Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 72

Discussie: opzeggen

  1. #51
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht

    Overigens zijn je posts in gesloten threads niet te wijzigen/editen toch? Je zou dus ook kunnen voornemen om 'afgeronde' threads sneller te sluiten, dat voorkomt ook het door sommigen irritant bevonden oprakelen van oude threads.
    +1 lijkt mij een prima oplossing.

    GOLDMEMBER

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    En Drap is terug, op zijn bekende manier. Je post begint redelijk, en zelfs begrijpelijk, dan neemt de psychose het over en wordt weer iedereen gewantrouwd en voor rotte vis uitgemaakt. Je wilde toch weg? Heb dan de kloten om weg te blijven, en maak niet om de week een nieuwe account aan, verslaafde die je bent...
    Ik vind de gehele post wel duidelijk en begrijpelijk. Rotte vis valt ook wel mee imo, en psychose merk ik al helemaal niet (maar ik ben dan ook geen gelicenseerde forum psycholoog)

    Ik ken het hele drap - klaasj vaak - etc verhaal ook niet, maar ik merk wel dat er een tendens is van de mods om de verhalen van hem in zeer negatief daglicht te stellen.

    Wat mij betreft mag dat wel wat politieker en beschaafder. Elke keer als ik dit soort reacties lees krijg ik zo'n "lange tenen" gevoel erbij. Je kan erop reageren als je wilt, maar om dan mensen belachelijk te maken alsof ze psychotisch zijn vind ik erg kinderachtig.

    Persoonlijk hou ik altijd maar vast aan het feit dat fora geen democratieën zijn. Ik verwacht dat niet en als ze het te bont maken in mijn ogen, dan sluit ik de browser en kom ik toch niet meer terug als ik dat wil.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Zo'n tijdslimiet voor het wijzigen van posts lijkt mij persoonlijk onhandig, omdat het soms handig is om bijvoorbeeld je openingspost te wijzigen. Als deze massale postwisacties vaker gaan voorkomen en dit blijkbaar de enige oplossing is, is dat jammer, maar om zoiets bij voorbaat maar in stellen zou ik wel voorbarig vinden.

    Overigens zijn je posts in gesloten threads niet te wijzigen/editen toch? Je zou dus ook kunnen voornemen om 'afgeronde' threads sneller te sluiten, dat voorkomt ook het door sommigen irritant bevonden oprakelen van oude threads.
    Het lijkt me zo moeilijk te bepalen wanneer een thread ten einde is. In wat persoonlijkere topics kan het zijn wanneer de vraag beantwoord is, als een discussie meer algemeen is vind ik dat toch lastiger te bepalen. Je zou dan kunnen instellen dat een thread automatisch sluit als er een aantal dagen niet op gereageerd is, maar dat lijkt me ook niet echt wenselijk.

    Het lijkt me dat we nog niet echt kunnen spreken van een trend van het verwijderen van posts met slechts twee bekende gevallen in de afgelopen jaren. Misschien moeten we er dus nog niet al teveel mee doen, behalve in de regels iets opnemen dat daar iets over vermeld.

  4. #54
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Die termijn hoeft geen half uur te zijn. Dat kan misschien ook op 24 uur of zo komen te staan. Als daarna toch echt iets veranderd MOET worden, kan je dan altijd de mod van het subforum aanspreken.

    Persoonlijk ligt mijn voorkeur bij het open laten van oude threads. Mensen moeten zelf kijken of het nog zin heeft om te reageren. Het nadeel van sluiten is eigenlijk het wegwerpen van oude vragen en daarmee vaak oude kennis.

    Het slaat natuurlijk nergens op om iemand die in 2002 een ampje zocht nu nog een suggestie te doen, maar dat zijn niet de enige soorten onderwerpen .

    Denk daarbij ook aan een praktisch bezwaar van automatisch op slot na een bepaalde periode van inactiviteit: welke termijn?
    Sommige onderwerpen kunnen een paar weken stil liggen en dan weer nuttig en leuk op gang komen...
    Bij andere onderwerpen zou je met het verwijderen van reacties van nog geen week oud van 1 lid de hele thread al om zeep helpen.
    Het lijkt mij ongewenst om bijvoorbeeld iedere keer na 1 week inactiviteit een nieuw onderwerp aan te moeten maken.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Ik vind de gehele post wel duidelijk en begrijpelijk. Rotte vis valt ook wel mee imo, en psychose merk ik al helemaal niet (maar ik ben dan ook geen gelicenseerde forum psycholoog)

    Ik ken het hele drap - klaasj vaak - etc verhaal ook niet, maar ik merk wel dat er een tendens is van de mods om de verhalen van hem in zeer negatief daglicht te stellen.

    Wat mij betreft mag dat wel wat politieker en beschaafder. Elke keer als ik dit soort reacties lees krijg ik zo'n "lange tenen" gevoel erbij. Je kan erop reageren als je wilt, maar om dan mensen belachelijk te maken alsof ze psychotisch zijn vind ik erg kinderachtig.

