Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Mooi!

    Dus alle handgeschreven datums op necks zijn van voor 62 of van '85/'86?
    ja, de reissues hebben vanaf het begin '82 een handgeschreven datum, dat hield in 87/88 op. De JV's zijn ook handgeschreven, dat hield op in 84 met de A serie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De eerste strat was transparant gelakt en had een zwarte slagplaat.
    was het niet een chrome slagplaat?
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  3. #13

    Standaard

    Misschien ook interessant om te weten,
    ik ben onlangs per email in contact gekomen met de dochter van een bekende hillbilly gitarist uit de jaren 50, die in '55 de eerste rode strat van leo heeft gekregen!!
    Wat ik persoonlijk nog interessanter vond, in 57 heeft hij een witte strat met een rosewood hals gekregen!!!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster Bekijk bericht
    was het niet een chrome slagplaat?
    Nee, het was zwart (waarschijnlijk van bakeliet), waarop metalen dome knoppen zaten en witte elementen. De ruimte voor de tremoloveren was ook een stuk smallen en bood plaats voor maximaal 3 veren.

    Maar goed, het was ook nog maar een prototype.

    Zo meen ik ook ooit nog ergens gelezen te hebben dat de bekende brug van de strat in eerste instantie andersom was geplaatst, dus met de stelschroeven naar de elementen toe. Bill Carson zou Leo er op gewezen hebben dat het in live situaties praktischer zou zijn om het om te draaien.

    De feiten zijn echter moeilijk te achterhalen, omdat er zo goed als niets is gedocumenteerd en er slechts een klein handjevol onduidelijke foto's bewaard zijn gebleven van de ontwikkeling van de stratocaster. Verder moeten we het doen met verklaringen van hen die erbij betrokken waren en die vrijwel allemaal afwijken van elkaar. Als je Carson moet geloven heeft HIJ zo'n beetje de hele gitaar ontwikkeld. Niet erg geloofwaardig.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nee, het was zwart (waarschijnlijk van bakeliet), waarop metalen dome knoppen zaten en witte elementen. De ruimte voor de tremoloveren was ook een stuk smallen en bood plaats voor maximaal 3 veren.

    Maar goed, het was ook nog maar een prototype.

    Zo meen ik ook ooit nog ergens gelezen te hebben dat de bekende brug van de strat in eerste instantie andersom was geplaatst, dus met de stelschroeven naar de elementen toe. Bill Carson zou Leo er op gewezen hebben dat het in live situaties praktischer zou zijn om het om te draaien.

    De feiten zijn echter moeilijk te achterhalen, omdat er zo goed als niets is gedocumenteerd en er slechts een klein handjevol onduidelijke foto's bewaard zijn gebleven van de ontwikkeling van de stratocaster. Verder moeten we het doen met verklaringen van hen die erbij betrokken waren en die vrijwel allemaal afwijken van elkaar. Als je Carson moet geloven heeft HIJ zo'n beetje de hele gitaar ontwikkeld. Niet erg geloofwaardig.
    Aha, je bedoelt deze?
    heeft toch een stukje chrome


    ik dacht zelf dus eerst aan deze, met de 2 pickups nog:


    Maar er zijn inderdaad zoveel prototypes, en er zijn ten minste 4 personen die claimen dat ze de stratocaster hebben ontworpen voor leo.
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Ik kan me ook nog een documantaire herinneren, The Strat History of zoiets, misschien via google nog te vinden?
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Mooie foto's orgasmo! Deze staan ook in het boek welke ik eerder noemde. Zeker interessant, die beginjaren en de prototypes. (Wel irritant dat er verschillende verhalen zijn.)

    Mooi verhaal is ook van Bill Carson, die zelf de bijl zetten in de body om zo die welving aan de achterkant te krijgen. Dat was eerst niet zo en dan port die body in je zij.
    Rock on amigos!

  8. #18

    Standaard

    Wat houdt die X-1 brugpickup eigenlijk precies in? Google biedt geen uitkomst (of ik google niet goed).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster Bekijk bericht
    Aha, je bedoelt deze?
    heeft toch een stukje chrome


    ik dacht zelf dus eerst aan deze, met de 2 pickups nog:


    Maar er zijn inderdaad zoveel prototypes, en er zijn ten minste 4 personen die claimen dat ze de stratocaster hebben ontworpen voor leo.
    Het is geen van beide.
    Die onderste ken ik niet trouwens. Die bovenste ben ik een paar keer tegengekomen in boeken, maar daarin wordt steeds beweerd dat het gaat om een eenmalige uitspatting van een van Leo's werknemers, die zo zijn eigen draai gaf aan het ontwerp.

    Leuk hè, dat gegraaf?
    Ik merk dat ik het virus weer begin te krijgen. Het kwijl loopt me alweer uit beide mondhoeken.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Wat houdt die X-1 brugpickup eigenlijk precies in? Google biedt geen uitkomst (of ik google niet goed).
    Wat meer output dan de andere (USA-)Strat-PU's uit die tijd, ze schijnen ook weleens in begin jaren 80 Japanse Fenders/Squiers te zitten.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top