Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 115
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Soms hebben die winkels niet de snaren die je zoekt, bijvoorbeeld D'Addario EXL116 om maar eens dwarsstraat te noemen...
    Ik heb ze gewoon besteld bij Music Store, even gebeld of ze op voorraad waren en ja hoor, zes stuks, ik is blij!
    Bestellen bij een winkel die je wel aan de lijn krijgt is hier dus het devies...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Wat is er mis met de lokale winkelier dat zich hele volksstammen in de luren laten leggen door dit soort dubieuze zaken? Ik blijf het een fascinerend fenomeen vinden dat mensen zich zo willen laten bedonderen.


    Groeten,
    Ron Houben

    Hé Ron,
    Niet elke webshop is een dubieuze zaak. Ik bestel regelmatig iets via een webshop en dat gaat eigenlijk altijd goed.
    Natuurlijk kan er een keer een rotte appel tussen zitten maar ik vind niet dat je ze allemaan over één kam moet scheren.

    Bovendien zijn er op dit moment ook legio lokale winkeliers die er ook een webshop op na houden
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Wat is er mis met de lokale winkelier dat zich hele volksstammen in de luren laten leggen door dit soort dubieuze zaken? Ik blijf het een fascinerend fenomeen vinden dat mensen zich zo willen laten bedonderen.
    De lokale winkelier is duurder en kijkt 9 van de 10 keer verstoort dat je binnenkomt en hem uberhaubt durft te storen bij het beoefenen van z'n gitaarhobby. Dat ie winkel heeft is secundair, dat is puur een reden om zo veel mogelijk gitaren te kunnen hebben.

    Uiteraard zijn er ook leuke winkeltjes, maar gitaarwinkels en het personeel staan toch wel hoog op de hufterigheid top 10.

    Kees Dee is chill, net als Guitars and Amps in Nijmegen. Voor de rest alleen nog kut-ervaringen (Feedback voorop).


  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    6 juni 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    50

    Standaard

    Heb alleen online nog bij lordofthestrings besteld en dat ging perfect, moest bepaalde plectra hebben en we hadden toen hier in Veenendaal maar 1 zaak met wat gitaren en die hadden ze niet.

    We hebben sinds kort gelukkig een nieuwe zaak, myguitar.nl. Een echte gitaarzaak met een webshop. Hele vriendelijke kerel, erg behulpzaam en neem echt de tijd voor je. Qua prijzen gaat hij mee met de rest, maar is niet te beroerd eronder te gaan of mee te gaan met grote duitse webshops. Service is vele malen beter dan bijvoorbeeld Feedback, ze hebben daar best veel maar de service is echt om te huilen. Myguitar luistert ook naar wat je zoekt. Een vriend van mij zocht iets van Line 6 en nu is hij bijna officiële dealer en heeft hij mede dankzij mij .013 snaren in zijn assortiment zitten. Verder probeert en kan hij vrijwel alles voor je bestellen. Dat zijn de zaken waar ik graag kom. Liever lokaal dan via internet.
    Gear: LTD by ESP AX-50 w/ EMG 81(B) EMG 85(H) > Blackstar HT-5

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Wacht eens effe. Je bestelt snaren en doet een online betaling terwijl er toch echt in bijna ieder dorp wel een muziekwinkel zit die snaren verkoopt waar je binnen kunt lopen en kontant of met PIN kunt betalen. De snaren kunnen niet zo bijzonder zijn dat de lokale winkelier ze niet wil bestellen. Het moet dus een kwestie van geld of iets totaal anders zijn.

    Wat is er mis met de lokale winkelier dat zich hele volksstammen in de luren laten leggen door dit soort dubieuze zaken? Ik blijf het een fascinerend fenomeen vinden dat mensen zich zo willen laten bedonderen.



    Groeten,
    Ron Houben
    a) je zou ook wat anders dan snaren besteld kunnen hebben.
    b) uiteraard is het een kwestie van geld.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    ...Het moet dus een kwestie van geld of iets totaal anders zijn.

    Wat is er mis met de lokale winkelier dat zich hele volksstammen in de luren laten leggen door dit soort dubieuze zaken? Ik blijf het een fascinerend fenomeen vinden dat mensen zich zo willen laten bedonderen.

