Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard Van Zandt, Voodoo en Suhr Single coil Pickups

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar "de beste" pickups voor in mijn strat. Ik heb een Haar gehad met Suhr pickups erin en dat was OK. Nu heb ik een Fender en wil graag een dikke vette toon. Clean is voor mij het allerbelangrijkst. Veel mid, normaal hoog en normaal laag. Output mag normaal zijn, maakt eigenlijk niet zoveel uit.

    Nu ben ik in de "toprange" aan het kijken: o.a. Voodoo, Suhr en Van Zandt. Is er iemand die deze pickups wel eens met elkaar vergeleken heeft? Mijn gevoel zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, dat het alle 3 kwaliteitspickups zijn met weinig verschil ertussen. Is dat zo?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    hey sure t,
    ik heb ze allemaal gehad totdat ik eergisteren van collega van mij Masterbuild serie '69 Abigail Ybarra setje heb uitgeprobeerd.Die zijn moeilijk te vidnen maar als je ze vindt , dit is de strat toon zoals een strat moet klinken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Ik heb in mijn Haar Suhr V60LP-elementen en ik heb mijn strat laatst vergeleken met een Fender met daarin Van Zandt True Vintage elementen. De Suhr's waren een stuk moderner qua sound. De Van Zandt-elementen waren warmer en dus minder fel. Ik moet wel zeggen dat mijn strat een BE-maple toets heeft en de geteste Fender had een rosewood toets en dat maakt het verschil natuurlijk alleen maar groter. Een maple toets klinkt sowieso al iets feller.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Je zou ook eens naar de Fender pickups kunnen kijken, ik heb een setje CS 54's in mijn strat zitten, en die geven ook een hele warme, cleane strattoon.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema Bekijk bericht
    Ik heb in mijn Haar Suhr V60LP-elementen en ik heb mijn strat laatst vergeleken met een Fender met daarin Van Zandt True Vintage elementen. De Suhr's waren een stuk moderner qua sound. De Van Zandt-elementen waren warmer en dus minder fel. Ik moet wel zeggen dat mijn strat een BE-maple toets heeft en de geteste Fender had een rosewood toets en dat maakt het verschil natuurlijk alleen maar groter. Een maple toets klinkt sowieso al iets feller.
    Ja, ik vond de Suhrs ook modern klinken. Aan de ene kwant wat schel idd, maar aan de andere kwant prikten ze goed door de mix heen . Maar het predikaat "warm" zou ik de Suhrs niet geven. Vet misschien wel. En ik ben vooral op zoek naar "warm EN vet". Het agressieve hoeft van mij niet. Het mag ook wat dik en wollig zijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Boxmeer Rock City
    Berichten
    3.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    hey sure t,
    ik heb ze allemaal gehad totdat ik eergisteren van collega van mij Masterbuild serie '69 Abigail Ybarra setje heb uitgeprobeerd.Die zijn moeilijk te vidnen maar als je ze vindt , dit is de strat toon zoals een strat moet klinken.
    Deze heb ik nu besteld voor mijn Squier bij Vox Humana.
    Wilde eerst toneriders.
    Heb wat info op internet opgezocht en op YouTube geluisterd en nu heb ik besloten om deze set te bestellen ben erg benieuwd!
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Zoiets blijft lastig adviseren, want in deze prijsklasse komt het toch vooral op smaak aan. De kwaliteit is van allemaal immers dik in orde. Het zijn de nuances die maken aan welke je de voorkeur geeft.

    Om voor Van Zandt te spreken: de sound zou ik omschrijven als 'authentiek'. Ik heb van de standaard pu's weleens een klacht gehoord dat er wat laag aan zou missen, daar heb ik bij mijn setje Rock pickups echt geen last van: prima in balans. En al is dit de 'overwound' set van VZ, de output is toch redelijk normaal, het maakt de pickups gewoon wat pittiger kwa klankkleur. Clean blijft echter dik in orde, het is mijns inziens een perfecte set voor een pittige strat met een goed clean.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 9 april 2009 om 14:09
    -

  8. #8
    vinni
    Guest

    Standaard

    Heb al een paar keer suhrs gehad en ook Voodoo's....

    Maarru.....ook op een aantal gitaren gespeeld met Fender Texas Specials....
    Ik moet zeggen....geen boutique....maar voor mij de lekkerste.
    Heb ze nog niet....nog steeds Suhr FL's.

    Vinni

  9. #9

    Standaard

    Vandaag 18:38
    vinni Heb al een paar keer suhrs gehad en ook Voodoo's....

    Maarru.....ook op een aantal gitaren gespeeld met Fender Texas Specials....
    Ik moet zeggen....geen boutique....maar voor mij de lekkerste.
    Heb ze nog niet....nog steeds Suhr FL's.

    Vinni
    ?

    Ja dus wat heb je er nu inzitten???

  10. #10
    vinni
    Guest

    Standaard

    Nou....zoals het er staat.....nog steeds Suhrs.

    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top