Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Tiny Terror head + line6 cab

    Omdat ik mijn line6 head ga verkopen, en vervangen door een tiny terror, zit ik wel met een probleem. de cabinet is slechts 4 ohm, terwijl de tiny terror 8 of 16 ohm is. Kan dit problemen geven?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, zie voor de details de Impedantie FAQ bovenaan dit topic. Sowieso is zo'n cab er ook niet echt geschikt voor, de speakers voor een modelling amp hebben een andere karakteristiek dan een buizenversterker. Beide gecombineerd halen niet echt het beste in elkaar nar boven...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    inderdaad, lijkt me ook he best om de cabinet ook te vervangen. Zelf speel ik met een rocker 30 over een framus 212. Als je een budget cab zoekt zijn die framus of een harley benton 212 met v30 celestion speakers budgettair verantwoorde keuzes in mijn ogen. Ook tweedehands vind je tegenwoordig mooie cabs voor redelijk weinig geld.

  4. #4

    Standaard

    ik was verkeerd, cabinet is toch 8 ohm, dus dat komt voorlopig goed uit

  5. #5

    Standaard

    ha, goed nieuws! Kan je mee verder dan! Ik had hier al eens in de musicstorcataloog gekeken en vroeg me wel af welke line6 cabinet enkel 4 ohm had, vond er geen dus bij deze probleem opgelost

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, zie voor de details de Impedantie FAQ bovenaan dit topic. Sowieso is zo'n cab er ook niet echt geschikt voor, de speakers voor een modelling amp hebben een andere karakteristiek dan een buizenversterker. Beide gecombineerd halen niet echt het beste in elkaar nar boven...
    Je hebt ook line6 cabs met gewoon 4x12 V30 , klinkt best aardig hoor.
    HERRIE.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top