    Groeten,
    Ron Houben
    Koop mijn elixer snaren altijd via ebay uit de USA, 3 pakjes voor 30 euro incl. verzenden. Er zijn hier winkels die een euro of 15 vragen voor één setje...

    Over bedonderen gesproken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Wacht eens effe. Je bestelt snaren en doet een online betaling terwijl er toch echt in bijna ieder dorp wel een muziekwinkel zit die snaren verkoopt waar je binnen kunt lopen en kontant of met PIN kunt betalen. De snaren kunnen niet zo bijzonder zijn dat de lokale winkelier ze niet wil bestellen. Het moet dus een kwestie van geld of iets totaal anders zijn.

    Wat is er mis met de lokale winkelier dat zich hele volksstammen in de luren laten leggen door dit soort dubieuze zaken? Ik blijf het een fascinerend fenomeen vinden dat mensen zich zo willen laten bedonderen.



    Groeten,
    Ron Houben
    De dichtsbijzijnde winkel bij mij is toch gauw 30min rijden en ook die heeft niet (altijd) alle snaren die ik wil. Zo raar is het in de 21ste eeuw toch niet om gebruik te maken van de mogelijkheden die nieuwe technieken ons bieden? Gemak dient de mens ...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb op een kwartiertje fietsen een heel stel prima zaken zitten, maar je zal altijd zien dat net dat ene type plectrum of setje snaren dat ik wil proberen hier uitverkocht is en daar niet in het assortiment zit. Ik probeer dingen altijd eerst gewoon in de winkel te kopen, maar als het besteld moet worden doe ik dat net zo lief zelf bij een (betrouwbare) webshop.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik probeer dingen altijd eerst gewoon in de winkel te kopen, maar als het besteld moet worden doe ik dat net zo lief zelf bij een (betrouwbare) webshop.
    Yep... zo heb ik 't ook... vooral dan bij de kleine dingetjes.

    Heel gemakkelijk:
    1) scheelt me een keer extra fietsen, want als 't besteld moet worden, moet ik weer naar de winkel. Als ik bestel, krijg ik 't thuis bezorgd.
    2) de centen, want ik krijg 't goedkoper thuis bezorgd dan wanneer ik 't in de winkel ophaal.
    3) levertijd, want vreemd genoeg is kleingoed dat ik via 't web bestel vaak binnen 2 dagen of als ik vroeg genoeg bestel zelfs de volgende dag al binnen. Bij de winkel kan ik 't op z'n vroegst over 3 dagen ophalen... en soms nog later.
    4) minder foutgevoelig, want winkelmedewerkers willen nog wel 'ns iets verkeerd begrijpen/opschrijven/intypen. Ikzelf heb dat niet snel bij m'n eigen bestelling .

    Allen los van elkaar natuurlijk geen enorme issues, maar bij elkaar voor mij genoeg reden om bepaalde zaken via internet te bestellen als de lokale boertjes 't niet op voorraad hebben.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  10. #30

    Standaard

    Update mijnerzijds,

    Vrijdag telefoontje dat de bestelling per ongeluk als "afgehandeld" was bestempeld. En het "item" zou worden verzonden als het binnekwam. Zaterdag een mail dat bestelling was verwerkt...

    Vandaag, zonet, afgeleverd.

    Heeft ongeveer 3,5 weken geduurt. Slechte beurt dus. Blijkbaar adverteren ze met artikelen die ze niet op voorraad hebben. Combineer dat met de onmogelijke bereikbaarheid... foei!

    maar eind goed al goed.

    Maar dus verder, zoals gezegd geld. Daarnaast geen trek hebben om weer een kwartier heen en terug de binnenstad in te moeten vs vanaf het toetsenbord in 3 minuten klaar zijn. Dan verkrijgbaarheid (voorbeeld: Elixir mandolinesnaren... nergens in Amsterdam, op voorraad bij lordofthestrings)

    Verder, omloopsnelheid (eigen voorbeelden: foto-positieve printplaat en desoldeerlitze, beide aan veroudering onderhevig) en wederom bredere keuze. Bij de muziekzaak hebben ze, met geluk, een doossie buizen staan. Bij de webwinkel hebben ze verschillende merken en desgevraagd gematched.

    Dat dus. Veel zaken waar winkels, willen ze overleven en dat gun ik ze ook van harte, een heftige inhaalslag zullen moeten maken op webwinkels. Wat je gelukkig ook steeds meer ziet gebeuren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top