Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: hout vraag

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Zolang hout gewoon goed resoneert is er naar mijn mening niet zoveel te onderscheiden tussen houtsoorten. 60% van je gitaar is sowieso al je amp, en dan heb je nog pick ups, je brug, top kammetje en natuurlijk het meest belangrijk jezelf als speler. Heel veel tone is terug te wijden op elektronische schema's.

    Neem een voorbeeldje aan Leo Fender, die gebruikte gewoon het houtsoort waar hij het makkelijkst aan kon komen voor een zo'n goedkoop mogelijke prijs.

    Ik schaar mijzelf dan wel onder the non-believers en laten we geen discussie erover beginnen. Mijn mening is gewoon proberen en als blijkt dat voor jou het hout weldegelijk uitmaakt een nieuwe body maken/halen en de oude onderdelen ervan overnemen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ff wat modgezeik:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!! Bekijk bericht
    (en sorry dat k actief ben op t forum..)
    Bram+ heeft een prima punt, doe er je voordeel mee.

    Niet aktief? geen probleem, maar kijk eens in de onderwerpen die altijd bovenaan blijven staan (stickeys) daar is vaak het antwoord al te vinden. De zoekfunctie kan je ook heel veel opleveren.

    Bij die stickey onderwerpen kan je vaak mooi aansluiten bijv. op het gebied van lak, hout, machines en "custommade" tooltjes.

    Wat betreft het tweede freesmachinetopic, daar had je mooi kunnen aansluiten bij de eerste.

    Soms is het lastig terugvinden, maar je kan zoeken op onderwerp, gestart door een bepaald persoon, jezelf dus, en ook nog eens in welk subforum.

    Ik neem aan dat je een bepaalde gitaar/ontwerp in gedachten hebt, waarvoor je nu alle info aan het verzamelen bent?

    Maak anders 1 bouwverslag aan van die gitaar/dat ontwerp en plemp daar al je vragen, ideeën en hersenspinsel in. Dat wordt het een beschrijving van A tot Z. Voordeel is dat alles bij elkaar staat, het erg leuk is om te lezen, duidelijk voor iemand die inzicht wil krijgen in een complete bouw, incl. alle valkuilen. Een ander leuk voordeel is dat mensen je verhaal blijven volgen en je kunnen sturen in het geheel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Maak anders 1 bouwverslag aan van die gitaar/dat ontwerp en plemp daar al je vragen, ideeën en hersenspinsel in. Dat wordt het een beschrijving van A tot Z. Voordeel is dat alles bij elkaar staat, het erg leuk is om te lezen, duidelijk voor iemand die inzicht wil krijgen in een complete bouw, incl. alle valkuilen. Een ander leuk voordeel is dat mensen je verhaal blijven volgen en je kunnen sturen in het geheel.
    +1

    Ook ik had veel vragen, maar kon ze stellen in mijn bouwproject. Zo leer je zelf veel en geef je een ander ook de kans om het een en ander te volgen.
    Al moet ik wel zeggen, dat ik voor ik een vraag stelde, wel eerst heel veel zelf probeerde uit te vinden. Als ik er dan na een paar dagen zoeken en neuzen niet uitkwam, kon ik het altijd nog vragenm.

    Tijdens die zoektochten kwam ik automatisch ook weer heel veel andere info tegen.....die ik dan weer niet hoefde te vragen
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Ik zou het gewoon doen en er een body van knutselen. Zie het als een leerprojectje: hierna weet je precies hoe alles moet, je kunt lekker experimenteren, en in het 'ergste' geval hou je een goedklinkende en nette body er aan over
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    weinig sustain, dus is het verstandig om er een hals bij te voegen van een harde houtsoort zoals esdoorn, purperhart,wenge enz enz enz

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Ik herken een beetje het 'n00b syndroom' dat ik zelf ook had; allemaal losse vragen, vragen, vragen over dingen die je waarschijnlijk wel moet doen en waarvoor ik een apart topic opende. Dit zijn vragen die je als beginner beantwoord wil hebben om op gang te komen en ik weet dat dit van de vaste bezoekers nogal geduld vraagt. Het zijn tevens dingen die je wil weten als bouwer voor je weet welke kant je op wilt. En zodra je een project specifiek in gedachten hebt komt vanzelf wel een keer een tijd dat je daar een topic over opent, alles wat je meent geleerd te hebben naar voren brengt en waarin je vragen stelt waarop je gericht antwoord krijgt gebaseerd op wat je zelf als verwacht resultaat hebt geopperd.

