Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 34 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 335
  1. #221
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2011
    Locatie
    zandvoort
    Berichten
    376

    Standaard

    Heeft iemand toevallig bouwtekeningen van een (cubaanse) tres?
    Twee familieleden zijn geinteresseerd maar ik heb geen idee wat een tres een tres maakt behalve de snaren dan......

  2. #222

    Standaard

    hey hallo, ik ben ook van plan om een prs santana model te bouwen, alleen zijn hier geen bouwtekeningen van, klopt het dat een gibson lp junior doublecut dezelfde vorm heeft als een santana? want dan kan ik namelijk die vorm gebruiken

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mijobo Bekijk bericht
    hey hallo, ik ben ook van plan om een prs santana model te bouwen, alleen zijn hier geen bouwtekeningen van, klopt het dat een gibson lp junior doublecut dezelfde vorm heeft als een santana? want dan kan ik namelijk die vorm gebruiken
    Er is één PRS model dat gelijkaardige vorm heeft als doublecut junior maar de copycats hebben zich ingedekt door de verhoudingen wat te veranderen. De horns van de Gibson staan stuk verder uit mekaar en zijn breder.

  4. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazycow Bekijk bericht
    Heeft iemand toevallig bouwtekeningen van een (cubaanse) tres?
    Twee familieleden zijn geinteresseerd maar ik heb geen idee wat een tres een tres maakt behalve de snaren dan......
    Je had er toch ook al een topic over geopend? Toen ik dat las ben ik gaan zoeken wat voor instrument het is. Het schijnt te zijn ontstaan uit de Spaanse gitaar en nogal wat mensen passen brug en topkam van 3/4 gitaren aan om er een tres van te maken. Naar wat ik hoor, worden er stalen snaren gebruikt dus zal wat versteviging in de hals en het gebruik van een staartstuk raadzaam zijn.

    Ik heb geen idee van bouwtekeningen maar wellicht vind je meer als je Spaanse zoektermen gebruikt.

    Ik vind het wat merkwaardig dat ze de hals zo breed maken met die drie snarenparen; het lijkt me handiger als die wat dichter bij elkaar zitten, maar ik ben geen tresoro.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2011
    Locatie
    zandvoort
    Berichten
    376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Je had er toch ook al een topic over geopend? Toen ik dat las ben ik gaan zoeken wat voor instrument het is. Het schijnt te zijn ontstaan uit de Spaanse gitaar en nogal wat mensen passen brug en topkam van 3/4 gitaren aan om er een tres van te maken. Naar wat ik hoor, worden er stalen snaren gebruikt dus zal wat versteviging in de hals en het gebruik van een staartstuk raadzaam zijn.

    Ik heb geen idee van bouwtekeningen maar wellicht vind je meer als je Spaanse zoektermen gebruikt.

    Ik vind het wat merkwaardig dat ze de hals zo breed maken met die drie snarenparen; het lijkt me handiger als die wat dichter bij elkaar zitten, maar ik ben geen tresoro.
    Yep, had het p.o. in de verkeerde rubriek geplaatst. Gevraagd of ze 'm weg konden halen maar blijkbaar niet.
    Zo te zien/horen is er qua bouw van de kast dus in feite een 'gewone' akoestische gitaar en zit het verschil 'm in de hals/brug/kam/snaren-configuratie. Ik ga nog ff verder zoeken. Heb nl ook nog een mooi stukje hout liggen voor een 3/4 gitaar en die kan ik daar goed voor gebruiken.

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Heeft er toevallig (puur toevallig natuurlijk) iemand een tekening in de stijl van een martin backpacker reisgitaartje?
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  7. #227
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Zatar, je hebt PM
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #228
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Zatar, je hebt PM
    Geluk dat ik het hier las, had er nog over gekeken ook. Bij deze heb jij ook PM
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  9. #229
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Juist een zeer grote verzameling toegestuurd gekregen, weet niet of ze hier al op staat, maar wel de moeite voor een repost dan !

    "KLIK"

    En dan voor de elektronica fanaten:
    bas en gitaar circuits, specials en mods


    Have fun with it !!!



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  10. #230
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Juist een zeer grote verzameling toegestuurd gekregen, weet niet of ze hier al op staat, maar wel de moeite voor een repost dan !

    "KLIK"
    Ha, de eerte link op die site werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    En dan voor de elektronica fanaten:
    bas en gitaar circuits, specials en mods


    Have fun with it !!!

    s.
    Ik heb de volgende link ook al eens gepost in het pickupsforum : Phostenix. Daar vind je ook een heleboel diagrammen, vele waarschijnlijk ook ergens anders te vinden. De grootste troef van deze website vind ik de uitleg die hij verschaft waarom sommige mods niet werken zoals ze zouden moeten, en wat er dan veranderd moet worden om het wel te doen werken.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top