Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard

    Ik heb gisteren voor het eerst andere snaren op mijn gitaar gezet dan 0.09, namelijk 0.10, maar als ik eerlijk ben bevalt het (nog) voor geen meter. Het speelt meteen al zoveel stukken zwaarder dat hammeron's en pull-offs nauwelijks te horen zijn, de brug kwam ook meteen al centimeters omhoog (dus ik was een half uur kwijt aan het afstellen van de brug) en de klank vind ik ook niet echt super, het warme wollige lijkt er een beetje af. Ik heb nu een veel schellere toon die bijna dubbel lijkt te klinken. Het enige voordeel is dat de sustain iets langer is. Maar wat is jullie commentaar hierop: moet ik wennen of ben ik gewoon geen dikke-snaren-gitarist?? Ik dacht dat het verschil minimaal zou zijn maar het speelt (voorlopig?) een stuk minder fijn dan 0.09's naar mijn mening!

  2. #2

    Standaard

    met die dunne snaartjes hoef je nauwelijks te werken, dat is het verschil. 010 is niet belachelijk dik of zo, dus daar moet je normaal op kunnen spelen. Maar als je die dunnere fijner vindt, gebruik je die toch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    LWD
    Berichten
    166

    Standaard

    Ik hoorde es een keer in een video van Gary Moore dat hij vroeger op ontieglijk dikke snaren speelde omdat hij dacht dat dat beter was en dat iedereen erop speelde. Toen hij erachter kwam dat iedereen veel dunnere snaren gebruikte deed hij dit ook en merkte dat hij deze snaren twee keer zo goed kon benden als anderen vanwege de kracht die hij in z'n vingers had opgebouwd. Misschien een idee...

  4. #4

    Standaard

    probeer er een weekje aan te wennen, anders is het zonde van die +\- 8 euro voor het setje snaren. Maar als je 0.09 fijner vindt gebruik je dat toch gewoon? moet je wel wéér je brug afstellen.

    mijn ene gitaar heeft 0.09, waar ik tevreden mee ben
    mijn andere gitaar heeft 0.10, waar ik ook tevreden mee ben
    en mijn akoestische heeft 0.12 :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Het een kwestie van wennen, en dat schelle komt doordat de snaren nieuwe zijn.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb tijden op .062 (dikke E)snaren gespeld, heel dik dus, laatst uit nood weer eens een standaard .010 setje op mijn gitaar gezet, en die spelen gewoon veel lekkerder.
    Ik koop geen dikke snaren meer, die dunne spelen veel sneller en strakker!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    ik speel 0.11 maarja, doe dat alweer een halfjaar, dus geen idee.....of ik het zoveel beter vond/vind... maarja, heb nu nergens last van... en speeld wel lekker... maarja, heb dus geen vergelijkings materiaal meer...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Je verliest wel wat snelheid enzo met dikke snaren, maar dat is het mij wel waard, en aangezien ik toch niet optreed etc oefen ik nu op mn dikke snaren, als ik dan later terug ga naar dunnere (wat ik waarschijnlijk niet zal doen maarja) dan wordt het een stuk makkelijker.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    Ik ben een tijdje terug ook overgestapt naar 0.09 daarvoor had ik 0.10

    Super Light top Regular bottoms
    9 11 16 26 36 46 van a'ddario. vind ik persoonlijk wel fijntjes. je blijft gewoon het volle geluid van de 3 dikkere snaren houden


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ach, het went wel. Je moet je niet te veel dingen laten wijsmaken, er zijn ook mensen die zweren bij 0.13 setjes. Dikkere snaren geven net wat meer toon, maar spelen wat zwaarder. Op dikkere snaren moet je meer werken en je leert er dus meer mee, je ontwikkelt ook kracht...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top