    Persoonlijk hou ik altijd maar vast aan het feit dat fora geen democratieën zijn. Ik verwacht dat niet en als ze het te bont maken in mijn ogen, dan sluit ik de browser en kom ik toch niet meer terug als ik dat wil.


    @MarkV, het verhaal rondom Drap is complex, ik begrijp er eigenlijk ook vrij weinig van. Zijn post in dit topic is op zich waar, maar toch ook weer niet DE waarheid, het is maar een gedeelte van de waarheid en ook nog eens sterk gekleurd. Maar laten we daar niet teveel woorden aan vuil maken.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Het lijkt me dat we nog niet echt kunnen spreken van een trend van het verwijderen van posts met slechts twee bekende gevallen in de afgelopen jaren. Misschien moeten we er dus nog niet al teveel mee doen, behalve in de regels iets opnemen dat daar iets over vermeld.
    Dat dacht ik ook, maar mocht men toch aan actieve preventie denken, dan zijn er misschien betere oplossingen dan zo'n 'wijzigingstermijn'.

  7. #57
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Ik vind de gehele post wel duidelijk en begrijpelijk. Rotte vis valt ook wel mee imo, en psychose merk ik al helemaal niet (maar ik ben dan ook geen gelicenseerde forum psycholoog)

    Ik ken het hele drap - klaasj vaak - etc verhaal ook niet, maar ik merk wel dat er een tendens is van de mods om de verhalen van hem in zeer negatief daglicht te stellen.

    Wat mij betreft mag dat wel wat politieker en beschaafder. Elke keer als ik dit soort reacties lees krijg ik zo'n "lange tenen" gevoel erbij. Je kan erop reageren als je wilt, maar om dan mensen belachelijk te maken alsof ze psychotisch zijn vind ik erg kinderachtig.

    Persoonlijk hou ik altijd maar vast aan het feit dat fora geen democratieën zijn. Ik verwacht dat niet en als ze het te bont maken in mijn ogen, dan sluit ik de browser en kom ik toch niet meer terug als ik dat wil.

    Ik wil dit wel eens even goed recht zetten, vooral ook omdat drap/pard mijn naam noemt. Jeroen, want dat is zijn echte naam, is jarenlang een goed forumlid geweest en een goede discussiepartner. Hij is zelfs gevraagd om moderator te worden, wat hij niet ambieerde. I heb tijdens de eerste meeting bij Ned Muziek nog leuk met hem staan praten en ik heb nooit een hekel aan hem gehad en dat heb ik nog steeds niet.

    Maar ergens ging het fout met hem en hij werd steeds zuurder, botste met mensen en op een gegeven moment hielden drie mensen vrij kort achter elkaar hem een spiegel voor. Dat was confronterend en hij reageerde met de mededeling dat hij beter maar weg kon blijven, wat hij ook direct in praktijk bracht. Niemand reageerde er op en het leek of hij werd uitgekotst.

    Iedere dag kwam hij 'smorgens en 'savonds op het forum om te kijken of hij werd gemist, maar na een maand of zo had nog niemand iets gepost van 'waar is drap?' en laten we eerlijk zijn, als je zo lang met mensen omgaat op een forum en na een aantal weken mist niemand je, dat is niet grappig meer.

    En toen begon Jeroen niet zijn posts selectief te verwijderen omdat zoals hij zegt daar informatie in stond die hij achteraf betreurde, hij begon systematisch alles te verwijderen. En ik was de eerste die dat merkte en omdat zulks op geen enkel forum wordt toegestaan kon ik niets anders dan hem preventief te bannen.

    Ik heb hem toen via email uitgelegd dat het beslist niet was omdat ik hem niet zou mogebn oid, maar dat het de enige mogelijkheid was om te voorkomen dat hij alles zou wieden. Van zijn onderonsje met Ido was mij op dat moment niets bekend.

    Hij reageerde zeer boos en begreep het niet en begrijpt het nog steeds niet. Ik heb absoluut niets tegen Jeroen, maar een forum verminken kan gewoon niet. Als een andere mod zijn wieden had bemerkt had die precies hetzelfde gedaan en dan had hij of zij het lul geweest.

    Ik hoop dat hij weer zal worden zoals we hem een jaar of wat geleden hebben gekend, nu zit hij behoorlijk in de knoop en ik hoop dat hij dat binnenkort achter hem kan laten. Ik ben geen psycholoog en dit forum is geen hulpverlenende instelling.

    Jeroen kan dit als gast lezen en als hij nou eens goed nadenkt en een tijdje dit forum links laat liggen, en weer tot zichzelf is gekomen, zal hij inzien dat het aan hemzelf te wijten is dat het zo is gelopen.

