Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard truss rod installatie vraagje

    beste mensen

    als alles een beetje uitkomt (moet nog opruimen van een zwaar feesje van gisteren) kan ik straks nog een halsje afwerken. Nu heb ik een vraagje over die dual action truss rods, bij m'n vorige project heb ik die gewoon in de sleuf 'gelegd' , fretboard erover en klaar. maar nu heb ik af en toe toch de indruk dat de rod wat rammeld (niet overdreven). Moet ik de rod vastlijmen aan het board of zoiets?

    grtz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hey,
    vastlijmen aan toets zou ik zeker niet doen.
    je kan de rod best op enkele plaatsten vastzetten in het channel (aan de uiteindes zeker, eventueel in het midden). Ik gebruik wel es iets kit-achtig al raden sommigen dat af. Of kleine houten spietjes.
    Op zich is een rammelende truss rod niet zo erg maar het idee alleen al, inderdaad vervelend.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    zorg er voor dat er zo min mogelijk speling tussen zit. ik heb al constructies gezien met schilderstape om de trussrod om dit tegen te gaan, ook krimpkous, rubberslang , en natuurlijk een passend dun latje er op

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Wat niet ongebruikelijk is om een rammel tegen te gaan is een paar kleine dotjes of lijntjes siliconenkit in de sleuf. Dat hoeft niet veel te zijn.
    Let wel op dat je geen siliconen op te verlijmen delen krijgt, of schraap dat nadien goed weg. Op siliconen kun je niet verlijmen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    Je kan ook aan het begin en einde epoxy aanbrengen. Hierna tape over de trussrod, dan pas de toets erop.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    oké bedankt, dan zal het wel lukken

    (@barno, rammelen doet inderdaad op zich niets, maar tis wel jammer als je dan iets moois gemaakt hebt en er dan zo'n mankementje in zit waar weinig tot niets aan te doen is)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    oké bedankt, dan zal het wel lukken

    (@barno, rammelen doet inderdaad op zich niets, maar tis wel jammer als je dan iets moois gemaakt hebt en er dan zo'n mankementje in zit waar weinig tot niets aan te doen is)
    moet je mij niet vertellen, heb onlangs een perfecte hals van zijn ebben fretboard ontdaan omdat hij rammelde, wel spijt van want het fretboard kwam er niet in een stuk af, dus kostelijke grap.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Leuk topic dit, zal voor mij wel iets anders zijn omdat ik er een in u-channel heb maar rammelen moet ie zeker niet doen!
    Ik dacht aan montagekit, dit is binnen tien seconden klemvast en garandeert toch minimaal tien jaar elasticiteit. Anders idd goed veel afplakband op de juiste plekken.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top