Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Freesmachine

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Mijn Ferm was met een jaar stuk. Op zich heb ik m wel redelijk veel gebruikt.

    Festool is leuk maar way over budget voor topicstarter aangezien hij op zoek is naar een betaalbaar exemplaar.

    Wat wil je ervoor betalen? Zelf heb ik een Bosch en die kostte iets van 109 euro dacht ik. Dat is een fijne machine. Achteraf had ik liever meteen die 80 euro extra uitgegeven.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Kijk als je een freesmachine koopt ook naar het bedieningsgemak en of je goed kan zien wat je doet. Op mijn werk hebben wij een bosch en het nadeel bij deze machine is dat je niet goed op je werk kunt kijken en dat je een handeltje opzij moet halen om de frees op en neer te bewegen. Dit gaat zwaar en het handeltje is niet goed bereikbaar zodat je heel erg je best moet doen om er niet mee uit te schieten... Zelf heb ik een oude ELU is echt een perfecte machine.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    [QUOTE=!!!!dennis!!!!;2002323]Hoi allemaal!

    op het werk altijd metabo geruikt en dat zijn fijne machines,zowel quo bouw als instemogelijkheden.
    Vorig jaar thuis voor erbij een einhell gekocht voor 35 euro.....draait nog steeds als een zonnetje al is het vastzetten op hoogte wat lastig af en toe maar ja voor dat geld...,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  4. #14

    Standaard

    Ik zeg: koop meteen kwaliteit. Heb jij (en wellicht je kind) er ook weer 20 jaar plezier van. Zo'n Ferm zal waarschijnlijk vrij vlot de pijp uit gaan.

    Goede merken: Metabo, Bosch (blauwe profi machines zijn veel beter), DeWalt, Hitachi, Festool (wel enorm duur). Je kan altijd ook marktplaats afstruinen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia Bekijk bericht
    Ik zeg: koop meteen kwaliteit. Heb jij (en wellicht je kind) er ook weer 20 jaar plezier van. Zo'n Ferm zal waarschijnlijk vrij vlot de pijp uit gaan.

    Goede merken: Metabo, Bosch (blauwe profi machines zijn veel beter), DeWalt, Hitachi, Festool (wel enorm duur). Je kan altijd ook marktplaats afstruinen.
    en de genoemde elu is nu dewalt en komt uit de black en decker groep

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Smile

    Hallo allemaal! bedankt voor de reakties!

    ik geef jullie gelijk als er gezegd wordt: koop glijk een echte merk-frees
    die gaan veel langer mee..

    maar ik ben maar beginnend gitaarbouwer en ik wil eerst alle facetten
    goed onder de knie krijgen..daarom ga ik er niet veel geld aan uitgeven..
    ook gezien het feit dat ik geen professionele gitaarbouw wil worden
    (die iedere dag staan te frezen bij wijze van) vind ik het niet nodig om zo´n duur ding te kopen... nog niet athans
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!! Bekijk bericht
    Hallo allemaal! bedankt voor de reakties!

    ik geef jullie gelijk als er gezegd wordt: koop glijk een echte merk-frees
    die gaan veel langer mee..

    maar ik ben maar beginnend gitaarbouwer en ik wil eerst alle facetten
    goed onder de knie krijgen..daarom ga ik er niet veel geld aan uitgeven..
    ook gezien het feit dat ik geen professionele gitaarbouw wil worden
    (die iedere dag staan te frezen bij wijze van) vind ik het niet nodig om zo´n duur ding te kopen... nog niet athans
    Gelijk voor goede kwaliteit gaan is op termijn goedkoper, maar dan kom ik weer terug op mn vraag: 'wat is goed'. En naar mijn gevoel zijn hier een paar erg goede suggesties gedaan. Aan de andere kant: het moet wel hobby blijven.
    Lastige keus, ik wens je veel wijsheid toe.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top