    Ik zou daarom ook graag een FAQ zien over het maken van een nek, het maken van de body en een soldeer FAQ. Maar belangrijker is om te leren hoe een gitaar werkt en met eigen inspiratie iets te bouwen dat naar jouw beeld beter is. De meerwaarde komt uit je eigen inspanningen, en als je je goed voorbereid en voldoende geduld hebt dan kan de rest zich heel goed vertalen naar een bruikbaar eindresultaat. Maar blijf vragen, mensen zijn altijd geïnteresseerd in iemand zijn geheel eigen kijk op een instrument.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  7. #17

    Standaard

    @ Yoshida:
    Dat soort faqs zouden mij ook zinvol lijken.

    Ik heb ook wel meer bouwprojecten met grenen bodies gezien, telecasters vooral; no 1 hops meldde er al een. Op tdpri.com (forum met eindeloos veel tele-fanaten) vind je er een aantal.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 15 april 2009 om 22:36
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    he he,

    bedankt voor jullie comentaren.

    ik zie nu zelf ook wel in dat losse vraagjes stellen niet echt fij is op een forum..

    ik zal t in t vervolg overzichtelijker maken en er 1 verhaal van maken

    nogmaals thnx and i'll work on it!

    quote Yoshida: Ik herken een beetje het 'n00b syndroom'...

    heb geen idee wat een noob is maar t klinkt een beetje denigrerend.. is toch niet echt nodig of wel?
    Laatst gewijzigd door !!!!dennis!!!!; 16 april 2009 om 08:33
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!! Bekijk bericht
    he he,
    quote Yoshida: Ik herken een beetje het 'n00b syndroom'...

    heb geen idee wat een noob is maar t klinkt een beetje denigrerend.. is toch niet echt nodig of wel?
    Valt best mee, de ruwe vertaling is gewoon 'beginner'
    Ben trouwens wel voorstander van het idee van Yoshida: detail topics hoe maak ik een.. als er verwijzingen in staan voor bijv: hout keuze: het hout topic, kan het wel een mooie toevoeging zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Ik herken een beetje het 'n00b syndroom' dat ik zelf ook had; allemaal losse vragen, vragen, vragen over dingen die je waarschijnlijk wel moet doen en waarvoor ik een apart topic opende. Dit zijn vragen die je als beginner beantwoord wil hebben om op gang te komen en ik weet dat dit van de vaste bezoekers nogal geduld vraagt. Het zijn tevens dingen die je wil weten als bouwer voor je weet welke kant je op wilt. En zodra je een project specifiek in gedachten hebt komt vanzelf wel een keer een tijd dat je daar een topic over opent, alles wat je meent geleerd te hebben naar voren brengt en waarin je vragen stelt waarop je gericht antwoord krijgt gebaseerd op wat je zelf als verwacht resultaat hebt geopperd.

    Ik zou daarom ook graag een FAQ zien over het maken van een nek, het maken van de body en een soldeer FAQ. Maar belangrijker is om te leren hoe een gitaar werkt en met eigen inspiratie iets te bouwen dat naar jouw beeld beter is. De meerwaarde komt uit je eigen inspanningen, en als je je goed voorbereid en voldoende geduld hebt dan kan de rest zich heel goed vertalen naar een bruikbaar eindresultaat. Maar blijf vragen, mensen zijn altijd geïnteresseerd in iemand zijn geheel eigen kijk op een instrument.
    Ik vind nog altijd dat beginners zich best zwaar inlezen op het forum (en op het net en ev. goed boek aanschaffen) Als je een 50-tal uitgebreide zelfbouwprojecten hebt doorgespit, heb je heel wat geleerd (ook over de verschillende manieren om iets aan te pakken, over welke fouten je hoe kan vermijden enz...
    Bovendien zijn "anciens" veel vlugger geneigd iemand goed te helpen als ze merken dat er al heel wat zelfstudie is geweest.

    Dat is niet de meest schoolse manier en misschien omslachtig maar werkte voor mij wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top