Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja, weerstand van 7.5, beduidend hoger dan de standards van 5.8

    Ik ben ze nog nooit tegengekomen op de JV's maar aangezien die USA pickups gebruikten zou dat zomaar kunnen voorkomen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, weerstand van 7.5, beduidend hoger dan de standards van 5.8

    Ik ben ze nog nooit tegengekomen op de JV's maar aangezien die USA pickups gebruikten zou dat zomaar kunnen voorkomen.
    Ik heb wel wat foto's gezien op het www van JVs met 1 of meerdere van die PU's...

    Zit nog even te kijken of ik 'n witte (RW-board) domestic Fender Japan (JV, '83) neem of niet... Qua Strat-needs ben ik nog steeds in voor jouw HWO-Strat-body icm. Am.Std. maple neck die ik heb liggen...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja, afspraak maken voor april he.

    Ik heb er al eentje so count me out, maar ik zit toch nog een beetje te loeren naar deze veiling. Ik heb al eerder zaken met um gedaan. De domestic JV's gaan al snel naar de 1500/2000 euro maar volgens gaat dit niet boven de 700 eindigen. Awsome guitar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard slightly off topic maar nog steeds over STRATS, JVs in dit geval

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, afspraak maken voor april he.

    Ik heb er al eentje so count me out, maar ik zit toch nog een beetje te loeren naar deze veiling. Ik heb al eerder zaken met um gedaan. De domestic JV's gaan al snel naar de 1500/2000 euro maar volgens gaat dit niet boven de 700 eindigen. Awsome guitar.
    Ok, april is goed en er ligt ook nog 'n EV.

    Dit gitaar ziet er iig. goed uit, zou 'n sunburst van dat model/jaar trouwens meer of minder moeten kosten dan 'n witte? Bij oude Strats weet ik dat originele custom-colors (alles behalve sunburst dus) meer op moeten brengen maar bij de JVs weet ik dat niet.

    Trouwens, nog wat info maar misschien overbodig voor 'n kenner als jij:
    Die 65 modellen hadden usa-PUs en poly lak, 85 modellen: idem maar nitro lak, 115s: als 85s maar dan ook nog usa hardware.

    Ben trouwens ook benieuwd naar die Tele van jou, JV/Jap toch?

    mVg!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Die JV's kom je niet vaak tegen in wit en in poly verkleurd dat ook nauwelijks, de prijzen voor een sunburst met mooie tekening doen het meest is mijn idee, de rode en zwarte zijn niet zo gewild.
    De lak van de JV's zijn military grade, tegenwoordig denken we daar anders over (?) maar in die tijd moest lak vooral beschermen en bestendig zijn terwijl Fender begin tachtig liep te klunzen en te experimenten met dramatisch resultaten hadden de japaners dat iig veel beter voor elkaar, afgezien van nauwkeuriger specs en nauwelijks raar matchende bodiewoods en prachtige C halsen met rounded edges waar de USA reissue notoir te dun zijn en scherp aan de zijkant.

    De JV tele neem ik mee, my no. 1.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top