Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 34 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 335
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Verschillende Ibanez JEM bouwtekeningen vind je hier:

    http://www.jemsite.com/jem/origin/index.htm

    Helemaa onderaan de pagina.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Op zoek naar goede bouwtekeningen ben ik een paar maal tegen een link aangelopen naar "Watson Bailey Instrument Co." Op hun site zouden gratis tekeningen te downloaden zijn.
    Helaas bestaat de site naar http://www.watsonbailey.com/plans/ niet meer. Maar we zijn natuurlijk niet voor één gat te vangen , want het internet archief bestaat natuurlijk óók nog ....
    Als je bovenstaande link invoert in het internet archief komt de site van Watson Bailey weer keurig tevoorschijn.

    Ik heb geen idee hoelang de bestanden in het archief worden bewaard dus ik ben maar zo vrij geweest om alle bouwtekeningen "van de ondergang te redden" en ze op te slaan op mijn computer. Aangezien ze toch gratis te downloaden waren denk ik niet dat dit een probleem is

    De bestanden zijn in de formaten:
    PDF - A0 formaat
    Corel Draw (.cdr bestanden)
    Bitmap - A0 formaat

    Het betreft de volgende bouwtekeningen:
    1. Venetian Cutaway Archtop Guitar
    2. Florentine Cutaway Archtop Guitar
    3. Non-cutaway Archtop Guitar
    4. Resonator Banjo
    5. Classical (Nylon String) Guitar
    6. Mandolin
    7. F-style Mandola
    8. A-style Mandola
    9. Neck-through Thinline Archtop Guitar

    Mocht je belang hebben bij een bepaalde tekening en er niet uitkomen om hem zelf, via het archief, te downloaden stuur me dan even een privébericht met je email adres en de gewenste tekening dan krijg je hem via de mail binnen.

  3. #53

    Standaard

    yow mannen, heeft er iemand misschien afmetingen/bouwtekeningen van een Dean ML,

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een goede tekening van een Dean ML, maar heb vooralsnog niets gevonden... Iemand?

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shibby Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een goede tekening van een Dean ML, maar heb vooralsnog niets gevonden... Iemand?
    Op basis van een goede foto recht van voren ( deze bijvoorbeeld) kun je hem in een autocad-achtig programma op eenlayer zetten en hem natekenen. Daarna kun je aan de hand van de humbucker-ringen waarvoor de maten heel makkelijk te bepalen zijn, hem schalen naar de ware grootte. Ik denk dat je dan een verwaarloosbare afwijking zult hebben als je het netjes doet. Ook de breedte van de hals bij de body kan helpen bij het bepalen of je hem voldoende op 1-op-1 schaal hebt.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shibby Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een goede tekening van een Dean ML, maar heb vooralsnog niets gevonden... Iemand?
    Ik heb wel deze patent tekening van een Peavy model. Lijkt er wel wat op. Het is alleen de body, heb geen tekening van de headstock en de maten staan er ook niet bij. Laat maar even weten of je er belang bij hebt.


  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Op basis van een goede foto recht van voren ( deze bijvoorbeeld) kun je hem in een autocad-achtig programma op eenlayer zetten en hem natekenen. Daarna kun je aan de hand van de humbucker-ringen waarvoor de maten heel makkelijk te bepalen zijn, hem schalen naar de ware grootte. Ik denk dat je dan een verwaarloosbare afwijking zult hebben als je het netjes doet. Ook de breedte van de hals bij de body kan helpen bij het bepalen of je hem voldoende op 1-op-1 schaal hebt.
    Ik kan wel werken met AutoCAD, maar ik heb geen idee hoe ik een afbeelding kan importeren om deze over te trekken. Weet jij dat toevallig Cocobolo?

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shibby Bekijk bericht
    Ik kan wel werken met AutoCAD, maar ik heb geen idee hoe ik een afbeelding kan importeren om deze over te trekken. Weet jij dat toevallig Cocobolo?
    In Autocad2009 :
    Het " INSERT" menu en daarbinnen klik je op "Raster Image Reference". Dan kun je een bitmap of jpg (enz) aanklikken. Je kunt daarna ook nog een scale-factr opgeven.

    Ik doe het zelf niet met Autocad, maar met mijn cnc pakket (Artcam). Ik heb op deze manier onlangs een Gibson RD Artist nagetekend waar ik maar geen afmetingen van kon vinden op het net. Perfect gelukt! Ik wil wel een plaatje bijsluiten maar dat is misschien reclame dus laat ik dat niet doen.

    overigens kun je een afbeelding ook laten Tracen door bijvoorbeeld CorelTrace (die maakt er dan vectoren van die je dus kunt scalen) maar het bevalt mij op de nateken-manier veel beter (het succes met het tracen is ook sterk afhankelijk van de kwaliteit van je plaatje).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ik doe het zelf niet met Autocad, maar met mijn cnc pakket (Artcam). Ik heb op deze manier onlangs een Gibson RD Artist nagetekend waar ik maar geen afmetingen van kon vinden op het net. Perfect gelukt! Ik wil wel een plaatje bijsluiten maar dat is misschien reclame dus laat ik dat niet doen.
    Ik zie er geen reclame in, dus een plaatje is altijd welkom (ben nogal visueel ingesteld )

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Ik zie er geen reclame in, dus een plaatje is altijd welkom (ben nogal visueel ingesteld )
    Dat schiet me zojuist te binnen : Op youtube staat een heel duidelijk filmpje over hoe je het in Artcam doet. Nou heb jij dit pakket waarschijnlijk niet, maar het maakt duidelijk wat ik bedoel en je ziet hoe snel en makkelijk het kan.
    http://www.youtube.com/watch?v=auOba0z9lE4

    (niet het hele filmpje is interessant voor je denk ik).

    Zo heb ik dus die Gibson RD ook gedaan (Een RD Artist was mijn eerste Gibson, een blonde (full maple) met die Moog electronica, zo jammer dat ik die niet meer heb ). Ik zie ze eigenlijk weinig...

    Hier foto's van na het natekenen in MDF. Let op de humbuckerringen : ik heb die dus exact opgemeten, in mijn tekening gezet en toen de vectoren opgeschaald tot de ringen precies pasten. En daarna heb ik als ik het me goed herinner ook de maten van de hals gecontroleerd. Dus zo kun je je Dean ML ook doen

    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 15 mei 2009 om 18:50
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top