Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard My opinion: MIM vs USA

    hallo,


    Ok, ik weet dat door dit toppic erg veel mensen het met mij oneens zullen zijn. Maar ik weet ook dat veel mensen het met mij eens zullen zijn.

    Op dit fora zie ik regelmatig toppic's met

    ''wat is het verschil tussen mex? en usa?''

    ''waarom zijn made in mexico's goedkoper?''

    etc.


    Ik ga nu mijn persoonlijke mening geven hierover!


    Zelf heb ik 2 mexicanen gehad, een 60's en een std. Deze gitaren zijn prima strats, niets mis mee..spelen lekker en klinken ook nog eens lekker! de prijs kwaliteit verhouding ligt gewoon erg goed. Zelf denk ik dat je gewone en eerlijke prijs betaald voor een Fender strat MIM.

    Ook heb ik 2 verschillende Made in USA's strats gehad. Een American standaard en nu dan een Fender Strat HSS Deluxe. En ik ben voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat er toch wel een aardig verschil is tussen de gitaren! De USA strats klinken gewoon beter, en ik vind ze persoonlijk ook gewoon zelf beter spelen. De hardware is beter het hout is beter..tsjah, do I need to say more?

    Maar voor deze strats betaal je dan ook gewoon meer! Maar ik vind dat ze dat eigenlijk wel waard zijn.

    Gr stratie
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Nouja het is een beetje zo dat je relatief meer betaald als je betere kwaliteit wil, in een grafiek zou je die lijn als een oplopende curve kunnen neerzetten. Bedenk wel dat de gitaar de hele levensloop een betere kwaliteit blijft houden, dus deze extra kosten zouden zich op termijn weer terugbetalen omdat je continu profiteert van de betere kwaliteit. Meestal zie je wel verschil tussen dure en minder dure gitaren, hoeken van bindings beter aangesloten, frets aan de kopse kant egaler afgewerkt, nerf van hout hout loopt rechter, dat soort dingen.

    Even voor de gein: De optimale prijs-kwaliteit verhouding ligt zo net onder de 1000 euro denk ik, gemiddeld dan. Natuurlijk verschilt het best veel per merk. Voor 2e hands gitaren gaat dit niet echt op. Ik heb n ouwe strat kopie voor 175 euro gekocht (later duncans in gepleuahrt) en die gebruik ik in de band, mn Epi flying V ligt te verstoffen...
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 3 april 2009 om 11:06
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2009
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    104

    Standaard

    Ben het wel met je eens, die MIM strats zijn gewoon een goede gitaar voor de prijs.

    Heb zelf een Classic Player '60 MIM, ging eigenlijk naar de winkel voor een USA strat, maar vond juist de instap USA minder als deze MIM. Althans kon het prijsverschil niet merken aan de gitaar.

    Tuurlijk de deluxe modellen en CS zijn hele andere instrumenten, maar wat betreft instap USA vs. MIM (classic player).

    Maar belangrijkste blijft, zelf proberen en gitaar kiezen die je het beste bevalt.

  4. #4

    Standaard fe MIM of USA

    Het is de laatste tijd in om fender af te kraken op dit forum ,mij niet gelaten maar t' is zeer simpel, de deluxe usa is een topgitaar voor een betaalbare prijs, de mex is een leuke maar iets minderkwaliteit gitaar voor ong. de helft v d prijs deze prijsverhouding vind je ook bij Ibanez, Yamaha.enz... Voor de Gibson adepten, als je gemiddeld zo'n 3500 euro kan uitgeven heb je ook een hele goeie hoor,maar vr dat geld heb je dan wel 2 deluxe's en 1 standard bij fender, stof om over na te denken.......???.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
    Het is de laatste tijd in om fender af te kraken op dit forum

    Wie kraakt Fender af dan?
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
    Het is de laatste tijd in om fender af te kraken op dit forum ,mij niet gelaten maar t' is zeer simpel, de deluxe usa is een topgitaar voor een betaalbare prijs, de mex is een leuke maar iets minderkwaliteit gitaar voor ong. de helft v d prijs deze prijsverhouding vind je ook bij Ibanez, Yamaha.enz... Voor de Gibson adepten, als je gemiddeld zo'n 3500 euro kan uitgeven heb je ook een hele goeie hoor,maar vr dat geld heb je dan wel 2 deluxe's en 1 standard bij fender, stof om over na te denken.......???.....
    Wie kraakt Fender af dan?
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2009
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
    Het is de laatste tijd in om fender af te kraken op dit forum ,mij niet gelaten maar t' is zeer simpel, de deluxe usa is een topgitaar voor een betaalbare prijs, de mex is een leuke maar iets minderkwaliteit gitaar voor ong. de helft v d prijs deze prijsverhouding vind je ook bij Ibanez, Yamaha.enz... Voor de Gibson adepten, als je gemiddeld zo'n 3500 euro kan uitgeven heb je ook een hele goeie hoor,maar vr dat geld heb je dan wel 2 deluxe's en 1 standard bij fender, stof om over na te denken.......???.....
    Ik heb zelf geen echte voorkeur, vind Fenders net zo prachtig als Gibsons.

    Denk dat beide merken wel waar voor hun geld bieden, een Gibson SG is vaak al vanaf zo'n 800 euro te koop, zelfde prijs als een instap USA strat. Daarnaast zijn er fender custom shop gitaren die in de Gibson price-range vallen.

    Ok, een Les Paul is duurder als een Strat, maar daar staat wel tegenover dat een LP volgens mij ook een arbeidsintensievere gitaar is om te bouwen. Binding, set-neck en carved top lijkt mij lastiger te bouwen als een strat.

    En volgens mij zijn die 2 ook helemaal niet te vergelijken, zijn beide hele andere gitaren met een heel eigen karakter, iemand die een strat wil aanschaffen koopt geen LP en omgekeerd.

  8. #8

    Standaard

    Hoi,

    Mssn nog ff leuk knuppel der bij gooien mar ik heb gehoord van de salesman van Fendr nederland dat hij zelf de squier-modellen en beter kwaliteit en kwaliteit prijs verhouding hebben den de mexjes.

    maar meetse is denk ook heel persoonlijk en ook stukje beleving wat je met een merk hebt

  9. #9

    Standaard

    Punt is dat vele mensen van hun gitaar vinden dat deze super is en beter klinkt dan een andere (duurdere). Ik speel uitsluitend op USA strats (met vele modificaties weliswaar) en zou graag de helft minder betalen voor een mexicaan als deze net zo goed was of beter, zoals sommigen beweren.

    Ik kan me wel inbeelden dat er in de goedkopere series soms ook wel exemplaren te vinden zijn die naar de kwaliteit van een usa strat neigen. Maar als je op fora leest is het precies of iedere mim bezitter er zo een heeft.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blindfaith85 Bekijk bericht
    Hoi,

    Mssn nog ff leuk knuppel der bij gooien mar ik heb gehoord van de salesman van Fendr nederland dat hij zelf de squier-modellen en beter kwaliteit en kwaliteit prijs verhouding hebben den de mexjes.

    maar meetse is denk ook heel persoonlijk en ook stukje beleving wat je met een merk hebt
    Oke , lees dit nou zelf even door en type het dan weer opnieuw en dan zonder spellingsfouten. Je mag een keer een foutje maken , maar dit is niet meer normaal te lezen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top