Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Guitar rig 3.0 met Asio4All

    Hallo allemaal, ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit met dit onderwerp, zo niet verbeter me dan alsjeblieft

    Ik heb dus sinds kort een versie van Guitar Rig aangeschaft, maar dit wel zonder de Guitar Rig foot kontrol. Ik heb mijn gitaar ingeplugged in een Etek AD1223 mixer, en vanuit daar loopt hij naar de Line-In van mijn geluidskaart.
    Opzich heb ik al een heel goed geluid, het enige probleem is de latency.
    Er zit téveel tijd tussen om lekker te kunnen spelen, want zodra ik via DirectSound onder de 25 ms kom begint alles te kraken en te piepen.
    Nu heb ik dus gelezen dat je die latency onderandere kunt verkleinen door het gebruik van Asio4All. Ik heb deze drivers gedownload, en heb MS wavetable synth. etc al uitgezet, het enige probleem is dat Asio4All aangeeft dat mijn HD Audio Rear Output 'Beyond Logic' is.
    Nu zou ik niet weten hoe dit kwam, en dus al zeker niet hoe ik het op zou moeten lossen. Ik heb een geluidskaart van VIA technologies, de VT1708B HD audio.

    Hieronder zal ik enkele screenshots plaatsen om mijn verhaal wat duidelijker te maken.

    Mijn Asio4All instellingen:
    http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/1.jpg

    http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/2.jpg

    http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/3.jpg

    Weet iemand misschien wat ik hieraan zou moeten doen ?

    Groeten, PunksNotDead.
    Laatst gewijzigd door PunksNotDead; 30 maart 2009 om 09:15 Reden: extra screenshot toegevoegd (geluidskaart)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Bij mijn DAW hielp het om de buffers (omlaag) aan te passen. Geen idee of dat met GR ook kan/helpt...dus eigenlijk heb je niks aan mijn post


    Overigens is dit meer iets voor het Recording-forum

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de (zeer) snelle reactie
    Bedoel je de Asio buffer size? Ik heb die nu op z'n laagst gezet maar hij blijft zeggen dat er geen output device is

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Het moet wel gewoon werken, het is alleen een kwestie van de juiste knopjes indrukken Uiteindelijk verandert ie dan van Beyond Logic naar Available. Heb ik vroeger ook gehad (toen ik nog gewoon mn gitaar direct in mn geluidskaart plugde). Probeer eens zoveel mogelijk onderdelen uit te schakelen, dus ook bijv die mic.

    Wat is dat USB-apparaat eigenlijk wat daar in de lijst staat? Is dat niet een of andere audio-interface waar je je gitaar in kan steken?
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  5. #5

    Standaard

    Ik had eerst een nieuwere versie van Asio4All en die gaf dat audioapparaat aan als mijn webcam, aangezien daar een ingebouwde microfoon in zit. Maar een webcam is geen audio apparaat toch..? Ik heb geen idee wat deze inhoudt, die er nu staat. Maar ik zal eens proberen om al het onnodige uit te zetten, wie weet dat hij dan wel werkt. Bedankt voor je reactie anyways

  6. #6

    Standaard

    Ik heb nu alles uitgezet behalve de Input en Output, en ik heb ook de pc opnieuw opgestart, maar hij blijft zeggen dat de output beyond logic is ik snap niet hoe dit kan, betekent dit niet dat een ander programma de output gebruikt? Ik heb de systeem geluiden van microsoft al uitgezet, evenals de MS wavetable synth. Naar wat ik weet is de output nu helemaal vrij.

    Edit: Wat ook wel handig is om erbij te vermelden, als ik gebruik maak van de optie 'Directsound' werkt rear output 2 wel, maar zodra ik hem op asio zet doet hij het niet meer..
    Laatst gewijzigd door PunksNotDead; 30 maart 2009 om 09:41 Reden: schoot me nog iets tebinnen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Is dat "rear channel 2" niet iets van een surround uitgang?

    Ik kan me zo indenken dat Guitarrig alleen via de main output gaat?

  8. #8

    Standaard

    Ja ik dacht ook al zoiets, alleen dan werd het probleem dus dat asio geen andere output aangeeft. Wel een rear ouput 2, maar niet gewoon rear output 1 o.i.d.

  9. #9

    Standaard

    Ik zat net nog wat te proberen in Directsound, alleen iets viel me op.
    Ik keek wat er stond bij de output, daar stond DS HD Rear output 2. Daarna ging ik naar het tabje Input, en daar stond ook DS HD Rear output 2!
    Dat klopt toch niet? via de output kan toch geen input komen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2007
    Locatie
    Algarve, Portugal
    Berichten
    131

    Standaard

    Je hebt een onboard audio kaart, op je moederboard dus.

    Dit zijn budget oplossingen die voor recording niet geschikt zijn en ze ondersteunen Asio meestal niet.
    Deze dus ook niet.

    Gewoon een echte audiokaart kopen in de vorm van een externe audio interface en al je problemen zijn opgelost.

    Groeten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top