Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 88
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Oke, voor de mierenbatsers: 'mindere' gitaristen wel goed?
    Het gaat er niet om wie er goed of slecht is, maar wie jij als beperkte gitarist toch erg goede muziek vind schrijven.

    Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).

    hahahahaha, echt man.....wat een kansloos topic en een slecht inzicht in "goede"of "slechte" gitaristen....
    Hetfield......"minder" ......man-o-man, wat je ook van metallica vindt, ik denk niet dat er veel zijn die zijn spel en zijn rol in de band, dus met zang evenaren...

    Ik zou maar om een slotje vragen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Breda
    Berichten
    353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chubbyfan Bekijk bericht
    Probeer master of puppets maar eens te spelen met alleen maar downstrokes,en er ook nog bij te zingen ook,Hetfield is in mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen die er zijn
    Ik wou net zeggen, ik vind het echt knap wat ie doet. MoP met alleen downstrokes is nog niet eens zo moeilijk, maar als ik 2 zinnen wil zingen lig ik er al uit

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Metallica ? Die palm mutes en downstrokes doen veel van je "grote" artiesten hem niet na. Zelfs niet in hun hoogdagen.
    John Lee Hooker ? Die slides, timing, dubbelstops en enorme kennis van de bluesladder, en dat allemaal zonder pick gespeeld.
    De Foo Fighters ? Vreemde en ingewikkelde akkoorden, noten die niet bij elkaar horen, maar toch samenvallen, harmoniën en compositorisch talent.

    Je kan ze allemaal geen "mindere", laat staan "slechte" gitaristen noemen. Ik kan begrijpen dat je Kurt Cobain in dit lijstje plaatst. Dat heeft wat te maken met je grens van "slecht". Hij speelt gewoon goed, niks meer niks minder. Maar de andere namen slaan echt nergens op.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Je kan ze allemaal geen "mindere", laat staan "slechte" gitaristen noemen. Ik kan begrijpen dat je Kurt Cobain in dit lijstje plaatst. Dat heeft wat te maken met je grens van "slecht". Hij speelt gewoon goed, niks meer niks minder. Maar de andere namen slaan echt nergens op.
    Daarom zeg ik, ik denk dat 'technisch minder begaafd' beter op zijn plaats is dan minder.

    Krijgen we weer het oude 'wat is lekkerder een Snickers of een Mars'-verhaal
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Breda
    Berichten
    353

    Standaard

    Zowieso moeilijk, aangezien slecht nog altijd relatief is... Wat voor de ene slecht is, kan de ander een dikke plasser bezorgen bij wijze van spreken

  6. #26

    Standaard

    Had iemand Keith Richard al genoemd.
    Geen virtuoos, wel heel eigen en maakt goede muziek.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire Bekijk bericht
    Daarom zeg ik, ik denk dat 'technisch minder begaafd' beter op zijn plaats is dan minder.

    Krijgen we weer het oude 'wat is lekkerder een Snickers of een Mars'-verhaal
    Wat is technisch begaafd ? De rechterhandtechniek van James Hetfield, de toepassing van de bluesladder van John Lee Hooker of de scales van Malmsteen ?

    Maw: Daarmee kom je nog niet verder. De artiesten die hier zijn opgenoemd, zijn zeker niet technisch minder begaafd dan anderen. Op andere vlakken wel, die misschien niet zoveel respect genieten onder shredders, maar wel even getalenteerd. Ik vind het op zich geen slecht topic, maar énorm slecht gekozen voorbeelden.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Ik zou zeggen Oasis. Ik hou veel van Britpop, maar over het algemeen zijn de gitaristen niet echt supergoed. De solo's etc. zijn vaak inwisselbaar maar dat word vaak gecompenseerd door supercomposities en mooi geluid.
    Ik denk dan aan the Verve, Stone Roses etc.
    Superbands, maar bij een jamsessie zouden de gitaristen niet veel ervan bakken denk ik, hehe

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    + 1, is The Edge al genoemd ? Precies passend binnen U2 maar ik denk dat hij niet ver komt in een jamsessie als hij echt los moet gaan.
    Net zoals Keith Richards, dan verzand het solo vaak in obligate blues en rock & roll licks.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    Joe Hoare - Orange Goblin
    Chris goss - Masters of reality


    heel simpel, hele vette nr's
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top