Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Floormonitor gezocht

    Voor onze zanger willen we een actieve floormonitor kopen. Of, eigenlijk, de zanger gaat die kopen.

    We hebben vaak het probleem dat de zang niet hard genoeg staat tijdens optredens. We hebben een keer gehad dat de monitoren het niet deden, of dat het podiumgeluid te hard was voor de zang (mijn marshall stond ruim onder standje 2). Eigenlijk hebben we nooit een lekker zanggeluid op het podium, terwijl dat toch het belangrijkst is voor ons.

    Ik had even gekeken en ik kwam vooral uit op een LEM hurricane H200 MA. Daar heb ik zelf mee gewerkt en was prima. Zijn er nog andere monitoren in ongeveer die prijsklasse die zeker de moeite waard zijn om naar te kijken?

    Alvast bedankt.

    (p.s. uiteraard weten wij dat het ook aan de rest van de instrumenten ligt en dat zeker de rest het podiumgeluid zo laag mogelijk moet houden, maar wanneer je niet doorversterkt wordt, moet je toch het zaalgeluid afstellen en het maar een beetje doen met wat je op het podium hebt (je moet dus wel een klein beetje blazen). Juist dat zijn de optredens met slechte monitoring...)
    Dreadmember

  2. #2

    Standaard

    De srm350 v2 van mackie?

    Ik heb deze zelf nog niet gehoord maar toch blind besteld. De uitstekende srm450 die ik wel heb gehad vond ik te groot en te zwaar en is verkocht.

    http://www.thomann.de/nl/mackie_srm_350_v2.htm
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3

    Standaard

    iem ? Lijkt mij voor een zanger ideaal......
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rongear Bekijk bericht
    iem ? Lijkt mij voor een zanger ideaal......
    iem? Wat is dat?
    Dreadmember

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    In ear monitoring. Maar dat lijkt me nogal duur en omslachtig in vergelijking met een enkele floormonitor.

  6. #6

    Standaard

    Koop maar eens een goede !! monitor met amp, dan is t verschil niet zo groot. En waarom omslachtig de mix naar de monitor kan toch ook naar de in-ear...
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik had altijd begrepen dat voor in-ear er meer van de monitormixer en -tafel verlangd werd.
    Laatst gewijzigd door MjS; 29 maart 2009 om 20:37

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Ik had altijd begrepen dat voor in-ear er meer van de monitormixer en -tafel verlangd werd.
    Als je stereo gaat wel, verder moet je bij iem wat meer allert zijn op de volumes. Niet alle iem setjes zijn voorzien van limiter.

    Ik vraag meestal even van te voren het belt packje en stel het "basis" volume in met een koptelefoon.

    Echt heel veel meer werk dan wedges in regelen is het niet.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  9. #9

    Standaard

    hmm, ik denk dat in ear nog te vroeg is voor ons. Het gaat vooral om concerten waar ze zelf de monitoring niet goed hebben geregeld. Ik denk dat ze raar zullen kijken als je met in ear aan komt zetten. Dan moet je opeens een stuk meer zelf gaan regelen beni k bang....
    Dreadmember

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Over de stelling dat in-ear meer moeite kost dan een normale wedge: dat klopt. PUNT.
    De meeste (cover)bands die ik ken, die normaal over "vreemde" PA's spelen (dus sets van een ander verhuurbedrijf of café, niet van hun vaste verhuurder) nemen voor hun in-ear mix hun eigen tafel mee.
    Houdt in: mengtafel op het podium, meestal binnen handbereik van de drummer of toetsenist. In dat rack zitten dan naast de zenders voor de in-ear ook de ontvangers van hun draadloze microfoons, een splitter (om de microfoonsignalen zowel naar hun eigen tafel te kunnen sturen als naar de front of house), effecten (omdat droge stem op een in-ear toch niet echt lekker klinkt) en nog wat kleine meuk. Een digitale tafel is hiervoor in de meeste gevallen het meest geschikt, vanwege de ingebouwde effecten en dynamics.
    Dit slepen ze dus alleen maar mee om er zeker van te zijn dat de mix die ze op hun doppen hebben altijd een constante kwaliteit heeft.
    Stel dat ze dit rack niet zouden hebben, en de PA-leverancier is niet in staat (door te weinig auxen, een multikabel met te weinig kanalen, of omdat hij het gewoon niet snapt) om iedereen van een goede mix te voorzien, zijn ze namelijk mooi de l@l.
    En zo'n rackje kost niet alleen heel wat geld, maar ook redelijk wat ruimte in de auto...


    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top