    Verder denk ik dat we het boek moeten sluiten en het er niet meer over moeten hebben.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    En toen begon Jeroen niet zijn posts selectief te verwijderen omdat zoals hij zegt daar informatie in stond die hij achteraf betreurde, hij begon systematisch alles te verwijderen. En ik was de eerste die dat merkte en omdat zulks op geen enkel forum wordt toegestaan kon ik niets anders dan hem preventief te bannen.
    Ik volg je redenering als je zegt dat je een forum deels beschadigt als je je posts weg gaat zitten halen en ik denk dat ieder weldenkend mens zich dat kan voorstellen. Waar ik het niet mee eens ben is dat je zegt dat het zogenaamd niet 'toegestaan' zou zijn.
    Ik heb alle regels en richtlijnen nog eens nagelezen en misschien heb ik dat te vlot gedaan, maar ik kan niks vinden over het 'niet mogen wijzigen danwel verwijderen van (oude) posts om wat voor een reden dan ook', er staat alleen dat het kan. Dat Ido er (in eerste instantie) ook geen probleem in zag bevestigt dit alleen maar.
    Dat drap blijkbaar uit een soort van rancune systematisch zijn posts is gaan wissen is verwerpelijk, maar is niet 'fout' en ik vraag me af of die ban daarom terecht was of dat het probleem toch beter op een andere manier had kunnen worden aangepakt nu je het toch 'ter discussie' stelt.

    Overigens zou ik er eerst voor zorgen dat er expliciet iets over het wissen van je posts in de regels/voorwaarden van het forum komt te staan alvorens dingen te gaan zeggen over 'eigendom' of '(juridische) status' van posts (bij wijze van spreken).

  9. #59
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Je kunt wel forumregels maken, maar om alles te gaan omschrijven is lastig en dan wordt het een heel lange lijst. Sommige dingen hoef je niet uit te leggen, zoals elkaar beldigen en verrot schelden. Iedereen kan weten dat zoiets niet kan en mag. Dat het toch gebeurt is triest, maar zegt alles over degene die beledigt.

    Ik ben niet alleen hier mod en ook op de andere forums is het niet toegestaan om daar middels van alles weg te halen de discussies te verminken. Het team van mods hier is het daarover ook met elkaar eens en we willen dat posts van de forumleden een beperkte tijd kunnen worden ge-edit en na een bepaalde tijd niet meer kunnen worden verwijderd.

    Als iemand uit woede, rancune en frustratie zijn hele content van duizenden posts begint te verwijderen, dan lijkt me dat zoiets geen uitleg nodig heeft.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Je kunt wel forumregels maken, maar om alles te gaan omschrijven is lastig en dan wordt het een heel lange lijst. Sommige dingen hoef je niet uit te leggen, zoals elkaar beldigen en verrot schelden. Iedereen kan weten dat zoiets niet kan en mag. Dat het toch gebeurt is triest, maar zegt alles over degene die beledigt.

    Ik ben niet alleen hier mod en ook op de andere forums is het niet toegestaan om daar middels van alles weg te halen de discussies te verminken. Het team van mods hier is het daarover ook met elkaar eens en we willen dat posts van de forumleden een beperkte tijd kunnen worden ge-edit en na een bepaalde tijd niet meer kunnen worden verwijderd.

    Als iemand uit woede, rancune en frustratie zijn hele content van duizenden posts begint te verwijderen, dan lijkt me dat zoiets geen uitleg nodig heeft.
    In de eerste plaats: Ik ben inmiddels nergens mod meer, maar bezoek ook andere forums en met wat op andere forums (niet) mag hebben we hier natuurlijk niks te maken. Op veel (amerikaanse) forums kan/mag je geen shit of fuck posten, dat zal hier niet snel een probleem zijn.

    Ten tweede: alle handelingen die je uitvoert als dienstdoende mod heeft uitleg nodig. Wij geven jou het vertrouwen om het een en ander hier in goede banen te leiden, we vertrouwen op je goede oordeel, maar dit is slecht te 'controleren' als je dingen niet uitlegt.

    Wat je beschrijft is dat er een soort ongeschreven 'forum-normen-en-waarden' zijn die iedereen met 'gezond verstand' kent/snapt. Iedereen kan elkaar aanspreken op ongeschreven regels, maar het wordt lastig als je als dienstdoende mod een overtreder ervan 'bant' (wat in forumtaal gelijk staat aan 'straf' of 'gevangenis'). Je doet zoiets natuurlijk niet zonder reden, maar als de reden is 'ja er zijn ongeschreven regels en ik heb je wel niet gewaarschuwd, maar je krijgt toch een ban', dan snap ik dat dat niet gewaardeerd wordt door sommigen.

    Daarbij vind ik het een lastige kwestie of je je eigen posts mag wissen of niet. De teksten worden geen 'eigendom' van gitaarnet, je zegt ook zelf 'zijn content', etc. Misschien dat het uiteindelijk niet meer ad hoc kan als de instellingen niet veranderd kunnen worden, maar ik vind dan ook wel weer dat en gebruiker het recht heeft zijn sporen uit te (laten) wissen. Aangezien hierover niks op papier staat is mijn oordeel hierover net zoveel waard als ieder ander oordeel hier op het forum.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top