Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: hout vraag

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ik vind nog altijd dat beginners zich best zwaar inlezen op het forum (en op het net en ev. goed boek aanschaffen) Als je een 50-tal uitgebreide zelfbouwprojecten hebt doorgespit, heb je heel wat geleerd (ook over de verschillende manieren om iets aan te pakken, over welke fouten je hoe kan vermijden enz...
    Bovendien zijn "anciens" veel vlugger geneigd iemand goed te helpen als ze merken dat er al heel wat zelfstudie is geweest.

    Dat is niet de meest schoolse manier en misschien omslachtig maar werkte voor mij wel.
    Yup het is al ontzettend leerzaam om meerdere bouwproject topics te volgen. Hier zit niet de diepgang in om te leren hoe je iets moet doen maar inspirerend is het zeker.

    @Dennis: n00b is een soort gameterm voor beginner, en er word vaak hetzelfde mee bedoelt als 'groentje'. Het is allerminst kleinerend bedoeld, en ik gaf aan dat ik zelf ook die fase heb doorlopen (of net begin eruit op te krabbelen ). Een tactischer en veelzeggender term dan 'n00b syndroom' kon ik niet gauw bedenken en ik denk dat iedereen de strekking wel snapt. Het is zeker niet beledigend bedoeld en ik denk dat iemand met jouw ambitie niet lang een groentje zal blijven.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Yup het is al ontzettend leerzaam om meerdere bouwproject topics te volgen. Hier zit niet de diepgang in om te leren hoe je iets moet doen maar inspirerend is het zeker.

    @Dennis: n00b is een soort gameterm voor beginner, en er word vaak hetzelfde mee bedoelt als 'groentje'. Het is allerminst kleinerend bedoeld, en ik gaf aan dat ik zelf ook die fase heb doorlopen (of net begin eruit op te krabbelen ). Een tactischer en veelzeggender term dan 'n00b syndroom' kon ik niet gauw bedenken en ik denk dat iedereen de strekking wel snapt. Het is zeker niet beledigend bedoeld en ik denk dat iemand met jouw ambitie niet lang een groentje zal blijven.
    Eigenlijk, n00b is het scheldwoord voor iemand die het niet kan/verknalt, newb is het woord voor groentje *gooit nog wat extra olie op het vuur*
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    Eigenlijk, n00b is het scheldwoord voor iemand die het niet kan/verknalt, newb is het woord voor groentje *gooit nog wat extra olie op het vuur*
    Interpretatie denk ik... laten we daar svp niet over struikelen.

    Op Wikipedia kan je wel wat vinden over l33t sp33k oftewel leet speek. Leet is een afkorting voor 'elite'. Zo is newb (spreek uit: noob dus vandaar n00b) een afkorting van Newbie oftewel nieuweling. In een spelomgeving zijn nieuwelingen vaak een frustrerende a-tactische storingsfactor, waardoor n00b een andere betekenis krijgt.

    [/offtopic]
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Als we heel precies gaan doen:
    N00b, uit te spreken als: Noob, komt van Newbie, wat oorspronkelijk een samentrekking is van new, en nobody. De extra variatie hierop is dan Nub, of Nubje, wat weer fonetisch komt van knob.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    thnx weer wat geleerd
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top