Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 88
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard 'Slechte' gitaristen, toch gave muziek.

    Luke-wannabe's topic bracht mij op dit idee..


    Ik trap af:

    Nirvana
    The Ramones
    Foo Fighters
    Neil Young
    Bob Marley (die had z'n gitaar bijna om alleen voor de show).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    196

    Standaard

    the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..

    john lee hooker vind ik een goed voorbeeld, geen goede gitarist, maar hele leuke muziek

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eggen_h Bekijk bericht
    the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..

    john lee hooker vind ik een goed voorbeeld, geen goede gitarist, maar hele leuke muziek
    Dat is misschien wel waar, maar ik doelde meer op Dave Grohl, zeg maar de 'songwriters'.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eggen_h Bekijk bericht
    the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..
    + 1!!


    @ DaanB: Ik snap niet waar je dat vandaan haalt! Alleen maar omdat ze geen solo's spelen?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik denk dat hij bedoelt dat het technisch niet zo moeilijk is wat ze doen. Niet dat dat nou echt belangrijk is imo maar in de clipjes van de Foo Fighters zie ik voornamelijk erg enthousiast akkoordengehark. Waarbij ze kijken alsof dat behoorlijk inspannend is
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik denk dat hij bedoelt dat het technisch niet zo moeilijk is wat ze doen. Niet dat dat nou echt belangrijk is imo maar in de clipjes van de Foo Fighters zie ik voornamelijk erg enthousiast akkoordengehark. Waarbij ze kijken alsof dat behoorlijk inspannend is
    Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7

    Standaard

    Neil Young een slechte gitarist? Absoluut niet mee eens.

    Bob Dylan is wel een matige gitarist, met toffe muziek.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.
    Inderdaad, ik kan nou niet echt zeggen dat dit allemaal hele slechte gitaristen zijn. Ze doen iets wat misschien niet zo heel moeilijk is, maar ze perfectioneren het wel.

    Vandaar ook dat er zoveel coverbandjes zijn die keihard zuigen.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.
    *zucht* ik leg je uit wat die jongen bedoelt omdat je daarom vraagt en dan vraag je weer wat anders en je gaat voorbij aan de eigenlijke uitleg... Snap je nou wat hij bedoelde of niet?

    Hij bedoelt dus imo dat die gitaristen technisch gezien geen Nobelprijs verdienen maar er toch in slagen om leuke muziek te maken.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 27 maart 2009 om 11:45
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Ik denk trouwens dat je de titel moet veranderen naar 'technisch minder begaafde gitaristen', vind het nu een beetje onzin eigenlijk.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top