleet af te werken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    haha er komen genoeg foto´s met de tijd!

    en wat betreft het afmaken..
    ik wissel de taken die te doen staan af als ik bijv. bij de ene body moet wachten voor het drogen van de lijm of lak etc., begin ik met een andere klus op 1 van de andere gitaren.

    het proces zal gestaag gaan verlopen (dat doet het al) maar het hoeft ook niet in 2 weken af te zijn natuurlijk.

    De kleuren van de body´s ben ik nog niet helemaal over uit.
    maar 1 ding is wel zeker.. ze worden transparant.. de ene misschien transparant donker groen en de andere naturel..
    maar dat moet ik nog even goed laten bezinken.
    maar transparant wordt het zoiezo.. naar mijn mening mag je best met een mooi stuk hout pronken i.p.v. het onopgemerkt te laten door er een ´dichte´lak over heen te spuiten.
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Erg ambitieus!

    Die semi-hollow strat vind ik een goed idee, heb zelf altijd gedacht dat als ik aan zelfbouw ga beginnen ik ook 'alternatieve' modellen wil maken.

    succes!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    [QUOTE=!!!!dennis!!!!;2010389]laat maar komen ...foto`s van teles heb je nooit genoeg...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top