Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 42 EersteEerste ... 32404142
Weergegeven resultaten: 411 t/m 418 van 418
  1. #411

    Standaard

    Ikzal beter opletten!
    Waarschijnlijk worden het ook witte panelen. Ik zag vrijdag de studio van trijntje Oosterhuis op tv en die had ze ook in het wit. Vond het niet misstaan en mijn ruimte is al klein en denk dat wit daar beter tot zijn recht komt.

  2. #412

    Standaard

    De winter is in aantocht en daarover de volgende vraag.
    Die splitunit die ik heb, heb ik nog niet continue aangehad.

    Ter bescherming van mijn apparatuur is het wellicht handig het wel te doen.
    Wat is de minimale temperatuur die er constant moet zijn in de studio?
    De laagste stand van de airco is 16 graden.
    Dank voor jullie advies!

  3. #413

    Standaard

    Iemand een tip?

  4. #414
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Meeste apparatuur warmen snel op bij gebruik, en koelen na gebruik weer af. En de meeste apparatuur hebben een behuizing die er voor zorgt dat temperatuurschommelingen van buitenaf in het apparaat zelf veel trager gebeuren. Ik zou me dus geen zorgen maken, zeker als je laagste temperatuur maar 16° zou zijn.

  5. #415

    Standaard

    Dank voor je reactie! De vraag is meer... De airco staat nu standaard uit... Zou ik hem dus de hele winter 24/7 aanmmoeten houden op minimaal 16 graden?

  6. #416
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    10 - 12 graden lijkt me genoeg.
    Wel oppassen met vochtvorming/condens, dus wel een ventilatie rooster o.i.d. open zetten lijkt me.

  7. #417

    Standaard

    Het apperaat kan minimaal 16 graden draaien.
    Ik heb verder GEEN ventilatie toe of afvoer.
    Tips?

  8. #418

    Standaard

    Via e-mail al een antwoord gegeven, ook hier maar even die text:

    Howdy Koen,

    Ik had de vraag gezien maar heb'm niet beantwoord omdat dergelijke dingen feitelijk buiten mijn kennisscope vallen. ongeveer...
    Apparatuur is met name gevoelig voor vocht, meer nog dan temperatuurverschillen. Zolang het "droog" in je hok is kan het best onder nul zijn. Dus je hoeft je klimaatregeling niet constant aan te houden op 16 graden.

    Wel is het zo dat grote temperatuur verschillen condensvorming kan veroorzaken. Dus je zult luchtverversing moeten hebben omdat te reguleren. Het constant aanhouden van je regeling is dan wel weer een optie. Als je lekker warm wilt zitten op 21 graden en je zet je regeling weer uit (en omgekeerd) dan condenseert aanwezige vocht. Heb je overigens dampdichte of remmende folie toegepast bij de bouw? (zijdelingse vraag)..)

    Zet desnoods vochtslurpers neer, dat is ALTIJD goed voor je apparatuur...
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top