Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Hey zoals in een eerdere post, wie zijn jullie eigenlijk, hoe staan jullie in het leven? Waarom zijn jullie bas gaan spelen? Hoe lang al?
    Kortom vertel hier je levensverhaal als de bassende mens

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    2.492

    Standaard

    kom maar op met uw verhaal dan

  3. #3
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Homo Sapiens Bassens

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    jij ben ook een fijne, moet ik weer een heel verhaal gaan lopen tiepen...
    Oka:
    Wie ben ik.
    Dandelion op het net, Chuck irl (ja echt waar). Ben 22 lentes jong en kom uit Arnheim am rhein, beter bekend als Arnhem.
    Ik sta op 2 benen in het leven ( haha :sad: )
    al zweef ik af en toe een beetje. Ben zoals ze dat wel noemen een linkse rakker a.k.a rooie rotzak politiek gezien.
    Heb VWO gedaan in arnhem, daarna ben ik gaan studeren aan de Hogere Hotelschool in leeuwarden gegaan. (een kleine hit: NIET DOEN). Ja daar heb ik mij goed vermaakt :sad: .
    Die opleiding ben ik nu aan het afsluiten, door een stage. Dat bevalt al iets beter :smile:.
    Als alles volgens plan verloopt ben ik deze zomer klaar met die school.
    Dan ga ik over een maand of twee toelating doen voor het Conservatorium in Enschede (jaja uiteraard op den bas).
    Ben begonnen met spelen op mijn veertiende levensjaar als ik het goed heb. Heb sindsdien in een bandje of vijf zes gebast. Meestal rockbands (covers). Ik ben bas gaan spelen omdat er een bandje werd opgericht bij mij op school en die hadden geen bassist. Dus toen ben ik gaan lessen enzo. Heb overigens nooit in die band gebast :smile:.

    Zo. Das wel genoeg uitweiding dacht ik zo.
    Ik dacht trouwens dat topicstarters in dit soort topics altijd het goede voorbeeld hoorden te geven? :razz:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Jah klopt, ik doe nu mer verhaal, maar had net weinig tijd, dus dacht start tipic alvast.

    Owkee, ik bassopotmus, beter bekend bij vrienden en vriendinnen als Kay (spreek uit als Kai, dus niet keej, wordt al snel ->gay)
    Ik ben 17 jaar, man(duh) zit op 5 havo en ga volgend jaar Hoger Hotel Management in Maastricht doen..goh wat een hotel mensen hier..
    Ik doe dat dan 3 jaar en dan hoop ik wat verder te zijn in bassen om zo mischien eens wat ermee te kunnen doen als studie (conser. of rock acedemie)

    Owkee ik bas nu tegen de 2 jaar ofzow aan, me oom had er eene staan en ik heb dat een beetje gedaan, beetje wat domme shit erop raggen.

    toen een hele tijd niets meer, was into trance(iedereen zn zwakke momenten) en opeens wilde ik toch wel een instrument spelen. Me beste vriend speelde al like 5 jaar elc. gitaar en ik wilde niet lame zijn en dat ook doen, want dan kon ik 5 jaar gaan inhalen enzo. Naja met de ged8 gespeeld te gaan drummen..nop weinig plaats en geld. Wat lijkt erop, bassen.
    Nou toch eens een bas aangeschaft en na het kijken van een concert van de rode hete chili pepertjes wilde ik net zoals Flea zijn, bassen, coowl doen en toch een vette toon hebben..
    Nu kom ik erachter dat bassen meer inhoud dan cool doen op het podium..haha.

    Op het moment jam ik vaker met die vriend en zal eens wat opnemen, we kijken uit naar een drummer

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-20 17:08 ]</font>

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Heeten / Enschede
    Berichten
    539

    Standaard

    Oke, voor de mensen die geilen op andermans basverhaaltjes.. hier komtie, en anders lees je der maar overheen

