Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Gas aankoop 2e hands fender

    Hallo allemaal!

    een vraagje over het kopen van een 2e hands fender telecaster:

    ik heb er 1 op t oog maar die wordt door een particulier verkocht.
    tot nu toe heb k m´n gitaren altijd in wnkels gekocht zodat je wel zeker
    bent dat er niet geklooit is met de gitaar etc...

    maar nu wil ik toch kijken voor een fender telecaster uit ´96

    waar moet ik op letten om te kijken of er niets veranderd is aan de gitaar?

    en klopt het dat er een ´50 years anniversary´ decal op de kop moet staan
    (ook als het een mex tele is)aangezien hij uit ´96 is?

    en zou het gek zijn als ik aan de verkopende partij vraag om bijv. de pickguard er af te schroeven om te kijken of er ook bijv. een fender sticker in de body zit?

    bij voorbaat dank voor uw reaktie!!!
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    315

    Standaard

    Ik vind het niet gek om te vragen onder de pickguard te kijken. Als je je daar niet helemaal gemakkelijk bij voelt om dat ter plekke op te brengen, kondig dat dan van te voren bij je mailwisseling/telefoon even aan.

    Ik weet niet van de details van een Mexicaanse Telecaster (stickers, stempels), maar op www.ebay.com worden talloze onderdelen verkocht. Daar kun je gewoon foto's opzoeken van hoe de onderdelen er uit horen te zien.

    Tegelijkertijd snap ik de krampachtige alles moet origineel zijn houding niet zo. Als bepaalde onderdelen zijn vervangen door goede upgrades, dan is daar toch niets mis mee? Alles moet tot op het laatste schroefje origineel zijn is vooral belangrijk voor de echt waardevole vintage gitaren en niet voor tweedehandsjes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Helaas wordt de koper door het geklooi op de markt "genoodzaakt" wat grondiger onderzoek te doen bij aankoop van een instrument.

    Het is niet gek om te vragen of de pickguard (slagplaat) eraf mag. Sterker nog: ik zou ook vragen of de hals eraf geschroefd kan worden. Dit lijkt drastisch, maar is 3 minuten werk en stelt eigenlijk niks voor.

    De stempels/codes/schrijfsels in de hals EN de body (daar waar de hals zit) geeft je zo goed als volledig uitsluitsel of het om de real deal gaat of bijv een "all parts" neck (of body).

    Als verkopers dit weigeren: niet kopen. Het aanbod is immers groot genoeg om ergens anders te gaan kijken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reakties!
    Very usefull

    maar iemand ook enig idee hoe het zit met die `anniversary decal´?
    aangezien het een Mex uit ´96 is..

    of worden die anniversary decals alleen gevoerd op USA fenders?
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Eigenlijk is dit meer een onderwerp voor meneer fingers, maar dat die decal niet alleen op USA Fenders zit kan wel kloppen, volgens mij zat er ook eentje op de Squier Strat waar ik (omstreeks 1996) op begonnen ben.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Alle fenders (usa, mex,...) uit '96 zouden die 50th anniversary decal moeten hebben, maar er zijn redelijk wat eigenaars die die eraf gehebben gehaald, wegens "te lelijk" oid.

    Als je wat fotootjes hebt van de gitaar kunnen we al zien of het al dan niet een echte fender is.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Wat Mr. Fingers zegt post even wat foto's. Ik heb zelf ook een '96 USA tele (met zo's 50th ann. sticker) dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal.
    Kijk of je foto's kunt krijgen van onder de slagplaat en de control plate.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    hier de advertentie waar de telecaster te koop staat waar het om draait:

    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...d=1&fs=1#photo
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansoonk Bekijk bericht
    Tegelijkertijd snap ik de krampachtige alles moet origineel zijn houding niet zo. Als bepaalde onderdelen zijn vervangen door goede upgrades, dan is daar toch niets mis mee? Alles moet tot op het laatste schroefje origineel zijn is vooral belangrijk voor de echt waardevole vintage gitaren en niet voor tweedehandsjes.
    Helemaal waar..! Ik begrijp dat niemand (teveel) voor een gitaar wil betalen
    waar aan/in gerommeld is omdat je je dan verneukt voelt, maar aan de andere kant, als die gitaar fantastisch speelt en klinkt en je weet dat er niet-originele onderdelen op zitten of misschien zelfs een fake logo... Ogen dicht, oren open en spelen..!


    Overigens: een waardevolle vintage gitaar, is die niet juist heel erg tweedehands, Hans..?

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard


    Dit is de James-Burton-signature. Afgezien van de ashtray die in de advertentie erbij zit is die gitaar volledig origineel (klusons, handtekening,...). Ziet er me een legitieme gitaar uit hoor
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top