Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 42 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 418
  1. #11

    Standaard

    Hoe zouden jullie het met het raam in de deur doen en met het losse raam???

    Iemand tips om evt. van buiten af te isoleren???
    Is steenwol wel voldoende met gips?
    Ik wil echt aardig wat dbs kunnen maken als het nodig is, maar voornamelijk word alles direct in de opname kaart geprikt....

    Kan ik een binnendeur gewoon ook zelf maken??? Van wat voor soort hout zou de binnendeur moeten zijn?

    Wie gebruikt er vloerbedekking op wanden/plafond en vloer???

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Je hebt een PM.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  3. #13

    Standaard

    Stomme vraag misschien! Maar wat is een PM. En waaarom heb je het nodig?
    greetz!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Een persoonlijk bericht. Rechtsboven staat Priveberichten. PM betekent Private Message.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  5. #15

    Standaard

    Lol 1234567890-

  6. #16

    Standaard

    okay, ga nog maar eens reclame maken

    Rod Gervais heeft een prachtig boek geschreven: "a home studio, building it like the pros".
    Link naar bol.com
    voor 35 euro kun je je inlezen in de materie. VERPLICHTE KOST!

    Betreft raam: Deze op z'n minst vervangen (indien je deze niet dichtmetseld, wat ik me kan voorstellen) door een gelamineerd stuk glas (ook wel veiligheids, sterren of gelaagd- glas genoemd). Zo dik mogelijk. Voor een 12mm dikke ruit betaal je ong 150 euro p/m2. dikker (meer massa) is beter. Je zult de massa moeten matchen aan de stenen muur. Gezien het soortelijke gewicht van beide ongeveer het zelfde is zou dat dus wel eens een hele dikke ruit moeten kunnen gaan worden. 10cm dik indien steens!! (whoops)

    voor de deur geldt hetzelfde.

    Kosten: gips, wol, hout/metalstud, elektrisch, ventilatie, hout, deur, glas, kit, schroeven, verf, verlichting, akoestische maatregelen etc etc. 2500 is een reële schatting.
    Goed isoleren kost nu eenmaal geld. En een "goedkope" fix bestaat niet. Wetten van natuur: massa. en massa kost geld.

    De tip om marktplaats af te speuren is een bruikbare. Ik doe het zelfde en verzamel zo veel 2e hands materiaal voor weinig. Maar pas wel op dat het goed en bruikbaar spul is.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Wij hadden het probleem van 4 ramen in onze ruimte. We hebben besloten deze allemaal te laten vervallen. Wij hebben het op de volgende manier opgelost (niet ideaal waarschijnlijk, maar 'gedaan met wat we hebben')

    Aan de binnen én buitenkant van het raam hebben we dik betonplex gezet, deze zitten met lange bouten aan elkaar vast, door de muur heen. Daartussen zit geperst steenwol (keihard, met een relatief hoge massa) om toch een beetje massa te krijgen. Betonplex schat ik op 2 á 2,5 cm, dus in totaal bijna 5 cm (heeft volgens mij ook wel een aardige massa). En daartussen zoveel mogelijk geperst steenwol.

    Als je dan met z'n 2en (ieder aan een kant vd muur) aan die bouten gaat draaien pers je alles in elkaar. Wel belangrijk (met alles eigenlijk) de randen dicht te kitten! Aan de buitenkant heb je anders kans dat er regen etc. in loopt. In ons geval was het betonplex al bewerkt, anders moet je dat ook nog doen, zodat vocht er niet doorheen trekt. Betonplex is trouwens wel prijzig, maar 2x 1,5 vierkante meter is te overzien.

    Voor de duidelijkheid, deze methode hebben we zelf bedacht, dus of ie ideaal is weet ik niet, het beste zou zijn om 'm dicht te metselen maar daar komt toch wat meer bij kijken. Als het hok af is zal ik testen of er veel meer geluid door de oude ramen komt dan door de muren. Ik verwacht dat het meevalt.

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Massa>veer>massa, weet je nog? En als je de buitenste massa met bouten aan de binnenste massa verbindt doet de veer niets of bijna niets.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Massa>veer>massa, weet je nog? En als je de buitenste massa met bouten aan de binnenste massa verbindt doet de veer niets of bijna niets.
    Dat is bij ons niet het geval voor de duidelijkheid. Bouten zijn er om het betonplex tegen de muur te houden.

    De binnenste doos heeft geen verbindin met de bouten. De bouten zitten zegmaar in de spauw (mochten ze te lang zijn en de doos toch raken kun je ze uiteraard gewoon afzagen)

    Het raam verhaal is eigenlijk alleen maar onderdeel van de massa...de veer komt daarna pas

    Ik zal kijken of ik een simpele afbeelding kan maken

  10. #20

    Standaard

    Afhankelijk van de bestaande muur constructie waar de platen betonplex in zijn gezet is MVM van belang. Indien de muren gescheiden zijn dan moeten ook de ramen/hout platen gescheiden. Nu werkt het als 1 laag.

    Betonplex is ong even zwaar als gips welke weer 3 keer minder zwaar is dan steen welke vaak ook weer dikker is (10cm). dus daar zit sws je lek.

    dichtmetselen is echt niet veel werk en levert veel isolatie op.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top