    Euhm, ik had 2 kameraden die gitaar speelden en 1 die drumde, een jaar of 4 geleden waren we op vakantie op terschelling met de hele groep, en toen liepen die 3 tegen alle leuke meiden op te scheppen dat ze een band hadden, nou, toen riep ik dat ik bassist zou worden (natuurlijk ook om indruk te maken) en heb ik na de vakantie een basgitaar + versterkertje gekocht en ben gaan klooien.. met de basgitaar en mijn 'band' , na een half jaar op een stapavond(weer met onze dronken kop) auditie gehouden voor een zangeres (natuurlijk ook weer om indruk te maken).. en ja, toen bleek de volgende oefenavond dat er een langskwam (wij waren het alweer vergeten) ,kon enorm goed zingen en de band was compleet.. heb zelf nooit les gehad maar enorm veel geleerd van het vele samenspelen en optreden...en inmiddels druk met eigen nummers, ook eenorm goed voor je creativiteit en speelkwaliteit, en nog steeds in dezelfde bezetting. Voor bassen heb ik inmiddels steeds minder tijd maark probeer toch elke dag wel effe wat te rammen



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud op 2003-03-20 17:40 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud op 2003-03-20 17:40 ]</font>

  7. #7

    Standaard

    Mijn verhaaltje dan ook maar: ik heet Bart in het echte leven, en woon ergens vlak bij Brussel in België (zoals hier links ook altijd staat :smile: ). Ik ben een grafisch ontwerper en webdesigner als beroep en werk in een grafisch bureau genaamd 'Exelmans Graphics'... dat ter zijde. Ik doe deze job nog maar een klein half jaar omdat ik in juni 2002 pas afstudeerde. Ik word binnenkort 23 en ben dus mannelijk (ik heb nog nooit van vrouwelijke barten gehoord, jullie?)...

    op muziekaal vlak: ik luister al sinds m'n 10 jaar naar heavy muziek. dat is toen begonnen met guns 'n roses en metallica en het ging van kwaad naar erger... snel kwam daar de zwaardere metal bij van sepultura en later geraakte ik fel into death/black metal en hardcore... ondertussen in m'n muziekale smaak sterk verbreed en luister 'k ook veel naar rock en dub spullen (massive attack, ...) maar m'n voorliefde blijft zware metal.

    veel van m'n vrienden spelen instrumenten (gitaar, bas, drum, ...) en ik ken veel mensen uit de hc wereld hier in belgië. op de middelbare school wilde ik ook wel een instrument leren, maar m'n ouders waren daar niet zo voor te vinden en ik voelde me maar een meeloper dan met de rest en wou dus niet toegeven (stom, achteraf gezien)

    twee jaar geleden heb'k dan een accoustische gitaar geleend van een vriend en werd meteen verliefd op gitaren en alles dat er bij komt kijken. een half jaar later kocht ik van die vriend een bc rich over, eventjes later de eerste combo gekocht en toen is alles begonnen. na een jaar oefenen, heb'k een death metal bandje begonnen met vrienden (Omen Filled) maar dat werd me al snel te moeilijk en te snel :smile:
    ongeveer een jaar geleden kocht ik een bas en begin nu echt te ontdekken dat BASS men ding is en in mindere mate gitaar (hoewel ik er ook zot van ben)... bas gaat me beter af dus (heb'k ook ooit een topic over geschreven hier).

    nu zit 'k dus in een nieuwe stonermetalband met serieuze toekomstplannen, we hebben ongeveer 6 eigen nummers af en een hoop songs in de startblokken, één show mee gespeeld, en binnenkort beginnen we serieus met optredens ... wiehaaaaaaaaaaa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    IK ben koen, ik ben 16 jaar.

    Ik ben beginnen met bassen omdat het mij echt wel aansprak, altijd bij een optreden zat ik naar de bassist te gapen omdat ik dat zo een fijn instrument vond/vind.
    Vroeger toen ik klein was zat ik ook altijd met papa zijn oude klassieke gitaar in contrabas houden een contrabassist na te doen :grin:.
    Ik speel nu 2 jaar bas en ik speel ook in een groep en we zijn begonnen met optreden.
    De groep noemt Mountgomery (www.mountgomery.tk) en we spelen Brittpop (oasis/stereophonics achtige toestanden), vooral eigen nummers en voorlopig 1 cover van de Beatles :smile:

  9. #9

    Standaard

    waar zitten de bassisten die into heavy music zijn, zoals ik? :grin:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    Op 2003-03-20 18:02, schreef Phyrexian:
    waar zitten de bassisten die into heavy music zijn, zoals ik? :grin:
    Ik denk dat er hier genoeg op het forum zitten hoor...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top